Å tusenlappene flagrer ut av bankkontoen 💸

Image by Ylanite Koppens from Pixabay

Heisann og god formiddag!

Det er grått og regner litt forsiktig her i Oslo i dag, så det er greit å ta med seg paraplyen når man skal ut. Temperaturen var bare +1C da jeg dro ut tidlig på morgenen.

Jeg måtte opp ekstra tidlig i dag, for jeg hadde time hos SnapDrive på morgenen for å legge om til vinterhjul. Planen var å levere Forden kl 7, men det ble 15 minutter senere. Jeg nevnte dette med batteriet da jeg leverte nøkkelen, og han noterte det sånn at de tar å sjekker det samtidig. Spurte hva det ville koste med et nytt batteri, og jeg må regne med å måtte ut med ca 4500,- med montering. Ikke akkurat det jeg hadde tenkt å bruke penger på akkurat nå. Må jeg så må jeg…

Det var en del mennesker med banen ned til byen, og det var ikke så lett å manøvrere trallen med PC og andre jobbrelaterte ting rundt bena deres. Det gikk og jeg fant meg en plass hvor jeg slapp å flytte meg, etter hvert som banen ble fylt opp.

Jeg hadde så dårlig tid at jeg rakk ikke å lage meg frokost, eller smøre matpakke så jeg gikk innom 7 eleven i Storgata og kjøpte en luftig Skyr med bringebær og et par boller. Skyr er greit å starte dagen med, men boller er kanskje ikke noen god erstatning for lunchen.

Nå fikk jeg akkurat en telefon fra SnapDrive mens jeg satt her å skrev, og batteriet må byttes (hadde bare 37% kapasitet) i tillegg til en reim som jeg ikke husker navnet på. Det kommer til å koste meg 9329,- 😬, og da er hjulskifte og dekkhotell med i prisen. På toppen av det burde to av vinterdekkene min ha vært byttet ut. Akkurat det har jeg ikke råd til nå, og må vente til jeg får lønn neste måned. Jammen dyrt å ha bil, og i alle fall når den er 10 år, sukk.

På tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen.

Håper du får en fin onsdag 🥰

 

12 kommentarer
    1. Uff, ja de tar seg godt betalt!🙁 Men batteriet har holdt lenge om du ikke har byttet det på 10 år. 👍 Her kom det snø i natt, så bra at vinterdekkene er på nå. Da kan du få startet og kjøre trygt i vinter.🥰 Jeg lånte en bok på biblioteket med Arne & Carlos: 30 tøfler, ett grunnmønster. Tenkte å strikke og tove meg tøfler. Blir ferdig med sokkene idag, så skal begynne på genser og litt tøffelstrikking innimellom. Ønsker deg en fin onsdag! Klem 🤗

      1. Ja det er sikkert og visst 🙈 Det er visst normalt at man bytter batteri når det er 5 – 6 år, så jeg har nok vært veldig heldig. Ser ikke ut til at vi skal få no snø enda, men plutselig så slår det om, så det er greit å ha vinterdekkene på. Selv om et par av dem som er slitt. Jeg hadde tenkt å lage noen gjestetøfler, sånn at de som er kalde på bena kunne trekke på seg det når de er på besøk. Jeg har igjen litt på siste armen på Crush-genseren, og å må jeg skaffe en lengre rundpinne sånn at jeg får plass til armene og bolen. Ha en fortsatt fin onsdag 🤗

          1. De tøflene så veldig deilig og varme ut, og blir sikker veldig fine i både rødt og grått. Jeg har til dags dato ikke forsøkt meg på toving, men det kommer nok etter hvert det også tenker jeg 😊

    2. Ja, huff!😨
      Føler med deg.
      Pengene flyr når man har bil på verksted.
      Dekk er også dyrt, men akk så nødvendig.
      Over 9000 kr er ikke penger man finner i Hagen akkurat.😳

      1. Ja det kan du jammen si, men ikke så mye annet å gjøre enn å betale. Det er skikkelig dyrt, men jeg er avhengig av bilen for det meste jeg er med på og vennene mine bor ikke i Oslo. Skal jeg ta t-bane og buss blir det veldig komplisert. 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg