En koselig tradisjon

For ca 6 år siden startet Bestisen og jeg en tradisjon, hvor vi bytter på å være hos hverandre på lørdagene, så sant det ikke er noe annet som ligger på timeplanen. Det har blitt en hyggelig tradisjon, hvor vi lager god mat, ser tv, fargelegger eller driver med håndarbeid mens vi trimmer snakkemusklene våre. For at vi skravler er helt sikkert, og det er aldri manko på samtaleemner.

I begynnelsen var vi veldig ambisiøse og laget råflotte middager, men vi har senket nivået betraktelig etter som årene gikk. Vi fant ut at det ikke var nødvendig å bruke så mye penger hver helg på mat, samtidig som det ble en liten stressfaktor siden man ble stående så lenge på kjøkkenet. Litt av gleden ved lørdagen ble borte. 

I går stekte Bestisen opp litt karbonadedeig, og hentet fram smørbrødjernet. Så la vi karbonadedeig på en skive brød, krydret, tok på ketchup før en skive tomat og litt ost ble dandert på toppen og en ny skive brød oppå der, og så inn i jernet. Veldig enkelt og veldig godt. Her kan man jo variere med det man liker, og jeg så nettopp noen som hadde stekt et speilegg med ost på toppen. Det hadde jeg ikke tenkt på før, og skal jammen prøve i mitt eget jern.

Bestisen disket opp med deilige og hjemmelaget skolebrød til kaffen, og jeg koste meg virkelig… De var mye mye bedre enn de man kjøper i butikken, bare for å ha sagt det ;o))

Jeg hadde bestemt meg for at det ikke skulle bli så sent, men klokka ble midnatt innen jeg kom meg avgårde. Ute var det fortsatt, så vidt, varmegrader noe vi ikke har vært bortskjemt med den siste tiden så sent på kvelden/natten.

Jeg var ikke trøtt, så jeg satte meg oppe i senga å slo på tv’n å så slutten av en film og en episode av en gammel serie som gikk på Dansk TV. Pusene ville kose med mamsen sin, og kom etter tur for å ligge i armkroken for å få rufset pelsen sin litt. Disse små kosestundene våre er noe jeg setter pris på, for ellers holder jeg ofte på med noe å de får ikke ligge i ro så lenge som de ønsker.

Begge to lå oppe i senga sammen med meg da jeg sovnet litt senere, men i løpet av natten hadde de forsvunnet ut i stua. Når jeg våknet igjen, kom begge to inn å mjauet for å si god morgen. Kanskje mest for å informere om at det var tomt for mat og at det var lite vann i vannkoppen, hihi!!

#tradisjon #koselig #venninnebesøk #hyggelig #smørbrødjern #skolebrød #hjemmebakt #bakevare #katter #vinja #ronja #minekatter #blogg

16 kommentarer
    1. Lurt og gjøre det litt enkelt så det ikke blir stress..så veldig godt ut det skolebrødet da :)) Fine kattebilder..er dette begge to eller er begge bildene av den ene.. ?

    2. Slike ting er en fin vane, passer på hverandre og holder dere oppdatert i hverdagen. Sovna tidlig i går men noe jeg har tenkt på mange aner er og besøke YA YA og få litt thaimat. Veit at de har og mat der og pynta med flora fra Thailand. Så kan jeg f.eks gå på kino før eller etter maten. Litt må man unne seg.

    3. SÃ¥ koselig..ja..det er nok lurt Ã¥ gjøre det enkelt..for det skal jo ikke være stress og styr…og mye godt som ogsÃ¥ er enkelt…OG med kake…ja da er det jo bare helmaks! Flotte bilder av kattene ogsÃ¥! ha en god kveld!

    4. Det hørtes kjempekoselig ut <3 🙂 Ikke minst en fin tradisjon 🙂
      Så kjempefine bilder, og jeg smelter av å se bilder av pusen. Synes det er kjempekoselig å følge deg på snapchat også 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. annebe: Bildene er av begge kattene, Vinja øverst og Ronja nederst. Ja det at vi la lista litt lavere når det gjelder maten, gjorde at vi fikk en mer avslappet og hyggelig kveld ;o))

    6. Helge: Hørtes hyggelig ut, og Thailandsk mat er jo så utrolig godt. Hvis jeg får velge spiser jeg heller Asiatisk mat, når vi skal spise ute ;o)) Veldig koselig med en kveld på kino, hvis det går noen gode filmer man kan se ;o))

    7. Jannike: Skolebrødene/bollene var veldig gode, og jeg skal be Bestisen om oppskriften for å legge den ut på bloggen ;o)) Ha en fin søndag du også.

    8. Victoria Larsen: Ja jeg er så glad for at begynte med disse sammenkomstene på lørdagene, for da har man noe å se fram til og planlegge. Det er ikke så lett å se forskjell, men bildene er av begge pusene min. Søstrene Lillepuzdatter, med Vinja øverst og Ronja nederst ;o))

    9. Toini: Tusen takk, ville nok jentene ha sagt hvis de kunne snakke, hihi! Ja vi skjønte etter hvert at kveldene ble mye koseligere når vi ikke stresset og styrte så fælt i forveien. Du har så rett, det er så mange matretter som er gode, selv om de er rimelige og enkle å lage ;o))

    10. Toril sin hverdag med musikken: Ronja og Vinja takker for de fine ordene, vel de ville ha gjort det om de kunne snakke, hihi!! Ja vi setter pris på denne tradisjonen, som faktisk ble startet etter et tragisk dødsfall av Bestisens bror.
      Ha en fortsatt fin søndag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg