Rehabilitering av pipene

Hver eneste gang vi skal gjøre en rehabilitering i borettslaget, så kjenner jeg at jeg blir stresset…. Mest for at jeg mister litt kontrollen over hva som skjer i hjemmet mens det står på. Nå står rehabilitering av pipene våre på timeplanene. Vel, prosjektet har vært i gang en stund, men nå er det min blokk som står for tur.

I dag skal de komme på befaring for å sjekke ilsted, eller der det en gang har vært. Noen har jo fjernet kamin eller peis, noe jeg ikke har gjort. Jeg har en god og gammel sak, som har stått i leilighet siden den var ny i 1960.
 

Licensed from: Free-Photos pixabay.com

Jeg går ut fra at de kommer hit til meg i midten eller slutten av neste uke. Bare jeg tenker på det begynner pulsen å øke og stressnivået når nye høyder. Kattene må flytte inn på soverommet å være der inne hele dagen, ikke det at de kommer til å lide noen nød for de har mat, drikke og toalettet sitt der. Så kan de ligge å kose seg på senga, men jeg blir stresset. Så skal ting flyttes vekk, slik at de kommer til og jeg blir stresset. 

Du tenker sikkert at dette er da ikke noe å bli stresset for, og det er jo ikke det. Allikevel klarer jeg ikke å la være det i forveien. Kan være at jeg senker skuldrene etter at de har vært her på befaring, og får vite litt mer om hva som skjer på dagen.

Blir du stresset hvis du ikke helt har kontrollen over ting som skjer?

#prosjekt #pipe #skorstein #stresset #oppgradering #kontroll #blogg

16 kommentarer
    1. Jeg er jo egentlig en kontrollfreak. Vet ikke om jeg blir stressa nÃ¥r jeg mister kontrollen, snarere litt forbanna. Hehe … men nÃ¥ har jeg jo god erfaring da, fra disse siste tre Ã¥rene, da jeg ikke en gang har hatt kontroll pÃ¥ min egen hverdag. Det er ikke noen god følelse.

    2. Marit: Nei, det er nok ikke sÃ¥ greit Ã¥ ikke ha kontroll pÃ¥ egen hverdag. Er verre det, for det blir ikke borte etter en dag eller sÃ¥. Jeg vet jo at det egentlig er bare tull av meg Ã¥ stresse meg opp for sÃ¥nne smÃ¥ting, men jeg klarer ikke Ã¥ la være….

    3. Ja, blir litt stressa n̴r de kommer p̴ inspeksjon, Рer alt i orden liksom. Artig at du tok opp det temaet idag, for n̴ sitter jeg og venter p̴ at feieren skal sjekke ildsteder m.m her. :o)

    4. Dette er viktig. Man bor tett i en blokk/rekkehus og en brann sprer seg fort. Så dette må til og det er jo til alles beste. Jevnlig kontroll av den slags er påbudt både på arbeidsplasser og i private hjem. Litt stress blir det men det tar sikkert ikke så lang tid. Tenk litt på hva konsekvensene kan føre til hvis ikke en slik kontroll blir utført.

    5. Ja sÃ¥nn er jeg ogsÃ¥…liker ikke at folk skal komme hit jeg da….og inn i mitt hus….da mÃ¥ jeg jo vaske og styre…hihih..neida..gjør ikke det..men liker ikke….SÃ¥ skjønner deg godt jeg…

    6. Hanne Beate: Det er jo rette tiden for slike inspeksjoner nå, hvor vi snart skal begynne å fyre for fult. Jeg er litt av en kontrollfreak, så slike kontroller og overtakelse av leiligheten for en dag, liker jeg dårlig. Så blir jeg litt irritert på meg selv i etterkant, for det går jo selvfølgelig bedre enn forventet.

    7. Helge: Denne gangen er det jo litt mer enn bare en kontroll, som i seg selv er veldig viktig, for det skal settes inn stålrør inne i selve pipen og et rør derfra inn i illstedet i leilighetene. Ellers så har vi jevnlig kontroll av feier, som er veldig betryggende.

    8. Toini: Jeg liker heller ikke at folk kommer hit, uten at jeg selv har invitert dem. Det gikk greit pÃ¥ befaringen i gÃ¥r, selv om de mÃ¥tte komme tilbake igjen en tur i dag. Verre blir det til uka, nÃ¥r hele stua blir plastet Ã¥ de tar over den…

    9. maiken: Ja det er mye stress og styr, men det gikk ganske greit når de var hos meg på befaring. De kommer tilbake og overtar stua på onsdag, og det eneste jeg behøver å gjøre er å flytte pusene inn på soverommet, og rydde unna rundt kaminen. Gutta dekker til så det slipper jeg ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg