Å der kom regnet ☔

Image by janrye from Pixabay

Heisann!

Da jeg gned søvnen ut av øynene på morgenen i dag, skinte sola og det så ikke så aller verst ut. Temperaturen lå på +12C.

Nå for litt siden begynte det å bøtte ned, og det renner bekker nedover veien ovenfor her. Jeg klager ikke på det for jammen trenger vi et godt regnvær nå. Håper virkelig at det kommer en del for en gang skyld, så det trekker seg godt ned i bakken.

I natt har jeg sovet ekstremt dårlig, og jeg tror ikke at jeg har fått mer en 3 timers søvn. Jeg prøvde alt fra å drive med pusteøvelser, renske hjernen for tanker, telle sauer og masse annet uten at noe nyttet. Sist gang jeg så på klokken nærmet den seg 5 og det var helt lyst ute. Kunne like godt ha stått opp da, men øynene mine var så såre av for lite søvn at jeg gjorde et tappert forsøk til. Å da gled jeg inn i drømmeland, og våknet ved 08:30 tiden når alarmen ringte.

Litt kjipt å sove dårlig når man har jobbedag selv om det er på hjemmekontor. Vel jeg har nå kommet meg igjennom arbeidsdagen ganske greit. Det var en del mailer å lese før jeg kunne kaste meg over sakene i køene. I morgen blir det jobb på kontoret i byen, og da skal vi også ha møte midt på dagen. På forrige mandag begynte vi å jobbe sommertid, noe som betyr at jeg ikke trenger å jobbe like lenge hver dag for å få full tid. Det gjelder fram til 15 september 😊

Det skjer ikke så mye på disse dagene hvor jeg jobber, ei heller i dag. Jeg har det jeg trenger i kjøleskap og fryser, så jeg trenger ikke å gå ut i dag. Ettersom det har begynt å regne så er det heller ikke så fristende om jeg skal være ærlig. Jeg stikker heller innom butikken i morgen på veg hjem om det skulle være behov for det.

Vinja hadde en skikkelig raptus i sta, og løp som en gal både ute på balkongen og her inne. Hun rev ned pledd og puter og litt annet mens hun holdt på, så nå får jeg ta en runde og rydde opp etter henne. Ikke noe har gått i stykker heldigvis, bare myke gjenstander som havnet på gulvet. Helt greit at det er fart i Frk Pus, som har bursdag neste uke og blir 13 år 💖

Håper din tirsdag har vært fin så lang 🥰

 

13 kommentarer
    1. Det kom regn og bra var det. Et Montebutikk like jobben hadde messe i dag. Masse biler parkert og stand og ikke minst lukt av grillmat. De hadde nok venta bedre vær enn regn når de skulle ha messe men det var sikkert mye inne i butikken jeg ikke så. Er trøtt som vanlig etter jobben. Er litt sliten etter og ha hatt besøk. Var uheldig for brilleglasset ramla ut slik at vi dro til en optiker. Etter 5 minutter var de gode som nye og vi fikk det gratis. Kjøpte meg forresten lesebriller på kiwi på 10 kroner. Og det var deilig, nå kan jeg lese liten skrift ut problemer. Det var en fin opplevelse. Men nå må jeg hvile litt og få litt søvn, noe som det ble lite av i de to siste nettene. Ha en fin kveld.

      1. Vi trengte regnet, men sikkert noen som ikke var like glad for det tenker jeg. Mine briller har eget lesefelt, sånn at jeg slipper to par briller. Måtte ha det for noen år siden, ettersom jeg ikke kunne lese på merkelapp ol i butikkene. Ha en fin onsdag.

    2. Her var det mye vind og så begynte det så smått å regne, men ikke så kraftig ennå. Her var det chili con carne til middag idag, med rundstykker og salat til. Det var veldig godt, men hadde litt rømme på så den ikke skulle være så sterk. Håper du får sove bedre til natten! 🤞 Ha en fortsatt fin tirsdag! 🥰

      1. I natt har jeg sovet veldig godt, og døler at jeg har fått tatt igjen litt av det jeg gikk tapt forrige natten. Chili con Carne er godt, og laget du den fra bunnen eller fra pose? Som også er veldig godt 😉 Det kom ikke like mye regn som jeg håpet, men det hjalp litt. Ha en fin onsdag 🥰

    3. Vil tro dere trenger litt regn nå. Da er det bra hvis det regner masse og blir ferdig med det.🤗
      Å ikke få sove er fryktelig. Da blir dagene tunge. Håper denne natten blir bedre for deg.🌸

      1. Det burde nok ha kommet mer regn, men alle monner hjelper 😊 I natt har jeg sovet veldig godt, og kjenner at hode er på plass igjen. Ha en fin onsdag 🥰

      1. Akkurat det er jeg enig med deg. Ikke så veldig glad i regn, men vi trenger mye av det for å få fylt opp magasinene igjen og blitt kvitt tørken i bakken. Så slitsomt å ikke sove, men i natt kom John Blund med en gang jeg lukket øynene. Ha en fin onsdag, klem 🥰

    4. Da har pusen nådd en flott alder 🙂 Min Mr Sniff nermet seg det 13 året da han gjekk bort <3
      Litt raptuser fra den kanten kan man nok vente ja hehhehe bra det ikke var knusbare ting som falt på gulvet 🙂

      Her bÃ¥de blÃ¥ser og regner det i dag ….

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂

      1. Da Vinja fikk påvist en fortykket hjertemuskel og stoffskifteproblemer for snart 2 år siden, trodde jeg at det var henne jeg skulle miste først. Sånn ble det ikke… Hun er generelt roligere enn før, men får «spring i bena» innimellom. Da går det for seg, hihi. Ha en riktig god onsdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg