Har vært hos legen i dag

Onsdager er normalt den eneste dagen i uka hvor jeg kan sove lenge, og hente meg etter trening på mandag og jobb på tirsdag. I dag derimot ulte alarmen tidlig, for jeg hadde time hos legen på formiddagen. Nå som jeg går sykemeldt er jeg hos legen en gang i måneden til kontroll.

Før jeg begynte å jobbe 20% syntes jeg at hverdagene var ganske levelige, med varierende smerter og følelse av slitenhet. Nå etter at jeg har vært på jobben 3 dager, har skuldrene hevet seg opp mot øreflippene igjen, skuldre og nakken er sår og vond. Etter at jeg kommer hjem fra jobben ved 13 tiden, er jeg så sliten at jeg må sitte en stund å slappe av å sove litt. Det er ikke spesielt festlig at det er sånn, men jeg håper jo at det kommer til å snu seg etter hvert.

Doctor with arms crossed

Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Jeg holdt nesten på å komme for sent når jeg skulle til legen, bare for at jeg begynte å rote med mobilen. Det er ikke noe parkeringsplass utenfor legekontoret, så jeg parkerte nede ved Oppsal senter. Bakken opp er litt bratt, og med dårlig kondis og dårlig tid ble jeg litt andpusten. Jeg stoppet opp utenfor å trakk pusten dypt og pustet ut noen ganger, innen jeg gikk inn å satt meg på venteværelset Da var det bare 2 minutter til timen min begynte.

Legen var litt forsinket, så innen han kom ut å hentet meg hadde jeg fått kontroll over pusten og pulsen igjen. Ettersom formen ikke er så god, ble min 80% sykemelding forlenget ut oktober måned. Han spurte om fysioterapeuten min hadde fått svaret fra MR undersøkelsen!! Jeg sa som sant var, at jeg ikke viste da han ikke har nevnt det. Legen skrev ut svaret, sånn at jeg kan levere det til han på fredagen.

Det skal bli spennende å se hvordan formen min er ved neste legebesøk, like dann, verre eller bedre!

#lege #sykemelding #skulder #nakke #vondt #smerter #arbeid #blogg

14 kommentarer

Siste innlegg