Jammen ble det ikke en “Harry-tur” i gÃ¥r

Rett før helgen bestemte Anne og jeg at vi skulle ta oss en tur til Nordby Shopping, på en aldri så liten Harrytur. Vi nevnte det for kusinen hennes og bestevennen Terje på lørdag, og de ville også være med. Det er ganske lenge siden jeg var i Sverige, og jeg manglet både karbonadedeig, kyllingfileér og pålegg. Før vi dro var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle bruke så mye penger…., serlig!!

Jeg rusla rundt i matbutikken, og plukket litt her og litt der uten egentlig å tenke på hvor mye det ble. Det var bare når jeg kom til kassa at jeg skvatt litt til, men hey det var ikke noe usunt og dumt i handlevognen. Bare nyttige ting som kan fryses ned, sånn at jeg har en lang stund. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe mineralvann også, men siden jeg for det meste bare drikker boblevann fra Sodastream maskinen droppet jeg det. Vi skal en tur i desember for å kjøpe ribbe og litt annet godt til jul, så da blir det nok både mineralvann og øl tenker jeg ;o))

De siste gangene vi har vært hos Nordby, har vi spist middag hos Nordby Wok men denne gangen valgte vi å spise hos Joe’s Diner. Der valgte vi alle fire Husets beste burger, og den var også utrolig god. Saftig og fin burger med mye godt på toppen og ved siden av. Her ærlig så er det lenge siden jeg har spist så god burger, så tommelen opp for den.

Etter at vi hadde spist tok vi en liten runde oppe i øverste etasje, for vi måtte jo innom Godisfabriken. Nå handlet jeg ikke så mye der, men jeg kjøpte små MM til dispenseren min,  og lakris…. Jeg elsker lakris, og kunne ikke motstå fristelsen, hihi!!

Vi kjørte i to biler i går, Anne og kusinen i en bil, Terje og jeg i min bil. Damene ville gjerne en tur innom babybutikken for å kikke på noe småtterier. Terje og jeg følte ikke for å gå inn dit, så vi satte nesen hjemover. Det var ganske mye trafikk på veien innover, men det gikk allikevel radig og jeg var hjemme hos meg selv kl 16:30.

Jeg var så sliten da jeg kom hjem i går ettermiddag at jeg slang alle kjøttvarene inn i kjøleskapet. På formiddagen i dag dro jeg alt sammen ut og fordelte det i passe porsjoner. Jeg kjøpte to store kasser med karbonadedeig, den ene veide jeg opp i 400 gr porsjoner og den andre i ca 200 gr porsjoner. Kjøpte også grytekjøtt, som jeg delte i to porsjoner så det blir to middager av det…., enten lappskaus eller en høstgryte. Jeg er veldig glad i salami, den danske, og kjøpte en storforpakning som også ble delt opp å lagt ned i små poser + Flãsketellerannet.

Jeg kjøpte også et par gode oster, Husholdsost og Boxholms kryddost, så nå har jeg pålegg i lang tid fremover…

Det har vært et par gode dager for meg nå i helgen, men i dag kjente jeg at jeg hadde vært på bena hele helgen. Kroppen protesterte, i tillegg til at jeg begynner å bli forkjølet. Litt tett i nesen, og ganske sår i halsen men heldigvis ikke noe feber så langt i alle fall ;o))

#utpåtur #biltur #shopping #nordby #shoppingsenter #matvarer #nordbywok #joesdiner #middag #pakke #fryse #blogg

8 kommentarer
    1. Helge: Vi var ikke der i dag, men i gÃ¥r søndag… Det pleier som regel Ã¥ være lite folk da om det ikke er like før høytidene ;o))

      Ja jeg fikk med meg mye godt, som jeg kan ha glede av lenge ;o))

    2. SÃ¥ deilig med en harrytur…Masse god mat..og vet du..jeg har bestemt meg for Ã¥ aldri kjøpe karbonadedeig i sverige mer….for jeg syns ikke den smaker godt…Er noe rart med den….NÃ¥ sa sønnen det samme..sÃ¥ da var det ikke bare jeg….hihihi..

    3. Toini: Neste gang du er i Sverige, så se litt ekstra godt på pakkelappen. Jeg mistenker at den karbonadedeigen du har kjøpt kommer fra Irland. Den er billigere men lukter og smaker annerledes. Jeg kjøpte den i begynnelsen, men det har jeg sluttet med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg