Greit Ã¥ kunne selv…

Jeg kan vel like godt innrømme det med en gang, at jeg har klokkemani… Etter som tiden har gått har jeg skaffet meg en god del klokker, i alle regnbuens farger + noen ekstra. Ingen av disse klokkene er av den sorten man trekker opp, men holdes i gang av batteri.

Det å levere inn en klokke for å skifte batteri, kan koste alt fra 70,- til opp til 150,-, og når flere av klokkene stopper å gå samtidig blir det en dyr afære å levere de inn. Jeg har gjort det inntil nå, for jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg skulle skifte batteri selv… Nå har jeg funnet ut av det…

Så på fredagen dro jeg innom Clas Ohlsson å kjøpte med to pakker med klokkebatterier, noe som holdt da jeg hadde 9 klokker som sto bom stille.

Med godt verktøy og en god leselampe satte jeg i gang med å skifte… Det som tok tid var ikke å skifte batteriene, men det å stille dem etterpå. Flere av klokkene viser også dato, og det å komme fram til rett dato tok tid. Nå er det gjort, og jeg kjenner en stor tilfredsstillelse over å ha fixet det selv og kanskje mest for at jeg har spart en masse penger ;o))

#gjørdetselv #fixe #klokker #klokkemani #sparepenger #blogg

4 kommentarer
    1. fruensvilje: Jeg hadde heller ikke tenkt pÃ¥ Ã¥ skifte batteri selv, inntil for nylig. SÃ¥ tenkte jeg at nÃ¥r jeg har sÃ¥ mange klokker, sÃ¥ mÃ¥ jeg jo spare en del penger pÃ¥ det… Hos Clas Ohlsson kostet det 79,90 for 5 batterier, og det er en 10’er mer enn hva jeg mÃ¥ betale for Ã¥ bytte et batteri ;o))

    2. SÃ¥ smart! har ikke tenkt at man kan gjøre det selv engang jeg..men nÃ¥ bruker jeg lite klokker..man har en del…sÃ¥nne billigvarianter.. Smart! og takk for tips!

    3. Toini: Jeg hadde heller ikke tenkt på det inntil for nylig, men det var veldig enkelt når jeg først fant det ut. Jeg har mange billigklokker, men de blir jo dyre når jeg må betale masse for å skifte batteri.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg