De er alle med…

At jeg er STOR fan av Eurovision Song Contest er ingen hemmelighet… Hvert år følger jeg semifinaler og finale med stor iver, og mener en masse om mange av låtene. Det er jo litt av gamet, å diskutere låtene og klærne og alt annet som foregår mens sirkuset er i gang.

Med hånden på hjertet så må jeg si at jeg ikke er overbegeistret for Alexander Rybak’s låt, men han representerer jo norge så da håper jeg jo at han skal gjøre det bra. I første semifinale på tirsdag kvalifiserte Finland seg, og i den andre klarte de andre tre skandinaviske landene og gjør det samme. Jeg kjenner ikke statestikken, men har en følelse av at dette er første gangen alle fire er med samtidig. Kan jo selvsagt ha feil…

Det skal bli spennende å følge finalen på lørdag, og se om vi får flere poeng en svenskene, hihi!! Jeg tror nemlig ikke at vi vinner, og da er det nesten mer viktig at svenskene ligger bak oss. Min favoritt blant de skandinaviske landene er Danmark, en låt som festet seg godt i hode mitt da jeg hørte den under den danske finalen.

Pleier du å se på Eurovisjon Song Contest?

#mgp #eurovisjonsongcontest #musikk #konkurranse #norge #sverige #danmerk #finland #finale #semifinale #blogg

10 kommentarer
    1. Ja jeg tenkte pÃ¥ deg..og at nÃ¥ sitter du med bestisen og ser pÃ¥..Jeg fikk ikke med meg første semifinale..men sÃ¥ pÃ¥ torsdag…Jeg syns IKKE danske var fin..men syns vÃ¥r er flott..og han er jo sÃ¥ søt han Aleksander…Askeladden…hihih..MÃ¥ se, og gleder meg..som du sier..vi mÃ¥ klage litt, og snakke om kjoler og opptreden..Gleder meg! og jeg tror enten vi vinner..eller ender ganske sÃ¥ langt ned….:-)

    2. Toini: Jeg sÃ¥ semifinalene alene, men i kveld skal jeg til Bestisen sammen med niesen. Det blir første gangen jeg sitter bak rattet pÃ¥ 14 dager….

      Det er det som er det morsomme med MGP, man er ikke enig om sanger og annet. Jeg er jo ikke overbegeistret for vår låt, men håper jo han gjør det bra. Jeg tror jo han ikke kommer til å gjøre det så bra, hihi Vi får se i kveld ?

    3. Jeg har alltid sett på MGP og gleder meg hvert år. :o) Jeg så semifinalen på torsdag, og likte også godt Danmark. Likevel liker jeg nok vår sang bedre, men noen seier blir det nok ikke. Kos deg ikveld!

    4. Skal ikke se mgp i kveld med hørte den svenske låten og likte den bra. Håper den kommer topp 5. Norge vinner ikke. AR er jo dyktig men ting forandrer seg og ikke så ofte ellers han gir noe. Kanskje det er jeg som ikke følger med. Så vidt jeg veiter det bare 2 artister som mgp som har skapt seg et navn etterpå. Den ene er selvsagt ABBA og den andre er Cliff Richard som ble nr 2 engang. Men lørdagskvelden vil vise hvem som vinner.

    5. Hanne Beate: Nei det ble ingen seier for Norge denne gangen, men vi gjorde det mye bedre enn jeg trodde vi skulle. Noe positivt i det var jo at vi fikk flere seerstemmer enn Sverige, og hadde forståsegpåerne valgt litt annerledes kunne vi ha gjort det enda bedre ;o))

    6. Helge: Jeg sÃ¥ pÃ¥ med stor iver pÃ¥ lørdagen, og var sÃ¥ lykkelig over at Svenskene ikke vant, for jeg syntes den var utrolig kjedelig. Til min store glede fikk vi flere seerstemmer en dem ogsÃ¥… I tillegg til ABBA og Cliffern, sÃ¥ har jo ogsÃ¥ Celine Dion gjort det bra etter MGP. Hva jeg syntes om Israel, hmm det er fart i den men jeg trodde aldri den skulle dra i land seieren.

    7. fruensvilje.blogg .no: Ja, og det ble veldig uventet… Hadde ikke trodd at Israel skulle vinne, men den var da bedre en mange av de andre. Syntes det var en del jesp-lÃ¥ter i Ã¥r. SÃ¥ fÃ¥r vi hÃ¥pe pÃ¥ at de kommer til Ã¥ holde fred der nede til neste Ã¥r, ellers mÃ¥ vel finalen flyttes til et annet land.

    8. solliv: Det ble vel ikke helt sånn som jeg trodde, men sånn er det jo med MGP. Ofte er det ikke den man tror som vinner, og i år ble det fyrverkeriet Netta fra Israel som dro i land seieren.

      Selv er jeg så happy at vi fikk flere seerstemmer enn Svenskene, som har slengt så mye skit om det norske bidraget. Det satte dem litt på plass, hihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg