Trening og familiebesøk…

I går hadde vi virkelig en varm dag her i Oslo, kanskje en av de varmeste hittil. Jeg hadde time til trening og behandling midt på dagen, og var litt bekymret for at det skulle være varmt i lokalet også. Heldigvis var det kjølig og deilig sånn at jeg ikke rant bort mens jeg jobbet meg igjennom øvelsene mine. Det var en uke siden jeg har trent nå, og det var godt å komme i gang igjen. På grunn av varmen er leddene mine ikke like stive, så øvelsene gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.

Etterpå hadde jeg en liten prat med terapeuten for å be han skrive en uttalelse til legen min. Som går ut på hvilke type behandling/trening som er mest effektiv, og hva han mener om hvordan det påvirker kroppen min. Ikke minst hvilke fremgang han forventer jeg skal ha av treningen. Legen trenger dette i forbindelse med hans korrespondanse med NAV, spesielt hvis jeg må søke om arbeidsavklaringspenger.


Licensed from: Arcaion pixabay.com

Etter treningen fortet jeg meg hjem for å stelle meg og skifte før jeg skulle på besøk til fetteren min og kona, sammen med Bestisen. De har nemlig solgt huset de bodde i og flyttet inn i helt ny leilighet i Fetsund, helt nede ved elva. Etter at jeg hadde hentet Bestisen, dro vi bort på Hageland på Skårer for å kjøpe en blomsterbukett. Vi plukket ut noen nydelige roser, og fikk damen til å sette opp en nydelig bukett.

Jeg hadde ikke vært i den nye leiligheten før, og hadde litt problemer med å finne ut hvor jeg skulle parkere bilen. Fetteren min kom ned å loset oss inn i garasjen. Det var Ingen ledige gjesteplasser ute, så vi fikk låne plassen til en venn og nabo som var på ferie.

Leiligheten var en utrolig flott og romslig, med sitteplass ute vedinngangsdøren og en god størrelse på balkong ut mot elva. Vi fikk servert en kyllinggryte til middag og litt senere is til kaffen. Det er alltid så hyggelig å komme på besøk til fetteren og kona 😊 Spesielt siden jeg ikke har så veldig mye kontakt med resten av familien.

Da vi dro hjem ut på kvelden var vi litt bekymret at vi skulle havne midt i 4 juli feiringen i Lillestrøm. De skulle ut å kjøre prosesjon med alle de flotte amerikanske bilene rundt den tiden. Enten så tok de en annen rute, eller så hadde de ikke begynt enda så vi så ikke noe til dem.

Resten av kvelden satt jeg og koste meg ute på balkongen, hvor temperaturen hadde blitt normal igjen.

#trening #behandling #varmt #sommer #familiebesøk #fetsund #blomster #blogg

14 kommentarer
    1. Veldig varmt om dagen ja..vi dro å bada i går ettermiddag..:)) Viktig å gjøre det som er best for kroppen og plagene.. fint det er bedre når det er “finvær”..:) Koselig å besøke di som har flytta i nytt tenker jeg..og hyggelig å ha med en blomst eller noe slikt :)) Kos deg med sommer ..i skyggen..hehe..

    2. annebe: Jeg fungerer ikke så bra når det er +30 ute, men jeg klager ikke. Det er deilig at vi endelig har den sommeren vi har lengtet etter ? I dag sløver jeg inne med litt småting som jeg må ha gjort. Ha fortsatt fin dag videre ?

    3. godt treningsromma er svale ja ellers hadde det ikke vært godt å trene der nå.Hørtes ut som en koselig dag i går,besøk og få servert middag er noe jeg skjelden opplever,så jeg nyter iallefall om det skulle skje og det gjør det nok for deg også :=)

    4. fruensvilje.blogg .no: Det er alltid godt å få servert middag, når man står for den selv hver dag ellers. Huff ja, varmt treningslokale er ikke behagelig, noe studioet mitt hadde før de flyttet. Da gruet jeg meg virkelig hver eneste gang jeg skulle dit om sommeren.

    5. Så trasig at du ikke blir bedre! Håper det snart løsner….Ha en god og varm ny kveld! Godt du kommer deg litt ut…og koser deg litt!

    6. Toini: Det ser ut som plagene mine går i en loop…. De kommer, avtar litt og kommet tilbake igjen. Ja ut må man jo allikevel, for jeg blir ikke bedre av å sitte på baken inne, og syntes synd på meg selv. Ha en fin og varm torsdagskveld ?

    7. Ja, nå er det varmt, – liker meg best etter kl. 19, hihi. Bra når det er fint vær, men hadde helst sett at det hadde kommet litt regn. Koselig å dra på besøk, og deilig å få servert middag. <3 Ha en fin kveld! :o)

    8. Det hørtes ut som et koselig besøk. Vi så et digert amerikansk flagg midt i gamlebyen i Stavanger i går vi også, og det tok TIMER før jeg skjønte hvorfor det hang der 😀

    9. Hanne Beate: Nå i kveld er det heldigvis friskere ute, og utetemperaturen har sunket ned til +20,4 mot +28 i går kveld. Kjenner at jeg får puste litt igjen. Det hadde ikke skadet med litt regn nå nei.

      Ja det var veldig koselig å treffe familien igjen, og attpåtil få servert god middag ?

    10. frodith: Ja vi har begynt å feire 4. Juli her i landet også…. Vi pleide å dra på messa for å se alle de lekre amerikanske bilene, men nå er det en stund siden. Jeg har jo ikke så mye kontakt med familien, og da er det ekstra kos når vi først treffes ?

    11. Deveny: Jeg liker varmen, men syntes nok at det er best når temperaturen ligger litt lavere enn det har vært dem siste dagene. Nå i kveld er det heldigvis noe friskere temperatur, og det er så deilig ?

    12. solliv: Nei, det er ikke så greit, og jeg vet heller ikke om jeg klarer å gå tilbake til arbeidet igjen full tid heller. Prøvde det fra oktober til jeg ble syk igjen i slutten av april, og det var den vanskeligste tiden jeg har vært med om noen gang. Vi får ta en dag av gangen å se hvordan det går.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg