Kreativ lørdag

 Det var ganske lenge siden vi hadde hatt en kreativ lørdag, bestisen og jeg, da lysten kom over oss igjen for en uke siden. I går var vi i gang igjen, for vi syntes fortsatt at det var gøy å fargelegge. Vi mistet litt lysten på å fargelegge i vinter, og det har tatt en god stund innen den kom tilbake. Kanskje det rett og slett ble litt for mye, eller så var ikke tegningene så spennende som noen av oss hadde ønsket at de skulle være.

Når kreativiteten sist var til stede så brukte vi begge fargeblyanter til fargeleggingen, men når de hele tiden brekker og må spisses blir det litt kjedelig… Så nå er det tusj som gjelder, noe jeg egentlig har vært mest glad i hele tiden. Jeg syntes at fargene blir sterkere da, men må jo selvsagt være litt mer stødig på hånden så man ikke farger utenfor… Det syntes er veldig irriterende, for en sånn pirket person som jeg er…..

Vinja var ikke happy med å være nede på gulvet, og hoppet med jevne mellomrom opp på bordet for å se hva vi holdt på med. Alt skulle snuses og smakes på, og så var det selvsagt veldig viktig å sette seg eller legge seg midt oppe på fargeboken. På den måten var hun jo garantert å få litt kos, hihi!!

Jeg har hele tiden fargelagt i bøkene til Johanna Basford, men i går fikk jeg veldig lyst til å prøve meg på Millie Marotta’s bøker. Jeg har to stykker av dem, som har ligget i skuffen uten at jeg har jobbet i noen av dem. Tegningene hennes er veldig detaljerte, slik at man bruker ganske lang tid på en tegning. Den jeg begynte på i går, er ikke på langt nær ferdig. Må nok bruke en kveld til før jeg kan si meg helt klar. Det var nå i alle fall veldig gøy å prøve noe nytt ;o))

#kreativ #kreativitet #fargelegging #johannabasford #milliemarotta #detaljert #farger #tusj #blogg

18 kommentarer
    1. Kan være greit med noen pauser fra hobbyer …det skal jo være lystbetont ĂĄ pusle med slikt 🙂 Bra dere hygga dere ..og klart Vinja mĂĄtte følge skikkelig med pĂĄ hva dere drev med..hehe..

    2. I går måtte jeg bare ut litt, så istedenfor skogstur tok jeg en tur til Holmestrand, en koselig by som jeg ikke hadde besøkt på 10-15 år.
      Og den byen hadde blitt vakker og ikke minst en ny jernbanestasjon bygd inn i fjellet med en heis opp til en bydel som heter Rove. Bra utsikt og kunne se over til Drøbak mener jeg det var. Det var i den byen jeg satte pers på 5 km gateløp med 18.42 engang på 1990-tallet da jeg hadde løping som hobby. Så det var fint og besøke byen igjen. Togturen tok bare 25 min fra Drammen. Da jeg kom hjem dro jeg til Lier og var sammen med mor, og etter en stund kom far hjem fra sykehuset hvor han ble operert dagen før. Alt er bra med han. Så det var en lørdag med flere positive ting. Har spist middag men skal snart ut i sola. Ha en fin dag.

    3. annebe: Ja det er nok sĂĄnn at man trenger en pause inni mellom. Vinja kom flere ganger hun for ĂĄ “være med” og fĂĄ litt oppmerksomhet, og da er det bare ĂĄ gi henne masse kos ;o))

    4. Skal si det var mye tusjer ja! Er ikke noe ĂĄ si pĂĄ utstyret….hihih SĂĄ bra dere har funnet tilbake til fargelegging..bare pĂĄ en annen mĂĄte..Søte kattepusen!

    5. Den lille Pandaen c:: Det blir alltid hyggelig, for vi sitter å skravler på hver vår side av kjøkkenbordet mens vi fargelegger ;o))

      Jeg skal lage et eget innlegg om hvilke bøker jeg har og tusjene ;o))

    6. kaosverden89: Vi har det veldig koselig når vi holder på med fargeleggingen. Jeg skal lage et innlegg om bøkene og tusjene så kan dere se hvem jeg bruker.

      Tusjene er forresten kjøpt både i butikk og på nett, skal fortelle litt om det når jeg lager innleggt.

    7. Toini: Tusen takk ;o)) Ja vi har begge to mange forskjellige tusjer, og de blir brukt alle sammen ;o)) Det er jo sĂĄ gøy ĂĄ fargelegge… Om det er sĂĄnn for flere vet jeg ikke, men det er en fin mĂĄte ĂĄ slappe av pĂĄ.

    8. fruensvilje.blogg .no: Du har så rett, variasjon og pauser er tingen. Ellers blir det man liker plutselig kjedelig. Ja Vinja vil være med hun, og blir litt fornærmet hvis hun ikke får det ;o))

    9. Siv Svanem: Ja du skal se oss, der vi sitter på hver vår side av kjøkkenbordet omgitt av fargebok og haugevis med tusjer. Litt av et syn, men vi koser oss og skravler om alt og ingenting ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg