Greit å bli kvitt litt restegarn

Jeg har en stor kurv i stua full av garn, og mye av det er restegarn etter andre prosjekter.

I tillegg har jeg også noe garn, som jeg har kjøpt for å strikke pulsvarmere av. Det er bare det at dette garnet er så oppstykket, at jeg ikke kommer mer enn noen runder før det er stopp. Derfor har det blitt liggende i kurven å ta opp plass.

Så fant jeg ut at det kunne jo bli pulsvarmere av dette garnet allikevel, men i stedet for å bruke strikkepinner så bruker jeg Easy knit loomen min.

Man kan strikke det meste på disse lommene, men det er kanskje litt mer innviklet. I alle fall hvis man skal prøve seg på noe annet enn lue, skjerf og pulsvarmere. Jeg har sett det bli gjort på YouTube, og det kan nok hende jeg tester det ut på et tidspunkt.

På disse pulsvarmerne har jeg valgt å gjøre de ekstra lange, og de rekker fra albuen og ned over fingrene mine. Jeg brukte to tråder fra forskjellige farger for å live dem opp litt.

De fleste jeg har laget er ikke så lange, og det er heller ikke nødvendig. Jeg har jo alltid en jakke eller en genser som dekker armene mine.

Det har minket betraktelig med garn i kurven, og det var jo også det som var hensikten 🤓

#håndarbeide #strikke #easyknit #loom #restegarn #pulsvarmere #blogg

16 kommentarer
    1. Toril sin hverdag med musikken: Sokker er jo et fint prosjekt å bruke opp restegarn på. Dette garnet jeg hadde egnet seg dessverre ikke til sokker. Dumt for jeg fikk nemlig en bok til jul med mange fine sokkeoppskrifter.

    2. annebe: Tusen takk ;o)) Disse loomene fungerer fint for meg, selv når jeg har vondt i armene. Så en YouTube video om hvordan man laget sokker på en sånn, og det var ikke så vanskelig. Gøy å prøve nye ting ;o)) Ha en fin torsdag.

    3. Marit: Tusen takk ;o)) Disse loomene kjøpte jeg for at jeg hadde lyst til å drive med håndarbeide,men ikke orket å strikke med vanlige strikkepinner. Det er veldig gøy, og det går veldig fort å få ferdig det man jobber med ;o))

    4. Jeg har aldri brukt sånne loomer, men det så veldig gøy ut! Ligner jo litt på strikkelise, og det er vel samme prinsippet, men at man kan lage større prosjekter. Smart å bruke opp restegarn!

    5. Hanne Beate: Jeg kjøpte disse loomene da jeg ikke orket å strikke med pinner pga armene. Det er kjempegøy, og mulighetene er mange. Jeg har bare testet ut noen enkle prosjekter, men det er så mye forskjellige man kan lage. Det er ikke mange nøster igjen i kurven nå

    6. Cecilie kristiansen: Tusen takk ;o)) Gøy å prøve nye ting, og dette er både gøy å kjapt å lage forskjellige ting. Så en YouTube video hvor man laget sokker, og det skal jeg prøve meg på;o))

    7. fruensvilje.blogg .no: Veldig greie å trekke på seg, og de holder både armen og hendene varme. Jeg har snart brukt opp alt restegarnet, så nå har jeg oversikt i kurven igjen ;o))

    8. Toini: Tusen takk ;o)) Er ikke så mye restegarn igjen nå, men jeg regner ikke med å gå tom for det. Kjøper jo stadig garn til forskjellige ting, og da blir det alltid noe til overs ;o)) Har ikke tenkt på at jeg kan gi bort, men det varen god idet ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg