Startet dagen hos frisørdamen

Her i huset sover vi ikke bort høstmorgenen gitt, nei da opp i otta for å rekke frisørdamen tidlig på formiddagen. Jeg så ikke ut på håret, og det var virkelig på tide å få gjort noe med det. Prøver å gå hver 5 eller 6 uke, ellers føler jeg meg som ei utvaska skurefille, hihi!!

Ute blåste det  en sur vind så det var ordentlig kjølig. Jeg hadde bare tatt på meg en tynn skinnjakke, og kjente med en gang at jeg nok skulle ha tatt en cardigan under. Jeg hastet inn i bilen og skrudde opp temperaturen, så innen jeg kom til frisørsalongen var det godt og varmt.

Jeg har et tynt og ganske så rampete hår som ikke lar seg så lett tøyle. Rita (frisørdamen) har dreisen på det, og klippet en kort og fin frisyre til meg. Jeg pleier å farge etterveksten veldig lys for å fjerne mitt eget gråe hår, men denne gangen droppet jeg fargen og gikk bare for vask, klipp og føn.

Før jeg dro hjem stakk jeg innom Oppsal senter for å handle litt, og etterpå kjøpte jeg meg en kopp Americano kaffe hos “Kaffekos” som ligger midt ute på torget. Jeg kunne ta den med hjem, men jeg valgte å sette meg ned en liten stund for å se på livet. Jeg kan vel ikke påstå at det folksomt der, men noen mennesker var det som virret rundt der. Blir vel antagelig litt flere utover ettermiddagen tenker jeg. Folk drar ikke like tidlig ut for å handle lenger, som de gjorde før.

#hår #klippe #frisørdamen #kaffe #americano #kaffekos #observere #blogg

12 kommentarer
    1. Du ble veldig fin. Dagen har vært en surredag. Gikk en lang tur på asfalt så det var deilig da jeg kom hjem og fikk tatt av meg skoa. Nå er det kveld og jeg tar det rolig. Ukene går fort og nå er det masse ting som må ordnes.

    2. Du ble kjempefin på håret, og skikkelig tøff 🙂 Jeg kler ikke kort hår, og jeg er dårlig på å stelle kort hår.
      Min mann, min mor og jeg har vært på kinarestaurant og spist middag. Feiret 50-årsdagen til min mann som er i morgen. Det kommer noen gjester hit i morgen ettermiddag, og i morgen kveld skal vi på konsert med The Real Group 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    3. Ei_heks: Tusen takk ;o)) Her er det motsatt, for jeg kler ikke langt hår. Jeg har forsøkt et par ganger, men syntes jeg kler best kort hår.

      Nå er vel lørdagen over, men du få ha en god natt og fin søndag ;o))

    4. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk for fin tilbakemelding ;o)) Med meg er det motsatt, jeg kler absolutt ikke langt hår ;o))

      Gratulerer til mannen din med den runde dagen. Så koselig å gå ut å spise, og Asiatisk mat er jo supergodt. Jeg laget Wok med kylling og ris, noe jeg aldri har laget selv. Det ble veldig godt, og ga mersmak.

      Ha en riktig god natt, og en fin søndag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg