Jeg har ikke rent bort enda

Jeg klager ikke altså…., men jeg syntes i grunnen at det er på tide at vi får litt kjøligere vær. Er du ikke enig? Det skal ikke være kaldt, men hvis vi kunne trekke fra noen grader sånn at vi kanskje ender rundt 24 – 25 C. Da hadde det vært midt i blinken. Etter å sjekket værmeldingen for endte gangen, så ser det ut at til det kan slå til i neste uke, krysser fingrene jeg ;o))

Leiligheten min blir veldig varm når vi får sånne hetebølger som vi har hatt nå i veldig lang tid. Varmen finner de minstre sprekker, og sniker seg inn… Uansett hvor mye jeg lufter så ligger temperaturen godt over 30 C på solsiden. Det er slitsomt for både meg og de veldig raggete pusene mine. De ligger rett ut, og sover å dormer seg det meste av dagen. Her i heimen våkner vi mest til liv, når mørket faller på og ute temperaturen faller…

Licensed from: tiburi pixabay.com

Hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo være, så har jeg vel egentlig aldri vært så glad i for høye temperaturer. Derfor skulle man kanskje tro at jeg plagdes veldig nå om dagen, men det har i grunnen gått ganske greit. Noen svetteperler har nok piplet fram på pannen og nedover ryggen så det kilte littegranne, uten at det har vært altfor plagsomt.

Hvordan klarer du deg i varmen?

#sommer #sommervarme #varmt #svett #katter #temperatur #blogg

12 kommentarer
    1. Jeg elsker sommer og sol…men det bør regne godt noen dager nĂĄ..sĂĄ kan vi ta litt mer sol igjen :)) Bader mye for ĂĄ kjøle oss ned da.. <3

    2. annebe: Jeg er ogsĂĄ glad i sol og sommer, men ikke med sĂĄ høye temperaturer. Hvis værmeldingen stemmer, sĂĄ skal det komme regn snart… SpørsmĂĄlet er om det kommer nok. Jeg har har tatt meg noen iskalde dusjer for ĂĄ kjøle meg ned, og det har gjort susen ;o))

    3. solliv: Det er jammen litt av en prøvelse og beise nĂĄ i varmen. Jeg gjør ikke sĂĄ mye nĂĄ om dagen, men en runde med støvsugeren mĂĄ jeg ta…. Ellers gror vi ned av kattehĂĄr. Du fĂĄr ta det med ro sĂĄ du ikke fĂĄr heteslag… Ha en fin dag i morgen.

    4. Det bør komme litt regn snart ellers blir det krise på flere måter. Men det hele er en utfordring. Man veit hva som er best for seg selv, men jeg drikker mye og bader mye. Holder meg i skyggen og går i skogen. Ellers så sover jeg på balkongen og det er deilig.

    5. Helge: Regnet bør definitivt komme, både for at det trengs ute i naturen. Også for å få fylt opp igjen vannmagasinene, ellers blir strømregningen høy utover er jeg redd. Jeg drikker mye vann med kullsyre (sodastream), sånn at jeg ikke blir overopphetet. Har med meg vann når jeg drar ut også.

    6. Jeg liker meg ikke når det er så varmt, og gleder meg til kjøligere vær og regn! Iflg. Yr skal det komme noe i helga, om de ikke forandrer på det igjen da. Dyra i skogen sliter sånn det er nå, og planter visner. Fint vær = Regn.

    7. Hanne Beate: Nei, denne varmen trekker all energi ut av kroppen… Har mest lyst til ĂĄ ligge rett ut pĂĄ sofaen, men kan ikke det heller… Jeg hĂĄper virkelig at regnet de har meldt skal komme til helgen, for det er altfor tørt nĂĄ. Vi fĂĄr danse regndansen begge to, sĂĄ hjelper det kanskje ;o))

    8. Toini: Jeg prøver å ikke tenke så veldig mye på kulde, for da blir varmen enda mer uutholdelig. Jeg krysser fingrene for at regnet de har meldt, faktisk skal komme til helgen. Vi trenger det så sårt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg