Jeg holdt meg på bena

Da jeg kikket ut etter å dratt opp rullgardinen på morgenen i dag og så den skøytebanen utenfor, tenkte jeg i mitt stille sinn at dette skulle bli gøy. Selv med brodder ville det bli ganske hasardiøst å komme seg ut av gården. Heldigvis for meg og andre som skulle på jobb, kom vaktmesteren og strødde godt overalt. Så uten å flakse med armene, så klarte jeg å komme meg fram til garasjen i god behold, puh!

Bare for å være på den sikre siden tok jeg å slang broddene i vesken, for det er ikke godt å si hvordan det blir når jeg skal hjem igjen. Da har det sikkert smeltet en del, og singelen har forsvunnet ned i isen…

Bortsett fra at det er veldig glatt over alt, så er det igjen blitt blå himmel å sola har så smått begynt å kikke fram. Akkurat det gjør veldig godt etter flere dager med snøvær, etterfulgt av regn.

Ha en strålende dag kjære bloggvenner.

#is #glatt #speilblankt #brodder #regn #snø #sol #vinter #blogg

16 kommentarer
    1. SÃ¥ bra du ER pÃ¥ bena igjen..etter sykdom, og hold deg pÃ¥ bena resten av dagen ogsÃ¥…Blir nok mye knall og fall rundt om..Er jo sÃ¥ glatt enkelte steder, og ikke andre steder…sÃ¥ lett Ã¥ glemme seg…..Ha en god ny dag!

    2. Toini: Det var godt å komme seg ut og røre på seg igjen. Med et høyre ben som protesterer veldig når jeg sitter for mye i ro, trengte jeg å gå litt. Ja, jeg tenker legevaktene rundt om kring får nok å gjøre i dag, dessverre. Husk brodder du også når du skal ut å lufte de firbente. Ha en fin dag.

    3. fruensvilje.blogg .no: Veldig glad det ble strødd føre jeg skulle gÃ¥, for ellers hadde jeg hatt problemer ;o)) Jeg sÃ¥ mange som gikk i gaten i stedet pÃ¥ fortauet til morran i dag, der var det ingen is. I morgen kommer de heldigvis Ã¥ rydder gatene oppe hos meg for snø…, da vil det forhÃ¥pentlig ikke bli sÃ¥ glatt. Ha en fin dag videre.

    4. Det var godt å høre at du er på føttene 🙂 Huff, ja det er glatt her også nå ja. Når det er holkeføre har jeg alltid broddene på meg, og jeg går heller med brodder enn å havne på legevakta med beinbrudd.
      Det er meldt slik noen dager nå.
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Toril sin hverdag med musikken: Det var godt å komme seg ut av heimen, og dra på jobb igjen. Kjedelig å være hjemme, selv om man er pjusk! Ja broddene må nok være vår beste venn inntil det enten blir bart, eller kommer mer snø. Ha en super torsdag ;o))

    6. Ja nÃ¥ er man avhengig av at det er strødd om man skal holde seg pÃ¥ beina mange steder :)) Sola skinte sÃ¥ fint inn vinduet her akkurat nÃ¥..men da ser man jo at vinduene ikke er særlig pene..hehe… Ha en fin dag videre <3

    7. Victoria Larsen: Ja det var godt Ã¥ komme i gang igjen, ikke noe morsomt Ã¥ være hjemme fra jobb. Ikke sÃ¥ lett Ã¥ bevege seg ute nÃ¥ nei… Enkelte steder er det veldig glatt.

    8. annebe: Hihi, mine vinduer er ikke akkurat sÃ¥ pene de heller… NÃ¥r regnet plasker pÃ¥ den skitne vannbrettet, og spruter sølevann opp over vinduene blir det som det blir, sukk! Glad vi har en en oppegÃ¥ende vaktmester, som er flink til Ã¥ strø.. Ikke alle steder det er sÃ¥nn. Ha en fin dag videre du ogsÃ¥ ;o))

    9. Godt å ha broddene tilgjengelig når været er som nå! Trivelig å komme tilbake på jobb da, og fortsatt god bedring! :o) Jeg har nedoverbakker til jobben, så er litt spennende å kjøre bil nå også, for de strør ikke akkurat så mye her.

    10. Hanne Beate: Ja nå går jeg ikke ut av døra, uten broddene med meg. I dag har vegvesenet ryddet snø fra gata, og jeg hadde nesten glemt hvor bred den egentlig var, hihi!! Nei, det å strø er det dårlig med enkelte steder, akkurat som om de skal spare på den singelen de har. Jeg bor helt på toppen, så det å komme seg ned til t-banen er ikke alltid like lett.

    11. solliv: Ja det er nok best Ã¥ ha broddene pÃ¥ eller med seg, for man vet aldri….
      Jeg skal ikke ta æren for det fine bilde av Donald Duck på glattisen, det var et bilde jeg fant på nettet ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg