Hva tenkte han på

Min kjære pappa var en av de yngste i en stor søskenflokk, og jeg den yngste av alle søskenbarna. Dette resulterte i at min farmor og farfar gikk bort når jeg var henholdsvis barn og tidlig ungdom. Min farfar det året jeg fylte 7 år, og min farmor da jeg i tenårene.

Jeg har derfor ikke så mange minner om dem, og det har nok vært et savn. Søskenbarna mine snakket jo om ting de har opplevd sammen med dem, og jeg slukte alle historiene og la dem på minne. Husker at jeg var litt misunnelig på dem som fikk ha dem lengre i sine liv enn jeg fikk.

Mer under bildet.

Min mor tok dette bilde av min farfar Anton Marius, og jeg er veldig glad i bilde. Kanskje for at det minner meg om min egen far, da de var veldig like av utseende. Jeg har ofte lurt på hva han tenkte på der han satt, med pipen sin i hagen utenfor det lille hvite huset de bodde i.

Det koselige lille huset og hagen lå i Stange, rett bak hovedgata, men det er borte nå siden mange år. Nå er det lave blokker over hele den lille plassen, noe jeg så da jeg besøkte Stange i fjor sommer. Trist, men sånn er det bare….

Lever fortsatt dine besteforeldre, eller mistet du dem tidlig?

#minner #gamleminner #familie #farfar #farmor #borte #savn #sommer #juli #onsdag #blogg

4 kommentarer
    1. SÃ¥ koselige minner…og gøy Ã¥ ha sÃ¥nne gamle bilder av familien..jeg har ikke noen besteforeldre eller foreldre igjen..døden har tatt de alle sammen… Trist, men sÃ¥nn er livet…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg trodde ikke at jeg hadde noe særlig bilder av farforeldrene mine, men etter Ã¥ ha gravd i gamle album og skuffer fant jeg ut at det var noen allikevel. NÃ¥r de er borte sÃ¥ er det hyggelig Ã¥ ha noen minner i form av bilder. Jeg er jo ogsÃ¥ foreldreløs, i min adoptivfamilie, og savner dem… Det er som du sier, sÃ¥nn er livet!

    3. Alle mine besteforeldre er døde. Har minner i fleng etter de. Koselige minner det der. Bra med slike bilder og man skjønner at mangt er forandre siden Anton Marius levde.

    4. Helge: Ja stedet der farfar og farmor bodde er ikke til å kjenne igjen. Stange er jo ikke den største plassen på denne jord, men jammen hadde de klemt inn mye nye bygninger der. Minnene kan jo ingen ta fra oss :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg