Venter på regnet og kjøligere vær

Jeg vil helst ikke klage på varmen, for helt ærlig så er dette den beste sommeren vi har hatt på mange år. Har forsøkt å tenke etter hvornår vi hadde en sånn sommer sist, men klarer ikke å hente fram minnet. Bak i hodet har jeg erindringer om at barndommens sommer bare var sol, varme og bare ren nytelse…., men det var kanskje ikke helt sånn.

Som sagt så vil jeg ikke klage på varmen, men jeg må innrømme at jeg syntes at naturen og de som lever i og av den hadde trengt flere dager med godt regnvær. Vi hadde vel strengt tatt hatt behov for litt regn vi tobente også. Det er så tørt ute at jeg har nesten gitt opp bedene mine, og konsentrerer meg om å holde liv i balkongkassen.

Licensed from: Natalia_Kollegova pixabay.com

Kattene mine merker varmen de også, og gjør nesten ikke noe annet enn å ligge sløve. Veldig ulikt dem å være så rolige. Vinja hoppet til og med opp i fanget mitt mens viften gikk i går, og det er som regel ikke noe hun pleier å gjøre. Hun liker ikke at vifta står på, men den nye jeg kjøpte blåser ikke så hardt å da var det vel deilig med litt luft i pelsen.

Sjekket yr.no nettopp, og de melder kun overskyet, fortsatt varmt uten noe tegn til regn… Bare å holde ut og håpe på at noe skjer med været et eller annet sted, som påvirker været her oppe hos oss.

#vær #sommer #varme #regn #sol #tørke #blogg

10 kommentarer
    1. Ja jeg er litt enig med deg…vi trenger litt forskjellig vær…sÃ¥ litt regn ogsÃ¥ litt sol igjen…Men vi drar jo snart nordover, og da fÃ¥r jeg vel nok av regn og kulde…Men er forberedt pÃ¥ det….og gleder meg faktisk litt til Ã¥ kunne være ute..uten Ã¥ svette bort…Ha en god kveld!

    2. Jeg synes det har vært altfor varmt lenge nÃ¥, og hÃ¥per pÃ¥ regn. :o) Naturen blir helt brunsvidd og de som har dyr fÃ¥r for lite fôr til dyrene sine. Det gikk noen regnskurer i nærheten her, men de kom ikke hit, – er veldig lokale men gir hÃ¥p. :o)

    3. det er ikke brunsvidde marker hos oss,men tørt nok til att det blir mindre avlinger på bøndene.Neste uke kjører vi litt nordover på ferie,da kan sola og varmen bli med oss den veien ,så kan dei som har hatt tørke superlenge få litt regn ikke sant hi hi ,skjønner att bøndene begynner å bli litt fortvilet da

    4. Toini: Hehe, man burde vel ikke si det, men akkurat nå skulle jeg faktisk ønske at jeg kunne fryse litt ;o)) Skal du nordover er det nok greit å ha med seg litt kjukke klær ;o))

    5. Hanne Beate: Det kom en regnskur over her nÃ¥ nettopp, men det var ikke nok til Ã¥ monne. Tror nesten at det tørket i samme momanget som det traff bakken. Skal jeg gjøre noe nÃ¥, sÃ¥ mÃ¥ det være tidlig pÃ¥ morningen eller sent pÃ¥ kvelden… Hadde vært deilig Ã¥ fryse litt nÃ¥…

    6. fruensvilje.blogg .no: Helt greit for meg du om dere tar med sola og varmen nordover, så lenge du sender kjøligere vær og masse regn ned til meg ;o))

    7. Landbruket har krisemøter på grunn av tørken, strømmen blir dyrere mens salget av is og kald drikke går greit. De som produserer ferdigplen er ille ute, så det skaper trøbbel tørrværet.

    8. Helge: Jeg føler virkelig for bøndene som sliter nå i tørken. Hørte nettopp på radioen at slakeriene, har kaldt inn slakterne sine fra ferie. Bøndene har jo ikke fór nok til dyra ;o(( Vi fikk jo litt regn i dag, men det var så lite at det hadde ikke noe for seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg