Noen ganger blir det bare så vanskelig

Det å utsette ting man gruer seg til er en uting, og noe man helst ikke bør gjøre.. Problemet med å utsette tingene, er at det kan bli utsatt så lenge at man egentlig har mest lyst til å feie alt under teppe å glemme det. Ikke trenger det å være et stort og ubehagelig problem i utgangspunktet, men ved å utsette det kan det fort bli det…

Jeg har hatt en ting jeg skulle ha gjort som jeg bare har skjøvet foran meg lenge…, og som jeg bak i hode har vist at jeg før eller siden måtte ta tak i. Hver gang jeg tenkte på det fikk jeg “superdårlig samvittighet”, men så var det blitt så vanskelig at jeg tenkte… Nei, jeg gjør det i morgen i stedet, og hver dag ble i morgen ganske lenge mens samvittigheten gnagde meg i nakken……!!!!

NÅ HAR JEG GJORT NOE MED DET, og det føles så godt. Det er som en tung bør har blitt løftet fra skuldrene mine, og jeg kan endelig puste ut. Ikke var det så vanskelig når jeg først fikk gjort det heller. Nå kan jeg endelig senke skuldrene, og børste vekk den dårlige samvittigheten ;o))

Kommer jeg til å havne i samme klemma igjen? Ja helt sikkert, men forhåpentlig ikke når det gjelder den samme tingen.

Gjør du det samme, utsetter ting så lenge at det blir vanskelig, eller får du det unna med en gang?

#utsette #ugjort #samvittighet #dumt #ubehagelig #vanskelig #blogg

12 kommentarer
    1. Litt ettersom, noen ting tar jeg med en gang..men noen ting blir utsatt..og det er dumt, om en ikke MÅ vente med dem da… Godt du har letta litt på skuldrene nå <3<3

    2. Ååå ja..jeg er nok ille til det der jeg også..utsetter og utsetter og plager meg selv! Så mye bedre å gjøre det med engang…ihvertfall så fort som mulig! BRA du har fått ordnet det du skal.. Deilig følelse! ha en god kveld!

    3. Ja, jeg utsetter altfor mye! Problemet da er at det blir så mye å ta tak i, at man nesten ikke vet hvor man skal begynne. Godt du har fått gjort det du gruet deg til, og som regel er det ikke så ille som man tror heller.

    4. annebe: Det føltes virkelig godt å få det unna, og det har bare vært dumt å ikke ta tak i det;o)) Det er så lett å ta de tingene som går på skinner med en gang, og det som krever “litt” mer utsettes.

    5. fruensvilje: Hver gang jeg kommer i samme situasjon, så lover jeg meg selv å ikke gjøre det igjen…. Så går det et stykke tid, og så gjør jeg det igjen. Denne gangen føltes veldig godt å få gjort noe med det, siden det også involverte en annen person.

    6. Toini: Ja denne gangen var det ekstra godt, for det gikk ut over en annen person også… Derfor var den dårlige samvittigheten enda større. En burde jo bare ikke utsette noe, men det er så lett å gjøre det.. Ha en nydelig tirsdag ;o))

    7. Hanne Beate: Nei, vi lager alt for mye trøbbel for oss selv ved å utsette ting, i stedet for å bare kaste seg ut i det å få det unnagjort. For mitt vedkommende gikk det også ut over en annen person, så samvittigheten gnagde ekstra mye.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg