Ikke verdt pengene

I forrige uke kom linsen jeg hadde bestilt hos Wish til mobilen… Jeg var veldig spent på hvordan den kom til å fungere, og om jeg kom til å få noen gode bilder. Det har ikke blitt til at jeg har fått tid til å teste linsen ut før i dag. Ettersom jeg så at det hadde blitt høst i skogen, også her tenkte jeg at nå var det på tide ;o))

Linsen ser ut akkurat som den som vi bruker på speilreflekskamera, bare litt mindre da :o)) Den sitter godt etter at man har skrudd den fast på klypen, og den sklir ikke noe nevneverdig etter at man har festet den på mobilen… Der slutter egentlig det positive…

Uansett hvordan jeg gjorde, så klarte jeg ikke å få klare og fine bilder. Det var det samme om jeg prøvde meg på nærbilder eller om det var avstandsbilder. Jeg prøvde med og uten zoom på mobilkamera, og justering på linsen uten at det ga noe særlig gode resultater. Ikke akkurat det beste kjøpet jeg har gjort, men så betalte jeg ikke veldig mye for det heller. Litt i overkant av en 100-lapp.

Har du vurdert å kjøpe en sånn linse, så er mitt råd… Ikke gjør det, for det er ikke verdt pengene.

#linse #mobillinse #wish #mobilkamera #mobilen #dårlig #nullverdi #høst #september #mandag #blogg

12 kommentarer
    1. SÃ¥ kjedelig..men, prøv Ã¥ gÃ¥ tett pÃ¥ en blomst..for det er vel en makro linse? og da mÃ¥ du tett pÃ¥…Er nok litt trenings sak..sÃ¥ prøv igjen..Jeg fikk ogsÃ¥ bomkjøp derfra i dag..en flexi line..men det stod det skulle være strikkbelte med holder..men bildet viste dette bÃ¥ndet..sÃ¥ var spent pÃ¥ hva jeg fikk..men stÃ¥r fortsatt strikkbeltet pÃ¥ ordren..men gidder ikke sende tilbake..er jo sÃ¥nt dem tjener pÃ¥ tenker jeg…hihih..kosta bare rundt 50 kr..men mÃ¥ prøve igjen da…for jeg VIL ha det beltet…hihihi

    2. jeg har ikke handlet på wish,fikk først vite om nettstedet i forrige uke,og mye fristet,men da jeg leste innlegget ditt her litt tidligere i dag slettet jeg abonemanget jeg hadde hos wish,for ei anna hadde også sagt att kvalitetet på varene der ikke er noe å skryte av og kleda ofte bare er en billig kopi,en får liksom det en betaler for.
      Nei det blir fort husafyll så da blir det ikke handel på med der 🙂 synd din linse ikke fungerte,nei da er det bedre å betale litt og få noe en har glede av

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg prøvde den på en blomst, og ja jeg kom ganske tett på. Allikevel syntes jeg ikke kvaliteten var særlig god på bildene jeg fikk ut. Det så hele tiden ut til at jeg hadde tatt bildene inne i en tunnel, men jeg skal prøve igjen for å se om det blir noe bedre.

      Ellers så tror jeg man ikke kan forvente at alt man bestiller, er helt den standarden man håper på.

    4. fruensvilje: Jeg er egentlig veldig fornøyd med Wish jeg, og tror at dette er første gangen jeg ikke har vært fornøyd med det jeg fikk. Alt annet jeg har fått bruker jeg :o)) Tror ikke du skal avskrive dem så raskt. Når det er sagt så er det ikke originalvarer, noe prisen sier noe om.

      Det var selvsagt irriterende at linsa ikke fungerte som jeg trodde, men siden jeg ikke brukte så mye penger på den, kan jeg leve med det ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg