Å dermed ble de kriminelle 🤬

Hei!

I går så jeg et intervju med en amerikansk lege som opprørte meg, og jeg kjenner at jeg blir det igjen bare jeg tenker på det. Intervjuet ble gjort av en journalist, og ble gjengitt på Tik Tok. Jeg fikk ikke med meg hvor i USA dette var, men legen var ansatt på et sykehus. Hun og kollegene fikk inn en kvinne som var tidlig i graviditeten, og var veldig syk som følge av det. Legen brukte et latinsk navn på tilstanden, så jeg forsto ikke helt hvorfor kvinnen var så syk. Fortsetter under under bilde.

Image from Pixabay

Kvinnen var så syk og det sto om livet, og den eneste måten å redde livet hennes var å utføre en abort. Problemet var og er at i akkurat denne staten er det ikke lov å utføre abort, selv ikke om det står om liv. Så legen og teamet hennes hadde to valg, utføre aborten og redde livet til kvinnen. Eller å la henne dø. For hvis legen foretok aborten og reddet livet hennes, så ville hun og temaet anses som kriminelle. Legen kunne bare velge en ting og det var å redde livet til kvinnen. For som hun sa i intervjuet så ble hun lege for å gjøre mennesker friske, og ikke ta livet av dem.

For å gjøre en lang historie kortere, så har nå legen blitt anmeldt til politiet og møte i retten som igjen kan føre til lang tid i fengsel. I tillegg så har hun og hele teamet mistet jobben, og lisensen til å praktisere som lege inndratt.

Jeg kan ikke fatte at politikerne kan være så forstokket og innføre slike lover, som gjør at det er kriminelt å redde liv. Hadde ikke denne legen gjort noen ting, så hadde hun fortsatt hatt en jobb, men hun hadde også måtte se på at pasienten hennes hadde dødd. Hvordan kan politikerne forsvare slike lover? Jo da jeg forstår at mange er i mot abort, men allikevel!!

Mitt syn på abort er helt klar, og der er at kvinner må få bestemme over egen kropp uten at en gjeng med forstokkede politikere og andre skal bestemme noe annet. Leger og helsepersonell må heller ikke stilles i en sånn situasjon at de må ta et valg om å redde liv og bli politianmeldt, eller stå å se på at pasienten dør.

Hva mener du?

 

14 kommentarer
    1. Det er helt vanvittig!🤬 Utrolig at folk/politikere kan være så dumme! I dette tilfellet så hadde jo mest sannsynlig både mor og barn dødd, og da kan man jo like gjerne ta abort og ihvertfall redde livet til moren.

      1. Det finnes ikke noe fornuft i en som lov som dette, og det er sikkert ikke noe unikt tilfeller heller. Legen gjorde helt rett i dette tilfelle, selv med de alvorlige konsekvensene det fikk for henne. Hun kunne jo ikke sitte rolig å se på at pasienten hennes døde 😡

    2. Politikerne er sjakk matt. Det er høyesterett i USA som bestemmer, og nå kommer konsekvensene av at Trump fikk utnevnt 3 erkekonservative dommere mens han var president. Flertallet ligger hos de konservative, og nå er det flere relativt yngre dommere. De sitter så lenge de gidder……

      Vedder på at homofiles rettigheter står for tur.

      1. Ja dette er helt klart følger av hva Trumpen klarte å gjennomføre, og få det omgjort er nok ikke det letteste. Å ja, vi kommer nok til å se innstramninger på flere områder i tiden som kommer. Amerikanerne har jo hele tiden «trodd» at de bor i det beste landet i verden, men de har gått med skylapper. Kanskje de begynner å se og forstå sannheten nå 🤔

    3. Helt enig med deg! Er vel fåtallet som er for abort, men det må være kvinnen som skal bestemme.

      Det er galskap slik det nå er i USA. De forsvarer folks rett til å bære våpen, men kvinner skal ikke ha rett til å bestemme over egen kropp! Forstå det den som kan. Og at en lege skal bli anmeldt for å gjøre jobben sin er jo galskap.

      1. Ja dette er galskap, og som Verdande skriver så er det noe som Trumpen klarte å rote til før han gikk av. Å jeg er redd det ikke slutter med dette. At en lege skal miste jobben sin for å redde liv er umulig å forstå. Ei heller at andre en kvinner selv skal bestemme om de ønsker å ta abort. Jeg blir helt matt 😔

    4. Dette er jo helt horribelt. Det viser hvor forkrøplet abortloven i USA er og hvor fortvilende situasjoner mennesker kan komme i. Selvsagt må kvinner få bestemme over egen kropp!

      1. Ja jeg ble så sjokkert når jeg så dette intervjuet, og kunne ikke fatte at det var mulig. Å innføre en lov som frarøver kvinner til å bestemme over egen kropp, kommer til å få fatale følger. Det er som stille tiden tilbake til det forrige århundre, hvor kvinner selv forsøkte å utføre abort eller gikk til en selvoppnevnt “sykepleier” for å gjøre det. Jeg blir så sint og oppgitt over dette her 🤬

    5. Ja, hva skal man si til sånt… At en nasjon som påberoper seg å være et foregangsland i hht verdier som likestilling og personlig frihet kan vedta noe som sender de rakt tilbake til krigens dager er rett og slett helt hinsides…
      – Og det blir iallefall ikke noe bedre av den kjensgjerning at argumentet bak beslutningen, er et syn som tilsier at livet begynner ved befruktningen er nødt til å inkludere graviditeter som følge av voldtekt og incest for å holde stand.. For hvordan skal de da kunne forsvare at denne “babyen” må bøte med livet pga måten den er skapt på?? Det lar seg jo ikke gjøre, slik at dette her er nødt til å bli enten eller..
      Jeg blir rett og slett fysisk uvel av å tenke på de konsekvenser som vil følge av dette her, liksom jeg blir kvalm av å tenke på hvordan en gjeng gudfryktige drittsekker av noen forbannede lavpannede sjovenister har klart å vinne frem med sitt pietistiske syn i et opplyst samfunn i 2022..

      1. Du er ikke alene om å bli uvel og ikke minst oppgitt over at disse lovene blir vedtatt. Jeg håper folk ser hva som er i ferd med å skje, og protesterer og forsøker å gjøre noe med dette. Tror mange sånne historier vi dukke opp, både av leger og kvinner som blir stilt i en umulig situasjon 😡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg