Jeg var ikke rask nok

At høsten er her har nå blitt ganske merkbart, med bladene som skifter farge for så å falle ned på bakken. Snart står trærne tilbake med sin mørke stammer og grener. Jeg er veldig glad i høsten og alle fargene den kommer med. Da krøller jeg meg sammen i godstolen eller sofakroken, etter å ha tent lys i omtrent alle lyktene mine… Snart er det helt mørkt når man går på jobb om morgenen, og likeså innen man kommer hjem igjen. Akkurat det er ikke like hyggelig.

Når jeg ser tilbake på 2017, så har dagene, ukene og månedene løpt avgårde så fort at jeg knapt husker om det skjedde noe spennende eller minneverdig. Det har jo det, både hyggelig og ting som ikke har vært så hyggelig. Det som ikke var hyggelig var at Bestisen fikk kreft. Hun var heldig som fikk en snill form, og en svults har minsket betraktelig etter cellegiftsbehandlingene. I dag på formiddagen ringte hun meg og fortalte at Radiumhospitalet hadde ringt, og til uken som kommer blir det operasjon. Gode nyheter. Selv om hun gruer seg til operasjonen så gleder hun seg også til å bli ferdig med den.

Autumn leaves
Licensed from: kamchatka / yayimages.com

Hvert eneste år samles stæren for å flytte til sydlige breddegrader, og da mellomlander de gjerne her hos meg. Skogen og gressplenene er fulle av fugler. I går så jeg dem på forsiden av blokken, og jeg greip kamera for å få tatt noen bilder av dem. Dessverre er de veldig lettskremte, og innen jeg rakk å komme meg inn på soverommet var de i luften. Jeg var ikke rask nok dessverre. Jeg ble stående en stund for å se om de kom tilbake, men det gjorde de ikke. Sånn er det bare, noen ganger er man heldig og andre ganger ikke.

Det blir en dag inne godt innpakket i tepper og sjal for å pleie feberen min, som henger godt i. Jeg skulle ha vært til behandling tidlig i dag morges, men den måtte jeg dessverre avlyse. Dumt det, men sånn er det bare!!

#høst #natur #kreft #operasjon #stær #fugler #flyttefugler #feber #hvile #trening #blogg

10 kommentarer
    1. SĂĄ synd med bestissen..men godt det ble oppdaget og behandlet..SĂĄ ergelig med fuglene…ja jeg mistet svartmeisen i dag..en svart hakkespett med rødt hode…Satt nede ved bakken og hakket pĂĄ en stubbe..men fløy fort nĂĄr jeg nærmet meg..SĂĄ artig med disse fuglen.. Du mĂĄ ha god bedring og bedre lykke neste gang med fuglene…

    2. god bedring ,høres ut som en god plan å lulle seg inn i et teppe når du har feber.Og så ønsker jeg din venninne lykke til med opperasjonen.
      Fugler er ikke lette ĂĄ fĂĄ pĂĄ film,men du har minna i hode og det er jo fint

    3. HĂĄper det gĂĄr bra med Bestisen. Var pĂĄ G-sport i gĂĄr og fikk meg nye sko, det er saloman til 700 kroner. De er meget gode og tar en solid skogstur i etermiddag. Ikke noe moro at du var syk igjen. Men hĂĄper feberen har forlatt kroppen. Skal en tur til byen nĂĄ sĂĄ stikker jeg innom kiwi pĂĄ veien hjem. Ha en fin dag.

    4. frodith: Det går fort ute i naturen nå, så vil man ha høstbilder er det nok bare å komme seg ut. I fjor ventet jeg for lenge å ble snytt for de beste høstbildene.

      Jeg tenker at det skal gĂĄ bra med Bestisen og operasjonen :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Kreft er noe skit ĂĄ fĂĄ, og selv om det gĂĄr bra til slutt sĂĄ er det slitsomt. Cellegiftkurer som sliter pĂĄ kroppen mm. Selv de profesjonelle fotografene sier at det ĂĄ ta bilder av barn og dyr, er en utfordring. Ă… det er ingen overdrivelse, hihi!

    6. fruensvilje: Jeg er heldigvis i mye bedre form i dag, og skal til Bestisen sammen med vĂĄr felles venn Terje :o)) Jeg skal videreføre hilsen fra deg. Hun bĂĄde gruer og gleder seg til operasjonen… Vi venner og familie skal hjelpe henne sĂĄ mye vi kan etterpĂĄ, sĂĄnn at hun kan bruke tiden til ĂĄ hente krefter ĂĄ bli bra igjen :o))

      Det å fotografere dyr, uansett hvilke, kan være en utfordring. Noen ganger er man heldig, og andre ganger ikke så mye :o))

    7. Helge: Feberen er nesten borte igjen, og jeg føle meg i ganske god form i dag :o)) Det var en OK pris på sko syntes jeg, så kanskje jeg skal dra på G-Sport. Jeg trenger også nye sko til turbruk, som holder fuktigheten ute. Ha en fin lørdag :o))

    8. Godt at svulsten ble redusert, og ønsker henne lykke til med operasjonen! <3 Litt gråvær her idag, men ser ut til å bli flott vær ut i neste uke. Ha en fin dag!

    9. Hanne Beate: Ja det er veldig godt at alt ubehage med cellegiftbehandlingen var verdt det, og at alt nå er klart for operasjon :o)) Her sloss sola med skyene, og akkurat nå vinner den. Ha en fortsatt fin lørdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg