Syvende feriedag – alenetid

Helt utrolig….., i dag våknet jeg allerede kl 6 og følte meg helt utvilt. Jeg har jo sagt at jeg skal stå opp tidlig i ferien, men jeg syntes at det var litt vel tidlig så jeg snudde meg rundt å sovnet igjen. Kattene var ikke våkne enda, så da fikk jeg lov til å sove litt lenger.

Neste gang jeg våknet var klokken 08:15, og da sto jeg opp å redde senger, gjorde morgenstellet til kattene for så å være klar til en ny dag helt for meg selv.
 

Morning Coffee
Licensed from: billberryphotography / yayimages.com

Før dagen kan starte helt så må kroppen min ha sin vanlig dose med kaffe, sånn cirka 2 – 3 kopper. Dersom jeg ikke er helt våken før, så blir jeg straks det når jeg når bunnen på den første eller kanskje halvveis i den andre :o))

Jeg satt å fablet forrige dagen om hva jeg skulle gjøre i dag, men jeg kasserte dem alle sammen ganske raskt. Denne dagen skal jeg faktisk gjøre minst mulig har jeg tenkt. Etter å ha ryddet vekk alle andre planer fra hode, ble det igjen en ting…. å sitte ute på balkongen med første bok av Calendar girl – forført. Nå har jeg ikke satt meg ut riktig enda, for selv om himmelen er blå og sola er der, så har den ikke truffet balkongen min enda… Det blåser friskt ute, men så langt ser det ut til å bli en fin dag :o))

#alenetid #morgenkaffe #kaffe #ferie #lese #calendargirl #forført #sommer #ferietid #juli #mandag #blogg

15 kommentarer
    1. Hverdagen er snart her igjen. Men nå har jeg vaska leiligheten til helga. Fordeler det på 2 dager så går det fint. Merker det på avisene at det blir mindre og mindre agurknytt og mere og mere valgkamp. Ikke få mill kr en slik valgkamp koster men kampen om velgerne er stor. På tide og dra en tur til byen, snuse litt på salg, ta en kaffekopp og kanskje man møter noen kjente. Ha en fin dag.

    2. Det er koselig å dra på tur og være sammen med venner, men godt med litt tid for seg selv iblant også. Jeg slapper best av når jeg er alene. Kos deg og nyt dagen! Her blir det avslapping også, men på onsdag skal jeg til Grette gartneri i Lier og kjøpe juleroser for å plante i bed.

    3. Hørtes helt perfekt ut 😀 Tusen takk for innspill, nÃ¥ har jeg lasta ned mobil app og skal prøve meg pÃ¥ et innlegg senere 😊

    4. Helge: Det høres ut som om du har en fin plan for dagen :o)) Det er nok greit å dele opp vasking av leiligheten, slik at man ikke sliter seg helt ut. Jeg er heldigvis ikke så veldig opptatt av valgkampen, litt følger jeg jo med, for jeg har allerede tatt mitt valg til hvem som får min stemme. Ha en fortsatt fin mandag Helge :o))

    5. fruensvilje: Sola har nådd balkongkassen min, og om litt når de tærne mine. Jeg har ikke fått lest noe serlig enda, for jeg følte at jeg måtte oppdatere meg litt på hva dere andre har bedrevet de siste dagene :o))

    6. Hanne Beate: Jeg er jo mye sammen med Bestisen i ferien, og da farter vi rundt å opplever mye sammen. Vi liker mye av de samme tingene, men er forskjellig på den måten at hun liker å ha folk rundt seg mer enn jeg gjør. Jeg må ha en dag for meg selv for å tømme hode for tanker og inntrykk, men det fungerer så fint :o)) Jeg har blitt veldig glad i julerosa de siste årene, men har ingen i bedene mine. Ha en fortsatt fin dag :o))

    7. Ble en dag med alt av vær idag..så regner med du har sittet litt ute ja..deilig med sånne dager..det tenkte jeg i dag også..men så var det endel rydding etter helgens prosjekt..Ha en god og avslappende kveld også!

    8. Håper dagen svarte til forventningene dine, og været + boken likeså. Kjekt å nyte tilværelsen alene, med en god bok i solveggen. Jeg ble også alene i dag, da min mann hjalp til og kjørte sin mor til fastlegen. Det endte opp med et røntgenbesøk for henne, og alle vet jo hvor lenge slike besøk tar. Var hjemme alene hele formiddagen. Vannet blomster, tok en klesvask og satte meg ut med kaffen + Trønderavisa. Kaffe er gull! Kikket noe i sosiale medier og tok det med ro. Ordnet god middag. Vært et både- og vær her i dag. Varmt nok til å sitte ute, men noe overskyet. På sein ettermiddagen blåste det plutselig opp, mer en tropisk liten storm. Tror du ikke regnet kom, det dusjet ned i 10 minutter, etterpå var det helt fint igjen.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg satt ute noen timer, til himmelen ble helt mørk. Da gikk jeg inn, og like etter bøttet regnet ned. Fikk besøk av Tor med Hammeren et par ganger også. Nå viler jeg ut med litt krim på tv etter å ha lest en veldig steamy roman, hihi!!

    10. toveview: Jeg fikk sittet ute i noen timer, men til slutt ble himmelen grå og mørk så jeg gikk inn. Ikke lenge etter bøttet det ned, og det kom et par tordenskrell. Så var det opphold en stund før det startet opp igjen. Jeg kom meg igjennom ca 100 sider av boken, som var ganske steamy!! Håper at alt er bra med svigermoren din.

    11. Huff tordenvær! Bra du fikk pløyd litt igjennom boken din likevel. Ellers så får svigemor høre til fastlegen om torsdagen som kommer, om det er blitt en lungebetennelse av bronkitten hun har hatt to kurer for, hvis ikke før. I tillegg får hun høre hvordan det står til med ribbeinet etter et fall på våt plen, da hun var på ferietur for noen dager siden. Så ikke så verst likevel.

    12. toveview: Akkurat nå siler regnet ned igjen her i Oslo, men heldigvis ikke noe torden så langt. Håper svigermoren din slipper unna lungebetennelse, det er ille nok med bronkitt. Ha en riktig god natt og en fin tirsdag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg