Skikk og bruk for deg med…..

Denne listen med skikk og bruk, var lagt ut på alle bordene våre når jeg var på julebord med jobben for noen uker siden. Nå var ikke vårt julebord så utagerende, men man har jo hørt et og annet fra andre feiringer… Det er ikke mange dager igjen til Nyttårsaften, og da syntes jeg at disse punktene kan være relevante å greie å ha i bakhodet for enkelte.

Del gjerne med noen som du føler kan ha behov for å lese og lære litt skikk og bruk før festlighetene begynner…

#skikkogbruk #regler #skikk #bruk #blogg

6 kommentarer
    1. Man blir passa pÃ¥ i disse #metoo-tider…før ble det innført drikkebonger ved mange bedrifter, sjefen ville kartlegge hvem so ble mest full iløpet av kvelden. SÃ¥ kom dette, folk flest har folkeskikk og kan styre sine lyster. Og damer vet forskjellen pÃ¥ det og bli kjent med, bli sjekket opp og ha sex med. Men det finns sikkert mange tilfeller der det meste har gÃ¥tt over streken. Ha en fin dag.

    2. Helge: Som jente/dame så vet jeg at det er mange slibrige typer der ute, og jeg har fått kjenne på innpåslitne mannfolk når jeg har vært ute. De tror det er guds gave til alle damer, og kjenner ikke til at NEI er et NEI. Når det er sagt så er disse mennene ikke i flertall.

    3. Ha, ha, ha 😀 fikk meg en god latter nå ja, og dette passet jo bra nå midt i alle juleselskpene 🙂 Ser for meg et juleselskap hvor dette ble lagt ut ja, og det hadde vært morsomt og vært en flue på veggen 🙂
      Ønsker deg en kjempefin romjulsfredag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Toril sin hverdag med musikken: Ja vi jentene på julebordet hadde det mer morsomt med denne enn gutta hadde. Hihi, de lo ikke like godt som oss ;o))

      Ha en strålende fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg