5 raske spørsmål – del 25 og 26

Heisann og hoppsann!

På grunn av en liten bloggpause har jeg ikke fått svart på del 25, av min svenske bloggvenninne Maria (@mariasvardag) 5 raske spørsmål som kom før helgen, og i går kom del 26. Derfor svarer jeg like godt på alle sammen samtidig. Du kan forresten sjekke ut bloggen hennes HER.

DEL 25:

Spørsmål 1: Når syntes du riktig synd på deg selv?

Svar: Det var nok i forrige uke, når jeg måtte ta det vanskelig valget å la katten min Ronja få sovne inn for godt.

 

Spørsmål 2: Kan du nevne en sak du savner fra barndommen din?

Svar: Det må være julen sammen med mine foreldre. En tid jeg husker som varm og lun. Oss tre rundt julebordet og forventningene til åpningen av gavene etter maten. Også julefrokosten 1 juledag sammen med naboen våres, som vi byttet på å arrangere hvert år.

 

Spørsmål 3: Kan du nevne noe forbudt som du gjorde som liten, og som du var livredd dine foreldre skulle få kjennskap til?

Svar: Nei, for jeg var et sjenert og forsiktig barn, som aldri våget å gjøre noe forbudt. Tok det igjen da jeg ble tenåring 🤔

 

Spørsmål 4: Hvis du skulle vise en turist en eneste plass i nærheten av der du bor, hvor skulle det være?

Svar: Vi har en fantastisk naturperle 15 minutters gange fra her jeg bor, Østensjøvannet. Der kryr det av mange forskjellige fuglearter, og har man øynene med seg eller et kamera med god zoom får man virkelig en fin naturopplevelse.

 

Spørsmål 5: Hvilken egenskap mener du er den mest negative et menneske kan ha?

Svar: Det må være at de ikke har respekt for sine medmennesker, som ofte fører til mobbing og trakassering av andre.

🎄

DEL 26:

Spørsmål 1: Hvilken Smiley bruker du mest?

Svar: 🥰

 

Spørsmål 2: Hvem skulle du ønske måtte gå rundt med en stein i skoen for alltid?

Svar: Det er nok flere enn en person, men jeg har ikke lyst til å henge ut noen.

 

Spørsmål 3: Har du noe gammelt klesplagg som du aldri skulle ta på deg, men som du av sentimentale grunner ikke klarer å kaste?

Svar: Jeg har en trang rosa jeans på loftet jeg ikke vil kaste. Nå er det nok ikke at jeg ikke vil ta den på meg, men mer at jeg ikke får den på meg lenger. Følte meg alltid så fin i den jeansen 💖

 

Spørsmål 4: Hva er den beste julegaven du noen sinn har fått?

Svar: Det var ikke en ting, men at faren min fikk komme hjem på permisjon fra sykehuset på selveste julaften. Han hadde da ligget lenge på sykehuset allerede, og det ble til slutt 11 uker alt i alt.

 

Spørsmål 5: Når testet du sist noe nytt du var redd for å teste?

Svar: Jeg er ikke flink til å teste ut ting jeg er redd for, og med hånden på hjerte kan jeg ikke huske når det eventuelt var.

#utfordring #spørsmålogsvar

 

5 kommentarer
    1. Så fint og spennende å lese svarene dine på spørsmålene. Er veldig enig med deg angående et menneskes mest negative egenskap. Respekt er grunnleggende!

      1. Så hyggelig at du syntes det 😊 Ja det er så viktig å ha respekt, og behandle andre mennesker med det. Ser mye dårlig oppførsel rundt om i kommentarfeltene, og det er ofte voksne mennesker som slenger ut stygge kommentarer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg