🌸 Plantene er pÃ¥ plass 🌺

Etter at nakken og skuldrene mine sørget for at jeg ble svimmel, og ikke akkurat kunne bevege meg så fritt som jeg ønsket. Ja da trodde jeg at jeg ikke skulle få kjøpt inn planter til gravlund og balkongkassen…. Heldigvis ordnet det seg.

Da jeg var ferdig hos tannlegen i dag møtte jeg Bestisen og niesen, for å handle inn planter. Vi dro bort på Hageland på Lørenskog. Der har de utrolig mye flotte planter. Jeg handlet der i fjor også, og ble så fornøyd med utvalget å plantene jeg valgte.

Jeg valgte Spanske Margeritter og Lubelia… Det ble en Lubelia på hver side av kassene, en lys rosa Margeritt i midten med en burgunder på hver side. Syntes det ble veldig friskt å fint.

Etter at vi hadde kjøpt blomster dro vi først til Bestisen og niesens gravlund for å plante. Så dro vi til min, hvor jeg fikk hjelp av niesen til å plante mine blomster. Bestisen ville ha en spesiell Hortensia, som de kun hadde på Plantasjen, då da gikk ferden dit.

Jeg var ekstremt sliten og hadde vondt i nakken, så det var velkomment da vi satte oss ned for å spise middag med en gang vi kom. Jeg ble fristet til dagens, som var seifilet med løk, poteter og råkost. Det smakte veldig godt på en varm dag som i dag.

Når jeg kom hjem til meg selv, hadde jeg først bestemt meg for å vente med å plante i Balkongkassen til i morgen. Etter å ha slappet av en stund, ombestemte jeg meg og fikk det unna.

Nå ligger jeg rett ut på sofaen å venter på at Ibuxen jeg tok skal begynne å virke.

#natur #blomster #margeritter #lubelia #hageland #plantasjen #gravlund #plante #sliten #vondt #nakke #skulder #blogg

10 kommentarer
    1. Det ble fine farger i sammen, med blomster som blomstrer hele sommeren. Spanske margeritter tåler også litt kulde, så holder lenge utover høsten.

    2. Det ble flott! og fint du fikk hjelp pÃ¥ gravlunden…er ikke beste arbeidsforholdene og stÃ¥ bøyd over bakken…Men det mÃ¥ jo gjøres…Bra du nÃ¥ er ferdig, ogsÃ¥ kan du kose deg med resultatet i kassene dine! ha en god ny dag!

    3. Hanne Beate: De hadde ikke det store fargeutvalget, men disse jeg valgte er favorittfargene mine ? Jeg har ikke hatt Spanske Margeritter så mange ganger, men de er som du sier tålige og står lenge .

    4. Toini: Veldig glad for Ã¥ fÃ¥ hjelp, for det Ã¥ stÃ¥ bøyd er ikke godt med vond nakke. NÃ¥ sitter jeg ute pÃ¥ balkongen med den første kaffekoppen og de ble veldig fint i Balkongkassen…. Frisket opp ?

    5. ja nå blir det fint når plantene får etablert seg litt og lobeliane kommer i blomst ,og med varmen som er nå kommer det nok fort :=) veldig greit å være ferdige så nå kan du virkelig bare slappe av og kvile nakke og armer

    6. Så flott da 🙂 Koselig med blomster <3
      Jeg sliter også veldig med nakke for tiden. Veldig slitsomt det der. Får jo sånn hodepine også ;s
      Kos deg så mye i solen 🙂

    7. Søtmonsen ): Jeg føler at jeg mÃ¥ ha blomster i kassene pÃ¥ balkongen, ellers ser det sÃ¥ tomt og stusselig ut. Nakken og skuldrene mine er fortsatt ikke bra, og i morgen blir det en ny tur til legen… Blir nok hjemme en stund til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg