Jeg prøvde, men fikk det ikke til

Etter gårsdagen regnvær og en kjølig natt var det dråper over alt, på gresset og på bladene. Jeg tenkte at jeg skulle klare å fange noen av dem sånn som min bloggvenn Toini gjør og legger ut på sin blogg #dvergpinschereimitthjerte. Med bare mobilen til rådighet der og da, gikk ikke det så veldig bra.

Jo da, jeg fikk mange dråpebilder….. Problemet er bare at de ble så vanvittig dårlig at jeg ikke har lyst til å poste dem en gang. Skal jeg lykkes med dråpene, ja da må jeg nok ha med meg noe annet enn mobilen. Ikke noe galt med de bildene jeg får med den, men akkurat dråper fixet den altså ikke.

Ut er det en strålende dag i dag med blå himmel og sol…. Jeg hadde store planer om å skifte gardiner og duker i stua, høstpynte, men nakken og skuldrene mine er ikke helt fornøyd i dag. Derfor utsetter jeg det en dag eller to, for i morgen er det jobbedag å da trenger jeg å ha en kropp som fungerer sånn någenlunde i alle fall.

Ronja sitter på dørterskelen til balkongen å ser bedende på meg… Hadde hun kunnet snakke, ville hun mest sannsynlig ha sagt: Kan du se å legge fra deg den PC’n og komme bort å slippe meg ut. Det er akkurat det jeg har tenkt til å gjøre også ;o))

#dråper #vanskelig #foto #natur #sol #vær #høstpynte #katt #ronja #blogg

10 kommentarer
    1. Det er ikke alt som er like lett alltid 😀 Jeg hadde veldig lyst til å prøve ut kameraet på mobilen min i skogen i dag, men skogsturen blei mye kortere enn planlagt da vi brått bestemte oss for å gå en annen vei 🙂 Blei et bilde da, om ikke annet 😛

    2. Det er sÃ¥ koselig Ã¥ høre at folk tenker pÃ¥ drÃ¥per…og prøver…men det er ikke lett..og jeg klarer det ikke med den mobilen jeg har nÃ¥..men den forrige klart jeg det…men de ble ikke sååå fine da…Gjelder Ã¥ fÃ¥ fokus…Men, du har jo fint kamerat…sÃ¥ du mÃ¥ prøve igjen..er sÃ¥ gøy..Har noen fine fra forrige dagen jeg ikke har vist…og der kan du se et øye!! hihihih

    3. Elevele: Jeg må nok øve og øve på macro-bilder kjenner jeg, spesielt siden jeg ikke har en linse som er spesielt til det. Da må man finne en annen måte å gjøre det på. Det er jo så gøy å ta bilder, og mange av dem ;o))

    4. Toini: Det er noe som heter “Øvelse gjør mester” og skal bli mester mÃ¥ man ha ordentlig utstyr, men ogsÃ¥ øve seg masse ;o)) Olympus kamera tar gode bilder, og jeg mÃ¥ bare være flinkere til Ã¥ ta det med ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg