Varm mat, nei takk

Nå som det er så vanvittig varmt, er det ekstremt vanskelig å finne noe mat som frister. Det å spise kraftig eller varm mat byr meg nesten i mot, og da er det ikke så veldig mye igjen å velge. Blir salat da vettu.

Jeg har ikke vært i nærheten av en matbutikk på flere dager, så jeg var nødt til å stikke ned på Bryn senteret for å bytte inn gasspatroner til Sodastream maskinen. Når jeg hadde gjort det stakk jeg like godt en snartur innom Meny for å handle. De har en utrolig flott salatdisk med mange godsaker, så jeg bestemte meg for at det fikk bli middagen min i dag. Her hjemme hadde jeg bare thousand island dressing, så jeg tok med en urtedressing i et lite beger som var veldig god ;o))

Hvordan er det med deg og mat nå i varmen, spiser du det samme som resten av året?

Jeg fløy rundt å ryddet, ordnet og vannet blomster i sta å ble så varm… Det eneste som kunne kjøle meg ned da var en deilig smoothie av tropisk frukt. Nå har jeg fått tilbake normal kroppstemperatur igjen, og det føles veldig behagelig.

#middag #varm #kald #salat #matlyst #smoothie #mat #blogg

10 kommentarer
    1. Man har litt andre matvaner nå om dagen enn ellers i året. Men varm mat smaker likevel. Det går mye salat og fisk nå om dagen men kroppen trenger varm mat så det er kanskje ikke så lett og droppe det. Man kan heller spise varme retter litt seint på dagen.

    2. Salat er best nå, og kjekt med salatbar. Jeg pleier å spise det i kantina på jobben, når jeg ikke har med matpakke. Igår lagde jeg rømmegrøt, av Toro-pulver tilsatt rømme og vann, og det var godt og noe jeg forbinder med sommeren. :o)

    3. Helge: Mange vil jo gjerne ha varm mat uansett om det er sommer eller vinter, men jeg klarer meg veldig greit på salat ol nå om dagen jeg ;o)) I dag blir det litt varmt tror jeg.

    4. solliv: Det smakte veldig godt med salat i gÃ¥r…. I dag mÃ¥ jeg nok velge noe varmt, og jeg har siktet meg inn pÃ¥ noen vegetarkarbonader jeg har i fryseren ;o))

    5. Hanne Beate: Jeg spiser veldig mye salater nå om sommeren, og noen ganger komplimenterer jeg det med stekt kylling eller ostegrill. Når det gjelder rømmegrøt, så må jeg nok innrømme at den kommer veldig langt ned på listen over ting jeg spiser, hihi!

    6. Toini: Jeg er veldig glad i salat, og spiser en del av det om sommeren… Som regel lager jeg selv, men den de har hatt pÃ¥ Meny som jeg kunne plukke sammen selv er supergod.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg