Jeg fikk tak i Kristtorn

For snart 14 dager siden skrev jeg at jeg ønsket meg kristtorn, men klarte ikke å finne noen hos de nærmeste hagesentrene. Så i forrige uke var jeg innom Mester Grønn på Gunerius, og der hadde de et bord full. Jeg tok med meg to stykker jeg, og har plassert dem i kjøkkenvinduet. Grunnen til at jeg satte dem der, er at det er eneste rommet hvor jeg ikke har satt på varmeovnen enda. Kristtorn liker seg ikke hvis det blir for varmt når de står i potte.

Jeg skal plante de om i større potter, men jeg må kjøpe inn noen lekakuler å legge i bunn av pottene først. Klarer jeg å få dem til å overvintre, skal jeg plante dem ut i bedet mitt. Krysser fingrene for at de klarer seg begge to ;o))

Jeg har søymfart nettet for å finne ut hvor mye og hvor ofte de skal vannes når de står i potte. Hittil har jeg ikke klart å finne det ut, men går ut fra at de vet på hagesenteret når jeg skal dit. For det siste jeg vil er jo at de skal tørke inn eller bli overvannet, som kanskje det som er lettest å gjøre.

#natur #planter #tre #kristtorn #stell #blogg

11 kommentarer
    1. Så kuult at du fant!!! Er spent på hvordan de klarer seg! Jeg skal frem med julepynten i slutten av mnd. Tenkte min på utsiden av døra skal få julelys i år, den begynner å bli såpass stor at nå fungerer det… Skal sende deg bilde! 😉

    2. solliv: Jeg skal virkelig prøve alt jeg kan for at de skal trives, sånn at de klarer å overvintre. Kan hende at jeg setter de ut på balkongen hvis det blir for varmt inne. Kristtorn er fint å bruke til dekorasjoner, men jeg vet ikke helt om jeg skal bruke dem til det ;o))

    3. #bikerpus: Ja, jeg nesten jubla da jeg fant dem, hihi!! Det er jo ikke meningen at de skal stå inne, så jeg er også veldig spent på om de klarer seg. Skal stikke bort på hagesenteret etterpå i dag, og kjøpe drenering til pottene så får vi se ;o))

      Ja send bilde når julepynten kommer fram. Jeg er av dem som virkelig skiller seg ut i desember. Alle rundt her har hvit belysning, ikke denne dama her nei…. Jeg har lyslenker med forskjellige farger, som ikke er alles smak, hihi!

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja Kristtorn kan bli store, så jeg må nok beskjære dem…. Forutsatt at de klarer seg over vinteren. Jeg tenkte også på at jeg kan sette dem ut på balkongen, hvis det skulle bli for varmt for dem inne ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg