Jeg gleder meg

I kveld skal det endelig skje, etter å ha ventet i så mange år….

Jeg skal i Folketeateret for å se min favoritt musical over alle musicaler, Phantom of the Opera.
Det kribler i hele kroppen for jeg gleder meg så vanvittig. Billettene ble bestilt for så lenge siden at jeg har nesten glemt når det var. De har jo fått utrolig bra kritikk for forestillingen, selv fra de som vanligvis slakter alt etter det jeg har fått med meg.

Det er gode artister i rollene, så dette kommer til å bli en fest fra start til ende.

Jeg kjøpte musicalen på audiokassett allerede det året den ble satt opp på 80-tallet, og kan alle sangene og hva skuespillerne sier på engelsk. Spilte dem så mye at jeg slet de ut, og erstattet dem etterhvert med CD. Det er noe magisk over sangene, hvis de som synger har den rette kraften i stemmen, noe jeg er sikker på at de norske artistene har.

Vi er fire som skal gå i kveld, Anne, kusinen hennes Brit, vår gode venn Terje og jeg. Egentlig var det Kine som skulle gå i stedet for Terje, men på tirsdag fødte hun verdens skjønneste tvillinger så hun kunne naturlig nok ikke være med.

Jeg har alltid hatt kun en favoritt som Operafantomet, og det er Michael Crawford. Det var han som hadde rollen i original oppsetningen sammen Sarah Brightman. Jeg elsker stemmen hans, og sliter litt med å syntes at andre gjør det like bra som han gjorde. 
 

                                           

Her er en liten smakebit av Michael Crawford og Sarah Brightman.

Har du sett Phantom of the Opera?

#musical #musikkspill #musikk #phantomoftheopera #folketeateret #glede #blogg

11 kommentarer
    1. Helge: Det var sÃ¥ flott alt sammen… Musikken kunne jeg utenatt pÃ¥, men pÃ¥ engelsk sÃ¥ jeg satt Ã¥ nynnet for meg selv der jeg satt ;o)) Kan varmt anbefale Ã¥ se forestillingen.

    2. frodith: Denne forestillingen burde du virkelig få med deg, den er så bra. Jeg var så fasinert at jeg satt helt stille å bare tok inn alt som skjedde på scenen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg