Jeg så “Skjelvet”

På fredagen skrev jeg at jeg skulle på kino for å se Skjelvet, og sånn rett etter at jeg sett den var jeg veldig missfornøyd og litt skuffet. Noe som gjenspeilet svarene jeg ga på kommentarene til innlegget. Nå har det gått et par dager, og følelsene har landet litt mer. Det har gjort at jeg har revidert “noe” de negative følelsene over filmen.

For filmen var godt laget med troverdige special effect, for jeg trodde virkelig på det når jeg så hvordan hus kollapset under jordskjelvet. Det så ekte ut, og det var litt skremmende. Skuespillerne gjorde en ekstremt god jobb, både de voksne og barna/ungdommene, og det skal de ha kreditt for.

Hvorfor jeg kom ut med en dårlig følelse og følte en skuffelse, og kanskje litt snytt, var at det føltes som om det manglet noe. Det er vanskelig å beskrive i detaljer hvorfor jeg føler at det mangler noe, uten å si noe om handlingen. Men jeg forsøker… Når skjelvet var over, og de som hadde vært utsatt for noen dramatiske og luftige hendelser hadde klart seg, fikk vi ikke helt se hvordan. Jeg savnet også å vite om hvordan de klarte å komme seg fra der de var og ned på gaten igjen, og om de støtte på noen hindringer. Handlingen sluttet litt for raskt etter jordskjelvet, og så ble vi forflyttet til idylliske bilder som kanskje skulle få deg til å føle at nå var alt bra…

Nå er det jo sånn at vi mennesker ser på ting forskjellig, og slik er det jo med denne filmen også. To jeg kjenner så den samme dag som meg, hvor av den ene var omtrent i ekstase og den andre satt igjen med samme følelse som jeg gjorde.

Dersom du skal se den, håper jeg du deler dine synspunkter om den.

#film #skjelvet #spenning #synspunkt #blogg

15 kommentarer
    1. Elevele: På en måte har det jo litt sammenheng, for det er jo den samme familien som vi får følge igjennom noen nervepirrende timer og minutter. Kos deg med begge filmene, og fortell gjerne hva du syntes om Skjelvet.

    2. Jeg så Bølgen og det jeg savnet der var og vite hvor mange som omkom. Men det var liksom ikke tema i filmen men hvordan hovedpersonene fant hverandre igjen til slutt. Er usikker om jeg skal se skjelvet.

    3. Jeg sitter nok igjen som samme følelse som deg. Jeg syns filmen var litt sånn “trå” i begynnelsen – holdt faktisk på å sovne- og så når det først skjedde noe så var det over på null komma niks liksom, og plutselig sto de på en båt. Jeg savner myyyyyye.. Men, man må jo si at filmen likevel bra, i seg selv, for å være norsk liksom 🙂
      jeg hadde litt samme følelse med Bølgen.

    4. Elevele: Godt det er flere enn jeg som følte det sånn for filmen… De fleste andre jeg har snakket med de siste dagene skryter så fælt av den. De kunne helt klart ha laget noen flere scener, hvor vi fikk en bedre avslutning på dramaet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg