En fin måte å våkne på

Det er aldri stas å våkne til alarmen som uuuuler nesten litt sint, ved siden av hode i ukedagene når man skal på jobb. Det er allikevel et must, for jeg hadde aldri i verden klart å våkne så tidlig av meg selv. Jeg er en ordentlig nattugle, og hode våkner aldri helt før sånn ved 10 tiden. De første timene går jeg litt i et vakum føles det ut som, men opp må man jo allikevel.

Da jeg strakte meg ut for å slå av alarmen i dag, landet hode mitt på noe mykt og godt… På hodeputen ved siden av meg lå Vinja, og hun glippet litt sånn småsur på meg med en gang. Hun syntes nok det var tidlig hun også, men det var bare et øyeblikk. Vinja var veldig kosete, og jeg fikk ikke lov å gå ut av senga før jeg hadde kost litt med henne.  Når jeg slang mine noe støle ben ut av senga, hoppet frk Pus ned å løp ut på kjøkkenet for å sjekke om det var mat i matkoppen. Det var det ikke, så hun kom veldig raskt tilbake for å informere om det med en litt sårt mjauuuuuu!

Selv om jeg var trøtt, så var det allikevel en veldig fin måte å våkne på…

Beautiful spring flowers
Licensed from: Anna Om / yayimages.com

Utenfor var det litt grått på morgenen, men nå like før jeg skal gå har faktisk sola begynt å kikke fram. Det lover om en fin dag, men høyere temperaturer enn vi hadde i går ;o))

Håper dere alle får en fin dag.

#våkne #morgen #alarm #katt #kos #vinja #varmt #sol #blogg

17 kommentarer
    1. Ja, det er en kjempefin måte å våkne på ja 🙂 Kjenner igjen dette jeg også. Jeg står stort sett opp rett etter mannen min drar på jobb, og før han drar lar han døren til soverommet stå åpnet, og kattene kan komme inn til meg. De er nokså raske til å benytte sjansen, og kommer fort opp i sengen til meg 🙂 Ikke noe er som å våkne til lyden av lykkelig maling <3 <3 <3 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Det å både våkne og sovne til en eller flere malende katter er ikke dumt. Jeg har soveromsdøren åpen hele tiden, så mine to flyr ut og inn flere ganger i løpet av natten. Vinja vil helst ligge oppe ved hode mitt, mens Ronja ligger nede ved bena mine ;o))

      Ha en fortsatt fin dag du også.

    3. SÃ¥ koselig mÃ¥te Ã¥ vÃ¥kne pÃ¥ da..dyr er gode Ã¥ ha…HÃ¥per dagen din har vært fin! og sola kom her etter tÃ¥ka hadde lettet her pÃ¥ Hurumlandet!

    4. Det høres superkos ut, men jeg er ikke glad i å ha dyr i sengen.
      Min vakre fikk bare komme opp i sengen om det var gulvkaldt i de kaldeste vinternettene og da la jeg på teppe til henne. 😀
      Ha en vakker dag! <3

    5. Toini: Hvis kattene ikke allerede ligger i sengen min når jeg våkner, er de ikke sene om å komme når de hører jeg våkner. De har begge sine særegne måter å si god morgen på ;o)) Her i Oslo har det vært sol helt til ca 1 time siden, men nå som jeg skal hjem begynner det å skye over igjen.

    6. Ei_heks: Da jeg fikk kattene for 9 år siden snart, var jeg fast bestemt på at de ikke skulle ligge i sengen. Det holdt helt til jeg skulle legge meg første kvelden, og de klatret opp i senga å la seg på hver sin side av halsen min å sovnet ;o))

      Ha en fin dag videre du også.

    7. Så herlig start på dagen 🙂 Vakkert bilde valgt til innlegget ditt også. Jeg synes jeg så noe på nettet her om dagen at B-mennesker burde få starte å jobbe litt utpå dagen. Takk, sier jeg, håper det blir slik!!! Amen!

    8. toveview: Tusen takk, jeg pleier å bruke YAY her på bloggen når jeg ikke syntes jeg har noe fint bilde selv ;o)) Jeg er et utpreget D-menneske, ikke B hihi, så jeg begynner kl 9 på jobb for det meste. Vi har fleksitid som gjør det mulig.

    9. Jeg har sliti med at jeg våkner så tidlig om dagen jeg..før sju og jeg trenger ikke opp før ved nitida.. er vel våren :)) Hørtes ut som du hadde en hyggelig start på dagen til tross for trøttheten :)) Ha en fin kveld..og ikke legg deg for seint da..hehe..

    10. så koselig å våkne med pus 🙂 Høres utrolig fint ut 🙂 Ja, i dag har det vært deilig igjen 🙂 Nå er det våren altså 🙂

    11. annebe: Jeg kan ikke huske sist gang jeg våknet tidlig av meg selv, men skulle så gjerne ønske at jeg kunne det. Man får jo så mye mer ut av dagen da. Det å våkne å kjenne en myk og varm pus ved siden av seg er ikke det verste ;o)) Jeg prøver alltid å legge meg tidlig, men klarer det skjelden ;o))

    12. frodith: NÃ¥r jeg har fri sÃ¥ pleier kattene og jeg Ã¥ ha en virkelig kosestund før vi skal opp, men i ukedagene blir det ikke sÃ¥ mye… Jeg satt litt ute pÃ¥ balkongen Ã¥ koset meg i sola nÃ¥ i ettermiddag. For det ble veldig fint etter at jeg gikk fra jobb.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg