Jeg var vist ikke så kjukk i hue

Jeg tror jeg burde holde meg til å hekle jeg, for dette med å strikke har jeg vist helt mistet teken på. Jeg hadde igjen 2,5 nøste med garn etter at jeg var ferdig med virus-sjalet mitt. Da tenkte jeg at, hey jeg strikker meg en lue. Fant et mønster hos Drops, på en enkel og grei lue, som jeg bestemte meg for å prøve.

Med godt mot satte jeg i gang, men helt lett var det ikke for garnet er ikke det letteste å strikke av. Det var vanskelig nok å hekle av det. Nå ja, jeg strevde meg fremover og litt etter litt så vokste arbeidet å det begynte å se ut som en lue. Litt romslig syntes jeg kanskje den var når jeg prøvde den før fellingen, hehehe!!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg….. Lua ble definitivt alt for stor, og jeg er ikke så kjukk i hode som jeg først trodde. Jeg strikket faktisk etter den minste størrelsen, men skulle nok ikke ha brukt pinner som var tiltenkt garnet. Skulle ha valgt kanskje 2 str mindre, da tror jeg lua hadde passet bedre. Nå ja, det var en læring det også, gjør vel ikke samme feilen igjen.

Som jeg sa i starten av innlegget så tror jeg nok at jeg skal holde meg til å hekle for det meste. Det ser ut til at jeg kan det best, men jeg skal nok prøve meg på litt strikking innimellom allikevel ;o))

#håndarbeide #strikke #lue #mislykket #stor #passform #humor #blogg

22 kommentarer
    1. Cecilie kristiansen: Bortsett fra at den er alt for stor for meg, så er i alle falle pent strikket, hihi! Godt det ikke bare er meg som ikke helt lykkes med strikkingen ;o))

    2. Strikking er en kunst og man lærer av sine feil. Ellers er det mange regler innen NAV man ikke kjenner men alt ordner seg. Det er altfor mange som er under NAV. Har spist frokost og ute er det 9 minus men det blir en fin dag og en dag nærmere helg.

    3. Oj….er nok viktig med god lueoppskrift…luer som siger sÃ¥ mye er skitsomt Ã¥ bruke..blir jo ikke baggy heller…litt vid nede. Du fÃ¥r gi den bort til jul eller tove den.

    4. solliv: Hehe, det var nok ikke noe i veien med oppskriften, men heller den som prøvde å følge den ;o)) Skal prøve å vaske den litt hardt, og se om den krymper såpass at den passer. Ellers får jeg finne en person med litt større hode enn jeg har ;o))

    5. Victoria: Det er så lov å le, gjerne godt, av dette mislykkede forsøket på å strikke lue ;o)) Får prøve å vaske den litt hardt, så kanskje den krymper, noen str.

    6. fruensvilje.blogg .no: Haha, ja dette var virkelig mislykket. Jeg kan gjør som du foreslår, men først tenker jeg å slenge den i vaskemaskinen og kjøre den litt hardt der. Den burde krympe ;o))

    7. Toini: Haha, nei denne ødelegger ikke frisyren, selv for en som bruker hårlakk som jeg gjør. Jeg forsøkte å brette kanten, men passformen er helt feil. Skal prøve å vaske den litt hardt, og håpe på at den krymper såpass at den passer.

    8. Hehe, strikke en prøvelapp er en fordel da vi strikker så forskjellig, men det er litt kjedelig å begynne på det.

    9. dedicat: Hehe, ja kanskje jeg skal lage hull til øynene, for hvis det blir kaldt i vinter så kan det være midt i blinken ;o)) Nei, jeg slenger den nok i maskinen tenker jeg.

    10. Hanne Beate: Jeg burde nok ha tatt meg tid til en prøvelapp, men det er som du sier kjedelig. Jeg har fått noen tips hva jeg kan bruke den til, hvis jeg ikke vasker den på høy temperatur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg