Finner mye rart i gamle fotoalbum 😜

Jeg har fortalt om det før, at jeg elsker å bla igjennom gamle fotoalbum… Noen ganger finner man noen fine minner, andre ganger finner man noe merkelig sånn at man får seg en god latter. I dag var det faktisk litt av begge deler 😜 

Dette bildet ble nok tatt når jeg var rundt 16 – 17 år, og det var leeeeeenge før mobiltelefoner og fancy kamera som kunne ta selfie. Skulle man ha bilde av seg selv, så gikk man i fotoboksen å tok “noen”.  For det er jo en kjensgjerning at man så nesten aldri godt ut på de bildene, for uansett hvor forberedt man forsøkte å være, var man det ikke allikevel når bilde ble tatt hihi!! Derfor måtte man ta flere før man fikk et som så någenlunde bra ut.

Jeg mener at det var karneval i Oslo 2 ganger, ikke arrester meg om jeg har feil, og dette bilde av meg og bestisen ble tatt når vi skulle på det første. Hihi, tanken var at jeg skulle være hippi, men ettersom jeg har sminket meg som en drag queen så vet jeg ikke helt!! Festlig bilde uansett syntes nå jeg!!

Så måtte jeg jo ha med et bilde av pappsen min og meg 💖 Bilde er definitivt tatt på 70 tallet engang, noe man ser på fargen på bilde. Nesten alle bildene vi tok på den tiden, endte opp med en rødoransje farge. Noen ble også så dårlig etterhvert at man kunne nesten ikke se hvem som var på dem. Dette er et kjært minne, for jeg har ikke så mange bilder av oss sammen 💖

#minner #gamleminner #festlig #lattermild #jegler #sommer #juli #søndag #blogg

12 kommentarer
    1. Det er fint å mimre :). Tror også det var minst to karneval i Oslo. Var i hvert fall på ett.
      Min erfaring er at en angrer bare på bildene en ikke tok. Til og med i dag når en tar så mange bilder :).
      Men greit å slippe fotoboksene :))).

    2. BforB: Jeg har tatt meg selv i å mimre mer og mer ettersom jeg har blitt eldre, men det er fint å se tilbake på alt det man har gjort. Det hadde vært verre om vi ikke hadde minner!! Jeg er så enig med deg når det gjelder fotoboksene, de var noe hærk ;o))

    3. Ååååå så koselig med gamle bilder og mange minner. :o) Mimrer litt sånn jeg også innimellom. Må kanskje legge ut litt slike bilder også av og til.

    4. Man kan finne mange minner i album. Har et album etter mine besteforeldre som var mye i Las Palmas. Tror første tur deres var enten i 1968 eller 1969, de kunne gjerne dra på dagen. Hjem hadde de meg seg gaver til alle – gaver som den gang ikke fantes i norske butikker.

    5. Marit: Jeg elsker å mimre å se på gamle bilder, og før jeg åpner albummene har jeg en tanke i hode at jeg har jo ikke forandret meg så mye….. Hihi, men se DET har jeg virkelig gjort ??

    6. Helge: Det må ha vært spennende, for jeg husker da jeg var yngre så tok det lang tid før enkelte varer kom hit til Norge. Jeg reiste mye til London tidlig på 80-tallet, og kom hjem med klær og sånt som var inn der. De samme tingene kom ikke hit før det hadde gått et halvt år eller mer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg