Da var de i gang

Allerede før klokken 8 ringte de på døra og lurte på om jeg var våken…..   Du lurer kanskje på hvorfor folk kommer å ringer på døra så tidlig… Det som skjer er at et firma jobber med å rehabilitering pipene våre, og i dag er turen altså kommet til min side i oppgangen.

Det var det ingen fare for at jeg var våken, for med to firbente samboere som IKKE er samarbeidsvillige når noe skal skje, må man være klar i god tid. Ettersom døren ut i gangen blir stående åpen, i tillegg til at det blir en del støy er det best at kattene er inne på soverommet. Med det samme jeg hadde gjort meg selv ferdig, flyttet jeg kattedoen, vannet og maten deres inn på soverommet mitt. Så lot jeg dem få venne seg til det en stund, før jeg forsøkte å få de inn… For et drama det ble, med fresing og kloring å unnaluring, men mamsen vant kampen til slutt som alltid… Ikke uten at de klarte å klore meg både her og der!! 

Mer under bildene.

Det eneste jeg har trengt å gjøre i forkant er å rydde vekk fra og rundt kaminen, så har gutta lagt over plast selv. Jeg var en stund bekymret for at jeg skulle måtte styre med plasting av møbler og legge på belegg på gulvet selv, men heldigvis så slapp jeg det. Iflg naboen, som gikk igjennom det samme i går, så gikk alt radig og effektivt uten noe dramatikk.

Ettersom jeg ikke kan sitte i stua, så har jeg tatt med meg PC’n inn på “kontoret” mitt, og blir vel værende her det meste av tiden de holder på. Det høres ut som om kattene har slått seg til ro på soverommet, for jeg kan ikke høre dem. Er de veldig missfornøyd så mjauer de høyt og irritert, men det er helt stille.


#rehabilitering #oppgradering #pipe #katter #stress #hjem #blogg

8 kommentarer
    1. Hei på deg du har kjempefin blogg vil du se på diktene mine ❤️ Å hjerne følge meg på Min vei 😊 du har verdens fineste blogg eit godt innlegg ❤️ Ha ein fin dag videre😊 vil du følge diktene mine på ferden 🥰

    2. Iver Valved Korsvik: Tusen takk, så hyggelig at du syntes det ;o)) Jeg var faktisk innom bloggen din for noen dager siden, og mente at jeg trykket for å følge deg da. Gjorde det i alle fall nå ;o)) Ha en fin dag.

    3. Ish…da var dagen her ja….jaja…Du må kose deg så godt du kan..og snart er de ferdig, og du får igjen leiligheten din…og kattene får igjen rommet sitt…hihi..ha en god dag!

    4. Veronica Rona Thomassen: Det er vel kanskje ikke gjort noe med pipene på en stund, om noen gang, så det er greit at det gjøres noe nå. Det er ganske stille på soverommet, så det er ikke så mye party der, hihi. Vinja sitter sikkert i vindu å kikker ut mens Ronja ligger å dormer seg på senga ;o))

    5. Toini: Det går nok greit dette her… Jeg er ikke så stresset nå, som de har kommet i gang. Hvis alt går etter planen så blir de ferdig før tiden, og roen kan senke seg i heimen ;o))

    6. godt å få en skikkelig sjekk på pipene da ,så slipper en pipebrann eller andre uheldige hendelser med pipa .Håper alt gikk greit og att det bare er 1 dag det står på hos deg da ,så får du kose deg i stuen din til kvelden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg