Stillheten har senket seg igjen

Jeg våknet i grunnen ganske tidlig i dag, men jeg følte meg ikke helt uthvilt så jeg la meg ned igjen å sovnet nesten før hode traff puten. Neste gangen jeg våknet var kl 10, og kirkeklokkene til Oppsal kirke slo så det var umulig å sove noe mer. Det var ikke noen vits å ligge å dra seg lenger, så jeg spratt opp av senga. Vinja lå nede ved bena min, og løftet så vidt på det ene øyelokket da jeg sto opp, mens Ronja lå i sofaen i stua. Hun hoppet ned å løp til balkongdøra, for nå ville hun ut.

Tiden etter at kirkeklokkene har slått for andre gangen, og inntil resten av verden våkner ordentlig er så deilig. Da er det helst stille ute, ingen biler som haster for bi nede i gaten og ingen som roper å skriker. Det er den beste tiden på en søndag. Litt senere så er det rene rushtrafikken i gaten, av folk som skal på utflukt eller dra på stranden.

Dagens første kaffekopp er nesten drukket opp, og jeg tror jammen at jeg må gå å brygge meg en til. Det kjennes sånn ut i kroppen som om det kreves to kopper for å få sparket den i gang i dag. 

#morgenstund #søndag #stille #rushtid #kaffe #sove #våkne #blogg

14 kommentarer
    1. Det er kjempeherlig med slike morgener ja 🙂 Hvis vindretningen står riktig vei kan vi høre klokkene fra Nidarosdomen. Den kirken vi hører best er når mormonkirken ringer.
      Der vi bodde før hørte vi kirkeklokkene godt, og særlig 1.juledag, 1.påskedag og 1.pinsedag da klokkene ringte 1 time i ett strekk.
      Søndagmorgener er stille og fredelige, og mannen min og jeg koste oss med kopp kaffe ute på verandaen. Ikke en lyd å høre, bortsett fra måkene og småfuglene 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Jeg har kirken som nærmeste nabo, og det er ikke alltid like hyggelig. Nå ringer de ikke inn hver søndag lenger, bare hvis det er en spesiell kirkedag eller noe sånt.

      Jeg nyter virkelig søndagmorgenene ute pÃ¥ balkongen… Bare sitte der Ã¥ være, og senke skuldrene en stund ;o))

      Ha en strålende søndag.

    3. Det er deilig med slik en morgen. Sover ute nå om dagen og sov veldig godt i natt. Hadde bare laken og en sovepose over meg. Soveposen er langt på overtid, slitt med masse hull men fungerer bra som laken. Har alt bada i dag og kom hjem fra Sandvika nylig. Nå er blir det fokus på rydding litt vasking.

    4. Høres deilig ut Ã¥ klare Ã¥ ligge litt pÃ¥ morgenen..nÃ¥r jeg vÃ¥kner, ja da mÃ¥ jeg opp…da verker det overalt..og umulig Ã¥ ligge…men deilig Ã¥ komme seg opp og begynne dagen stille og rolig…hÃ¥per dagen ble fin!

    5. Helge: Ja man må få med seg slike stille og rolige øyeblikk, og bare nyte. Nå har endelig nattetemperaturen, begynt å synke til under +20C og jeg sover bedre av den grunn. Hadde jeg hatt noe å sove på når det var så varmt, ville jeg ha kamp et ute på balkongen jeg også.

    6. Toini: Jeg er dessverre en ordentlig nattugle, så jeg har ingen problemer med å sove lenge om morgenen. Skulle ønske det var motsatt, men dessverre. Dagen ble veldig behagelig, og jeg har bare koset meg ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg