🍓 Sommerfølelse 🍓

Da jeg var barn besøkte vi ofte mormor og morfar, som bodde oppe i Odalen, Hedmark. De bodde veldig enkelt på en husmannsplass uten innlagt vann og med utedo på andre siden av tunet. Her kunne jeg løpe omkring i gresset mellom kuene, leke i skogen og plukke bær. Det som kanskje ikke var like gøy, var alle myggstikkene jeg fikk…. Å det var mange, det kan jeg love!!

Innimellom ble vi invitert ned til naboen, som hadde en litt større og egen gård. De hadde en fint lysthus nede i haven, som var bygget opp av en form for espalje. Rundt vokste det klatreplanter om sommeren, og da ble det som et litt hemmelig rom :o))
 

Strawberry desert
Licensed from: moodboard / yayimages.com

I lysthuset ble det dekket på med fin sommerduk, og så kom en stor bolle med jordbær på bordet. Om jordbærene var fra eget land eller om de var kjøpt, se det husker jeg ikke. Det var så stort og litt høytidelig å sitte i lysthuset å spise jordbær med sukker på. Slike minner gir en god lykke- og sommerfølelse.

Hva er dine sommerminner?

#sommer #sommerfølelse #lykke #barndom #glede #jordbær #lysthus #barndomsminne #odalen #hedmark #lørdag #mai #blogg

16 kommentarer
    1. Koselige minner…eneste minne jeg kommer på er camping på Onsakervika i Hole kommune.. Men lite minner fra barndommen..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Håper det var et godt minne :o)) Jeg syntes ikke jeg har så mange minner fra barndommen selv, men så plutselig dukker det opp noen ;o))

    3. Myggestikk, markjordbær og lukten av blåbærllyng…fine sommerminner. Jeg hadde venninne som flyttet til Odalen, og da var jeg en del der 🙂

    4. Så kos innlegg! <3
      Nå skrev jeg et svar og poff borte ble det. Akkurat som barndommens sommere. Men minnet om begge består. 😉
      Prøver igjen... Jeg tilbrakte en del av min barndoms sommere på Hvaler. Det jeg faktisk husker best er duften av to blomsterarter. Kjenner jeg dem er jeg tilbake i min barndoms sommerverden igjen.
      Og så pleide vi å fange småkrabber. Med fingrene! Vi hadde dem i en liten dam som lå igjen etter høyvannet, så i løpet av natten forsvant de uti igjen. Dagen etter begynte leken igjen. Snakk om sisyfosoppgave. <3

    5. Ei_heks: Sommerminner fra sjøen er rene idyllen. Naboen har hytte litt utenfor Sandefjord, og jeg ha tilbrakt noen sommerdager der. For en landkrabbe som meg var det både spennende og skummelt når vi dro langt ut mot de ytterste øyene for å bade og fiske :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg