Middag på Olivia med gode venner

Etter jobb i dag møtte jeg bestisene Anne og Terje, for å gå ut for å spise en tidlig middag. Det var en stund siden vi var sammen alle tre, ettersom det ikke alltid er så lett å få timeplanene våre til å passe sammen. Denne måneden er det mye som skjer, i tillegg til at noen av oss begynner ferie å da kan det fort bli enda mer vanskelig å få det til å klaffe. I dag ble det heldigvis full klaff :o))

Valg av spisested falt på Olivia i Østbanehallen, hvor Anne ikke hadde vært før…. Terje og jeg var der tidligere i år eller kanskje det var i fjor, vi ble ikke helt enig om det. Uansett, maten hos Olivia er bare himmelsk god… Når vi kom var dit, var det fortsatt ganske tidlig så det var ikke mange gjester der. Etter som klokka tikket mot ettermiddagen ble det raskt fylt opp rundt oss!

Etter å ha studert menyen lenge og vel, falt valget på PENNE AL POLLO UBRIACO. Det er penne med kylling og bacon, tomat, hvitløk, basilikum, pepperoncini, fløte, persille og focaccia på siden. Hmmm, så godt det var…. Masse gode smaker som fylte munnen, og fikk denne damen til å storkose seg med hver eneste bit, hihi :o))

Når vi treffes har vi de alltid veldig hyggelig, og praten går lett… Alle tre har som regel mye på hjertet, så det hender nok at vi snakker i munnen på hverandre, hihi!!

Når man har spist en god middag, så hører det også med at man unner seg en dessert til kaffen. De hadde mange spennende og gode desserter, men jeg valgte til slutt sjokoladefondant med mascaponeis og jorbærculi, mer mmmmm :o))

Vi hadde bordet i 4 timer, og vi ble nesten sittende tiden ut… Til slutt var det på tide å bryte opp for å komme seg hjem… Sola skinte da jeg kom hjem, så jeg gikk å satte meg ut på balkongen en stund.

Mens sola skinte kom det et ordentlig regnskyll, med torden og haggel, men det varte ikke så lenge. Like fort som regnet kom, forsvant det igjen. Jeg pleide å kalle det SOLREGN når jeg var barn, når det regnet samtidig som sola skinte :o)) Når jeg tenker over det, er det sånn jeg husker at sommeren var… Sol hele tiden, med litt regn som kom og gikk i løpet av noen minutter, stemmer ikke det da??

Litt trøtt og sliten i kveld, for utrolig nok klarte jeg å stå opp så tidlig at jeg var på jobb allerede ved 07.30 tiden… Skal prøve på det samme i morgen også, så det blir ikke så veldig lenge til jeg kryyyyper under dyna…. Trur eg ;o))

#godevenner #bestisene #middag #dessert #mat #hygge #kos #olivia #østbanehallen #pastarett #sjokoladefondant #vær #solregn #sol #regn #sommer #tirsdag #juni #blogg

14 kommentarer
    1. så koselig att dere har slike trivlige dager sammen med god mat og hyggelig samvær,gode venner er godt å ha )) hagl ja,det opplevde vi i fjor da vi var på Elverum, godt slike byger går fort over

    2. SÃ¥ koselig det høres ut..ogsÃ¥ 4 timer…det er lang tid det…sÃ¥ da har dere tydeligvis mye Ã¥ snakke om..hihih..Ha en god natt! og en god ny dag i morgen!

    3. fruensvilje: Ja jeg setter virkelig pris på vennene mine, og stortrives når vi kan møtes å kose oss på denne måten :o)) Det ser ut til å ha regnet fra seg i dag, nå er himmelen dekket av spredte fine sommerskyer :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, de 4 timene gikk veldig fort skal jeg si deg… Jeg trodde ikke at vi hadde sittet sÃ¥ lenge, men sÃ¥ kikket jeg pÃ¥ klokken… SÃ¥nn er det nÃ¥r man har det koselig :o)) Ha en en riktig god natt og en fin dag i morgen du ogsÃ¥!

    5. På lørdag var jeg på Aker brygge og spiste på Olivia sammen med en venn. Masse folk som var der, satt ute men det var tak over og ekstra sterke varme fra lampene. Liker meg godt på Olivia, god mat til rimelig penge. Opplevde fin service også fra folk som kan sitt fag. Var der en gang tidligere alene også. Etter det besøket sendte jeg en mail til Olivia og takket for meg med mye ros.

    6. Dette hørtes både veldig hyggelig og veldig godt ut. Så fint med slike gode venner og mat treff.
      Vet du, jeg kom meg også tidlig opp og på plass i dag. Kollegaene mine ble rimelig overrasket :).

    7. maiken: Tusen takk, ja en sommerdag kan inneholde mye vær den :o)) Olivia er et veldig hyggelig sted, hvor du kan sitte ute i Østbanehallen, inne eller ute hvor du kan se utover fjorden :o))

    8. Tone V. Vinningland: Veldig koselig hos Olivia, og er du i Oslo burde du besøke dem. De har også en veldig koselig restaurant nede på Aker brygge :o))

    9. BforB: Disse to + en til er mine beste venner, og koser oss alltid når vi er sammen. Olivia er et perfekt sted, med både god mat og service. Er man i Oslo burde man virkelig stikke innom en av deres restauranter :o))

    10. Hanne Beate: Vi har det alltid så koselig, vi tre + en til når vi er ute å spiser eller finner på noe. Håper du hadde en fin kveld sammen med venner på fredagen :o))

      Jeg så dessverre ikke kommentaren din før i dag, så det tilbudet er nok sikkert ikke tilgjengelig lenger. Kommer allikevel til å bestille solkremen derfra, for det er dessverre ikke alle apotek som fører den jeg vil ha. Takk for tipset :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg