En bukett blomster til mine foreldre

Ettersom det er 17. mai i morgen ville jeg pynte opp litt på graven til foreldrene mine, men ikke plante noe nå. Det syntes jeg var litt tidlig å gjøre. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe en blomsterbukett å sette på graven. Når lunchpausen kom stakk jeg ned på Mester Grønn på Gunnerius, og valgte ut den buketten jeg syntes var finest. Ettersom jeg ikke hadde noen vase til å sette blomstene i måtte jeg kjøpe med meg det.

Tidlig på dagen hadde det bare såvidt småregnet, men når jeg kom til gravlunden hadde det gått over til skikkelig regnvær. Jeg hadde tatt på meg skinnjakke i dag, og den hadde ikke hette så jeg slo opp paraplyen for ikke å bli klissvåt. Det ble jeg nå allikevel, for det går ikke å stå med paraplyen i den ene hånden og samtidig forsøke å pakke ut blomsterbuketten med den andre. 

Gravlunden hadde fjernet det jeg plantet på høsten, så det var bare rosen jeg satte ned i fjor sommer igjen. Jeg har ikke stell av graven, men de ordner også opp for meg mens de er i gang. Akkurat det er veldig hyggelig, for ingenting er vel så trist som å se en grav med tørre og visne planter. Litt rusk og rask lå det på jordflekken, men jeg lot det være denne gangen. Jeg skal ta å rydde ordentlig opp når jeg kommer tilbake for å plante på graven.

Jeg var veldig spent på hvordan det sto til med rosen, om den hadde klart seg… Da jeg var nede sist, for en måned siden, så jeg at det var kommet noen skudd. Nå hadde den kommet seg betraktelig, så dette ser veldig lovende ut. Jeg må klippe av toppene på noen av grenene ser jeg, for de er døde. Akkurat det er greit, for jeg vil jo ikke at den skal bli for stor heller.

Det var ikke mange som hadde plantet på gravene sine, så jeg trengte ikke å ha dårlig samvittighet for at jeg bestemte meg for å vente litt til.

#blomster #bukett #pynt #nationaldagen #foreldre #gravlund #grav #17mai #rose #tirsdag #mai #blogg

18 kommentarer
    1. Grattis med 17. mai. Det var en pen bukett, folk er flink til og besøke gravene sine ved spesiell dager. Dagen her blir rolig, tar vel en bytur iløpet av dagen, går innom et tivoli og spiser ute et sted etterpå. Været er langt fra det beste men man har da klær.

    2. gratulerer med dagen.Ja det er litt tidlig å plante ut sommerblomster,men du fikk en nydelig bukett som pynter opp,og du husker på dine foreldre ,tenker graven blir vakker i sommer også ) ha en fin dag

    3. Gratulerer med dagen, – ønsker deg en flott 17. mai! 🇳🇴 SÃ¥ nydelig bukett, og minst like fint det som andre blomster. Jeg har plantet stemor, men de trives ikke sÃ¥ veldig godt i det været vi har nÃ¥.

    4. HÃ¥per dagen din har vært fin, og nydelig bukett. Det er mor som mest steller far sin grav siden jeg ikke er der sÃ¥ ofte. Jeg synes hun er litt streng med hvordan det skal se ut der, men jeg sÃ¥ her en dag noen som hadde plantet tulipanløker, og de stÃ¥r jo lenge, sÃ¥ det har jeg tenkt Ã¥ gjøre til høsten igjen….Og sÃ¥ fÃ¥r heller mor bli overrasket nÃ¥r hun ser de komme opp….:)

    5. Helge: Tusen takk pÃ¥ etterskudd :o)) Det ble en rolig feiring her hos meg ogsÃ¥. Koste meg inne med barnetog pÃ¥ tv’n, i stedet for Ã¥ dra ned til Oslo sentrum.

    6. fruensvilje: Tusen takk på etterskudd :o)) Jeg tror nok at det blir fint på graven, når sommerblomstene kommer på plass om en stund. Vet ikke helt hva jeg skal ha der enda, men finner det nok ut når jeg kommer på Plantasjen :o))

    7. Hanne Beate: Tusen takk på etterskudd :o)) Jeg var veldig fornøyd med buketten, som lyste opp i regnværet :o)) Jeg har ikke bestemt hvilke blomster jeg skal ha der enda, men jeg finner nok det ut etterhvert :o))

    8. maiken: Jeg hadde en stille og fin 17. mai, med feiring og barnetog fra sofakroken :o)) Det er så koselig når løkene kommer tittende opp på graven om våren. Jeg hadde satt ned noen for et par år siden, men noen har tydelig vis forsynt seg for de er ikke der mer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg