Sommervarmen kom tilbake…

I går kom sommeren tilbake for fult med temperaturer godt opp mot + 30 C, og selv om jeg ikke er overbegeistret for så høye temperaturer, så må jeg innrømme at jeg syntes at det var litt godt også. For det har vært kvelder hvor jeg syntes det har vært litt kjølig.

Det er ganske tørt ute igjen, og jeg hadde tenkt meg ut for å vanne bedene mine nå i kveld. Så fikk jeg SMS fra Oslo Kommune om at det var vanningsforbud med slange/spreder. Skulderen og nakken min er ikke så god i kveld, så det å bære vannkanner var ikke noe jeg orket. Får heller vente til i morgen, og håpe på en mer samarbeidsvillig skulder.


Licensed from: jill111 pixabay.com

Når vi får sånne fine varme sommerkvelder, er det veldig lett at man sitter oppe alt for lenge. Noen kvelder glir over i natt og nesten morgen innen jeg finner senga. Da har fuglene allerede startet sin morgenkonsert ;o)) Når man først kommer inn i den vanen med å legge seg sent, er det ikke så lett å komme ut av det igjen.

#sommer #varme #sol #sommernatt #blogg

8 kommentarer
    1. 30+ er varmt ja,hos oss er det meldt 20+ men regn igjen i morgen,så dagen i dag skal jeg nok nyte ute etterhvert,det er tåke nå ,men den bryter nok opp snart for nå klatret sola fjellene :=) kjedelig når en ikke får lov til å vanne,særlig om en har endel en gjerne vil beholde,dette viser jo hvor avhengige vi er av vann :=)

    2. Det er varmt men det var like varmt i Mai måned. Jeg gikk en tur i ettermiddag og takk for at jeg hadde med meg vann. Stoppet i en skygge og drakk godt. Vi må bare det som kommer, i morgen kan det bli årets varmeste dag. Så en kald dusj innimellom gjør bra nå om dagen.

    3. fruensvilje.blogg .no: Både i går og i dag holder varmen seg høy her i Oslo, kanskje litt kjøligere i dag men varmt. Jeg får prøve å bruke kannen på de sarteste blomstene, får heller ta mindre i og gå flere ganger ;o))

    4. Helge: Det er deilig at det er varmt, men det kunne for min del ha vært noen grader kjøligere. Det er nok smart å ha med seg vann når man er ute, selv når man ikke går på tur. Hadde det i går selv, og det kom godt med ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg