Et av dagens minner på Facebook

Hver morgen gir Facebook meg en oversikt over forskjellige ting jeg har delt opp igjennom årene (minner). De fleste er jo bare fjas og moro, som jeg bare leser flyktig igjennom og ikke bryr meg så veldig mye om. Noen ganger er det fine minner fra opplevelser som har satt spor, og da kan det hende jeg deler det minne en gang til.

I dag dukket dette bilde av meg opp, som jeg hadde delt på Face 19. august 2011. Bilde er langt eldre enn det, og stammer fra det glade 80-tallet hvor jeg hadde en helt annen stil enn den jeg har i dag, hihi. Kan tenke meg at jeg er en plass mellom 25 – 27 år. Jeg syntes det var kult med svar/hvitt bilder, og noen ganger likte jeg de bedre enn fargebildene man fikk i fotoboksene ute på byen. Dette bildet er tatt i en slik fotoboks, 80-tallets selfie :o)) 

Kåpen (som var grå) jeg har på meg på bilde, krøp så fælt mens den hang på loftet at den måtte jeg dessverre gi bort etter hvert. Kapsen, som også er grå har jeg fortsatt. Jeg var nemlig stor fan av Marlon Brando, og han hadde en slik kaps i en av sine tidlige filmer. I ørene har jeg 4 forskjellige øredobber, en gul papegøye, hodeskalle, hjerte og hvite og rosa kjettinger. For en blanding, hihi.

Akkurat disse minnene syntes jeg det er gøy å se igjen, for kanskje å dra litt på smilebåndet eller kanskje syntes at det var litt kult.

For deg som er sånn cirka på alder med meg, hva slags stil hadde du på den tiden?

#facebook #minner #gøy #80tallet #klær #klesstil #forandret #sensommer #august #lørdag #blogg

16 kommentarer
    1. hverdagslivetivollen: Fotoboksene var jo eneste måten å få bilde av seg selv, selfie, med en gang. Brukte vi fotoapprat den gangen måtte vi jo vente noen dager før bildene kom, og konstatere at de var ubrukelig, hihi!!

    2. Artig med slike bilder ..og du var jo riktig sÃ¥ fin og blid :)) Jeg hadde vel ingen spesiell stil, men som ungdom husker jeg godt at jeg bruket kordfløylsbukser…Mye moro med fotobokser :)) Fin dag videre til deg <3

    3. Jeg var russ i 85, og da farget jeg hÃ¥ret svart for første gang og hadde stripete rosa og svarte bukser…En gryende punk-stil 😀 Etter et Ã¥r pÃ¥ folkehøyskole, ble det mer svart og hjemme-sydde klær…eller fiksete klær… Dro pÃ¥ lærerhøyskolen i 88, da var det full-freake-stil. SÃ¥pass at jeg pÃ¥ fester i den gang veldig konservative Alta vekket litt for mye oppsikt, de kastet skoene mine ut av vinduet pÃ¥ en fest husker jeg. Jeg visste det ikke før jeg skulle gÃ¥ hjem 😀

    4. Jeg hadde også papegøyeøredobber! De hadde jeg helt glemt. Noen ganger bare en i et øre. Jeg følte meg så fancy. Ellers var det mye cordbukser, bestefartrøyer og ikke minst skjerf/sjal i okergult og knall rosa. Jeg har fortsatt et av sjalene langt nede i kommodeskuffen. Det tror jeg jammen jeg skal finne fram en dag. Moro at du drar fram minner.

    5. SÃ¥ fint bilde! Jeg husker godt disse fotoboksene, – jeg brukte de bare nÃ¥r jeg mÃ¥tte ha bilder til noe, f.eks. legitimasjon eller busskort. Jeg var blÃ¥russ i -87 og husker jeg strikket meg en genser i fluffy mohairgarn. Ellers sÃ¥ var jeg ikke sÃ¥ opptatt av mote, men husker Bik Bok, Ball og Levis 501. Skulderputer og permanenthÃ¥r var vel ogsÃ¥ populært den gangen. Artig Ã¥ tenke tilbake pÃ¥, hihi. :o)

    6. annebe: Jeg en haug med sånne gamle bilder, og det er like morsomt å dra de fram og minnes. Jeg var mye i London på den tiden, og plukket opp stiler derfra :o)) Hadde også kordfløyelsbukser, men husker at de ble så fort slitt!

    7. frodith: Jeg farget håret svart for første gang da jeg var 18 år, sånn i 79 en gang. I tillegg til at jeg gikk med helt svarte klær. Husker at jeg møtte en veldig kristen, tidligere skolekamerat og hun tok et blikk på meg, løftet hånden å sa vik fra meg satan, hihi!

    8. Søtmonsen ): Tusen takk :o)) Jeg syntes ogsÃ¥ det er gøy Ã¥ se alt det jeg la ut for mange Ã¥r siden… Ã… det er virkelig mye rart jeg har lagt ut, i tillegg til mer vettu ting som bilder av meg selv :o))

    9. Kari: Jeg har fortsatt papegøyeøredobbene, og de med kjetting.. Tidligere i Ã¥r tok jeg pÃ¥ meg papegøyene da jeg skulle pÃ¥ jobb, og det vekket oppsikt bÃ¥de pÃ¥ t-banen og pÃ¥ jobb, knis! Jeg hadde ogsÃ¥ kordbukser som jeg brukte ganske mye… Det er jo artig Ã¥ se hva man hadde pÃ¥ seg den gang for mange Ã¥r siden :o))

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk ;o)) Ja, noen av disse minnene er veldig gøy å se igjen, andre kanskje ikke. Dette bildet syntes jeg selv var veldig fint den gangen jeg tok det :o))

    11. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Huff permanent ja… Jeg tok permanent pÃ¥ langt hÃ¥r, og den var sÃ¥ hard at uten Ã¥ klippe det ble det kort. Det var smÃ¥kruset, og da jeg kom hjem Ã¥ viste meg frem til faren min, tok han et blikk pÃ¥ meg Ã¥ sa: Bæææ Da, hihi! En klesstil jeg ikke savner, er de ekstremt trange buksene med høyt liv… Jeg lÃ¥ pÃ¥ senga med krok for Ã¥ dra igjen buksesmekken, og fikk nesten ikke puste. Rart at de indre organene fortsatt ligger der de skal, knis!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg