🐣 Avslappende påskefeiring 🐣

Før påsken startet for fult var jeg, som jeg har skrevet om før, en tur i Sverige og handlet inn litt matvarer. I tillegg hadde jeg ment å kjøpe med toalettpapir, og andre toalettsaker også, men det klarte jeg jo selvsagt å glemme. Derfor stakk jeg en snartur bort på Coop Prix etter at jeg hadde tatt en runde med støvsugeren. Tenkte først at jeg skulle dra ned på Brynsenteret og Meny, men ombestemte meg da jeg trodde at det ville være mange der. Noe en nabo fortalte meg etterpå at det ikke var. Det var ikke mange hos Prix heller :o))

Det har blitt en tradisjon at bestisen kommer til meg på Påskeaften, hvor vi lager god mat å koser oss ut over kvelden. Sånn var det i går også, og jeg hadde omtrent akkurat kommet hjem fra handleturen da hun kom :o))

Påskemiddagen i år, som i fjor var ikke lam men derimot hvitløksmarinert kalkunbryst, med deilig saus og små poteter som var krydret med hvitløk, løk, basilikum og paprika. En middag som var raskt laget, og som smakte helt himmelsk. Kalkunbrystet skulle inn i ovnen i 20 minutter, og hvile i 10 minutter. Så jeg satte potene inn sammen med kalkunen når det var igjen 10 minutter av steketiden, Så fikk de stå der å kose seg en stund til alt det andre var klart :o))

Etter at middagen var spist, og oppvasken tatt slang vi oss ned i stua… Bestisen i sofaen og jeg i godstolen, og der satt vi med hvert vårt håndarbeide å så på tv. Det var ikke noe spennende på noen av de vanlige kanalene, så vi endte opp med å se på Netflix i stedet. Der er det jo nok å velge mellom.

Det blir ikke helt Påskeaften uten påskeegg og godis, og vi hadde begge deler. Egget mitt var ganske fult som du kan se, og selv om jeg knuppet og spiste av det igjennom kvelden, var det ganske mye igjen når jeg tok kvelden…, eller kanskje jeg skal si morningen. For innen jeg kom meg i seng, var klokken nemlig alt blitt nesten 5 om morningen, hihi Snakk om nattugle ;o))

Bestisen dro hjem til segselv flere timer før det, mens jeg ble sittende å glane på 90-talls serien Buffy the Vampire Slayer. En serie som jeg den gangen slukte hver episode av i de første sesongene, så dabbet det av. Noen ganger er det fint å se igjen gamle serier eller filmer, men denne gangen var det ganske kjedelig. Bortsett fra å se igjen skullespillere som den gangen ikke var så kjente, men som nå har blitt store kjente stjerner :o))

Ute er det grått og litt trist i dag, og perfekt til å slappe av inne å bare nyte dagen!

#påske #påskeaften #påskemiddag #kalkunbryst #påskeegg #godterier #venninnetreff #hygge #kos #søndag #april #blogg

16 kommentarer
    1. Fint dere koser dere ..og maten så veldig god ut, kalkunbryst er vel så godt som lam det 🙂 Kunne jammen vært litt mer sol om dagen..men ikke mye vi får gjort med det…. Nyt siste innspurt av påsken <3

    2. annebe: Kalkunbrystet ble veldig saftig og godt, selv om det ser litt tørt ut på bildet :o)) Det hadde vært veldig deilig å slippe å ha på boblejakke når jeg gikk ut, men som du sier får vi ikke gjort så mye med været… Får kle oss godt når vi går ut, skru opp for varmen inne så blir det bra vettu :o)) Nyt påskedagene du også :o))

    3. Så koselig med tradisjoner! og det så da veldig godt…både maten og godte…hihih Ha en flott late seg dag!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Veldig greit med sånne ferdig marinerte kalkunbryst. Man kjøper de i en pose, som legges rett i ovnen, og vips 20 minutter etter er den ferdig :o)) Det ble nok litt vel mye godis i går, kjenner det på magen i dag… Ikke helt happy, så da er det ekstra godt med en lat dag :o))

    5. karidansen: Ja bestisen ville jeg ikke ha vært for uten, vi har kjent hverandre lenge å har det virkelig artig når vi treffes :o)) Mmmm, ja maten var supergod :o))

    6. frodith: For meg som ikke er noen kokk er dette en perfekt middag, veldig god å lettvindt å lage. Bestis (det fine ordet jeg har lånt av deg) og jeg har vært bestiser siden vi var 17 år, og kjenner hverandre godt. Vi kan senke skuldrene å slappe av i hverandres selskap, det er gull verdt :o))

    7. Hanne Beate: Det var veldig godt skal jeg love… Veldig greit med dette kalkunbrystet, for den er ferdig marinert og skal bare stekes i 20 min. Bestisen og jeg har kjent hverandre lenge og vi har det veldig koselig når vi møtes. Det ble nok litt mye snoop, men godt var det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg