Balkongsesongen har startet

For en herlig dag vi har hatt her i Oslo i dag…. Sol og blå himmel fra jeg sto opp i dag, og etterhvert som sola kom høyere på himmelen ble temperaturen ganske behagelig også. Jeg bestemte meg for å tilbringe noen timer ute på balkongen. Så stiv som jeg er i ledd og muskler om dagen, gjør det godt med varmen fra sola.

Det var lite trafikk nede i gaten så det var nesten helt stille, kunne bare høre fuglene som kvitret sine vakre vårsanger i trærne. Jeg lente meg tilbake i stolen, lukket øynene og lot sola gjøre underverker med den stive kroppen min. At det hjalp kan jeg bekrefte….

Noen brunfarge blir det derimot dårlig med, ettersom jeg har innglasset balkong. Jeg hadde bare luftevinduene på hver side oppe en aning, for at det ikke skulle bli for varmt. Hadde jeg lukket vinduene opp helt, ville det ha blitt litt vel kaldt og jeg hadde ikke kunnet sitte bare i en genser og barbent. Så viktig er det ikke å bli brun, i alle fall ikke enda ;o))

Med en gang jeg satte meg ut på balkongen, kom Ronja og Vinja også. De hoppet og spratt rundt omkring en stund innen de fant ut at de skulle slappe av de også. Ronja snek seg til besteplassen på toppen av klatrestativet, og da hoppet Vinja inn i trommelen å krøller seg sammen der. Dette har de lengtet etter i hele vinteren, for de nyter virkelig den tiden de kan være på balkongen…., akkurat som jeg gjør ;o))

Jeg håper vi får mange sånne fine soldager/ettermiddager fremover, og spesielt nå som påsken snart er her.

#sol #himmel #nytelse #vær #balkong #balkongsesong #velvære #vår #katter #ronja #vinja #blogg

13 kommentarer
    1. Ei_heks: Det er tidlig på året enda, og du får nok anledning til å nyte sola når forkjølelsen din har gitt seg. Ha en fin søndagskveld og en fortsatt uke ;o))

    2. Toini: Da jeg valgte å gå for innglassing av balkongen for noen år siden, var det akkurat for at jeg skulle kunne begynne å bruke den mens det enda var kaldt ute. Sola varmer opp glassene, og sørger for at det ordentlig varm og god sommertemperatur innenfor ;o))

      Balkongen min er hvor jeg går når jeg vil slappe av å stresse ned, og da pleier kattene å følge etter. For er det noe de liker så er det å sløve og slappe av i sola ;o))

    3. Flotte bilder og herlig når sola begynner å varme igjen! Lurt med innglassing på balkongen så du får utvidet tiden du kan være der.

    4. Hanne Beate: Tusen takk ;o)) Det kostet jo en del penger å glasse inn balkongen, men jeg angrer ikke på at jeg gjorde det. Jeg kan jo begynne å bruke balkongen lenge før noen av de andre. Kan til og med sitte bare i en genser, og barbent når sola steker som mest ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg