Å plutselig var det tomt….

I går gikk turen over grensen til Svinesund og Nordby Shoppingcenter for å fylle opp fryser, kjøleskap og matskap. Vi hadde ikke vært der siden før jul i fjor, og det syntes godt da jeg kvelden i forveien gikk igjennom skapene for å se hva jeg måtte handle inn. Det har vært et bevist valg å ikke reise så ofte, for det blir gjerne sånn at man handler inn alt for mye mat. Dette blir puttet inn i skapene, og noen ganger blir en del av det glemt å må kastes. Derfor tok vi en avgjørelse om at det skulle gå noen mnd mellom hver gang vi dro.

Vi var tre stykker som dro avsted i går, bestisene Anne, Terje og meg. Mange velger å dra litt ut på dagen, men vi syntes at det er veldig greit å komme avgårde på morningen. (selv om vi er trøtte) Som oftes er vi nede ved Nordby rundt kl 10.

Som alltid går vi inn i matbutikken først for å handle ferdig før resten av shoppingentusiastene kommer :o)) På min handleliste hadde jeg karbonadedeig, kyllingfiléer, pålegg, ferdig fiskesaus til laks, tannpasta, dusjsåpe, bokser med hakkede tomater, krydder, vitaminer, kattesand mm. De fleste tingene kjøpte jeg hos Nordby Mat, og resten hos Rusta, Apoteket og dyrebutikken. Sistnevnte hadde forresten opphørssalg og har sin siste åpne dag på søndag. Damen i butikken fortalte at Höök skulle åpne igjen der i april, og selv om det er mest hesteutstyr de skal selge så skulle de ha sand og fór til katter, puh!!

Anne hadde i forveien snakket med sin nevø, og spurt om han hadde lyst til å komme ned for å spise lunch sammen med oss. Han hadde ikke noe annet i kalenderen, og ville gjerne det og kom etter at vi hadde handlet ferdig. Da romlet det også i magen, Så vi satt oss hos Nordby Wok for å spise litt. For under 200,- kunne vi velge og vrake å spise så mye vi orket fra bufféen. Det var godt å sette seg ned å slappe av og få i seg mat. Det verket i hele kroppen, så jeg tror ikke jeg hadde orket å gå noe serlig mer uten påfyll av næring.

Vi ble sittende en god stund å kose oss med maten og skravle…. De fleste andre satte seg ned en kort stund, spiste og så hastet de videre. Ikke vi vettu :o)) Vi satt der nok lengre enn noen av de andre gjestene.

Etter maten skulle vi en tur opp i Godisfabrikken for å kjøpe inn litt godis til påske, og da dro nevøen til Anne hjem igjen. Jeg kjøpte ikke så mye, bare litt i en pose som jeg skal fylle i “MITT PÅSKEEGG” For det må jeg ha på Påskeaften, blir aldri for gammel til det :o))


(fra venstre Pittbulljedda selv, bestis Anne og Terje)

Vi følte for en kaffepause før vi dro hjemover, og satte oss ned en stund på Espresso House. Jeg kjøpte en Americano og et stykke Cheesecake med sjokolade og hasselnøtt…. Dra meg baklengs inn i fuglekasse så god den kaken var, mmmmmmm!! Det var en ren nytelse fra første til siste bit sammen med den sterke og gode kaffen.

Så trist det var å kjøre forbi flyplassen på Rygge…, som nå er helt tom og øde. Så nesten spøkelsesaktig ut…. Noen som vet hva som skjer med plassen?

Da jeg kom hjem og hadde pakket bort varene mine verket det over alt, og jeg var så sliten at jeg hadde mest lyst til å legge meg under dyna. En sånn tur tar veldig på når man ikke er i 100 fra før av. Noen ville sikkert si at det ikke passer seg å dra på sånne shoppingturer når man går sykemeldt, men hvorfor skulle jeg ikke det? Om jeg drar på Meny på fredag og fyller opp handlevogna til randen og drasser det inn, eller om jeg gjør det i Sverige går ut på det samme. Jeg får jo vondt og blir sliten av begge deler. På den positive siden, så sparer jeg en del penger på å dra til Sverige å handle!

Siden jeg var så sliten så vurderte jeg å vente med å veie opp og pakke karbonadedeigen til i dag, men så var det godt å bli ferdig med det. Jeg hadde nok hatt godt av å vente, men jeg gjorde det. Hadde kjøpt litt i overkant av 4 kg, som jeg veide opp i 400 gr deler å pakket i plastposer. For at de skal være lettere å tine, hvis jeg plutselig bestemmer meg for å lage en gryte eller noe lignende, klemmer jeg deigen flat i posene. Det ble 10 poser til sammen når jeg var ferdig.

Resten av kvelden i går halvt satt, halvt lå jeg i godstolen godt innpakket i et pledd. Jeg var frossen men klarte ikke helt å få varmen, før jeg smøyg meg under dyna ut i kveldingen en gang.

#shoppingtur #handle #sverige #nordby #nordbyshopping #vennetur #nordbywox #mat #godisfabrikken #påskegodt #biltur #utpåturaldrisur #espressohouse #americano #cheescake #trøtt #sliten #vondt #fredag #mars #blogg

8 kommentarer
    1. Koselig å høre og se litt fra turen deres :)).. jeg pleide også å flatpakke kjøttdeigen når vi var på shoppingtur..tiner fort da 🙂 Vet ikke noe om Rygge..trodde den var i drift jeg….

    2. annebe: Rygge ble lagt ned en gang i slutten av 2016, og i går var det første gangen jeg kjørte forbi etter at det ble stengt. En merkelig følelse så se det så øde.

    3. Ja det er klart man kan dra å handle selv om man er sykemeldt!! men så klart..noen bryr seg med alt..men ingen har noe med det..og mat og ting må man ha! synd du ikke er i form..og det har nok sikkert slått ut i forkjølelse eller noe nå da..siden du fryser og er i dårlig form enda…koselig bilde av dere alle! god bedring!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk, vi måtte jo ha en minneselfie :o)) Jeg tenker nok at denne forkjølelsen grunner i at jeg ikke er i form, og så har jeg frosset en del å kledd mue på meg. Gått med en varm boblejakke inne i butikker å bli varm… Da har man det gående, men det går nok over denne gangen også :o))

      Dessverre er det jo sånn at enkelte slenger med leppa, og mener at når man går sykemeldt skal man bare være inne. Ikke gjøre noen ting og så videre og så videre. Man blir ikke bedre av å bare sitte, dersom disse menneskene mener det…..

    5. selvsagt kan du handle i Sverige like godt som på meny der du bor selv om att du er sykemeldt,mat må en ha uansett så det så )) koslige bilder og kjet å hygge seg sammen,men no må du ta vare på deg selv og komme til hektene igjen

    6. fruensvilje: Enkelte mennesker mener at når man går sykemeldt skal man ikke kjør noe…. Hihi, men det er også de samme menneskene som kommer med sure kommentarer hvis man ikke gjør noe! Nå har ikke jeg fått noen kommentarer, men jeg hørte en venninne nevne at hun hadde overhørt noen hun kjenner kommentert det i en diskusjon. Vi er gode venner vi tre + et par til, og vi har det alltid veldig trivelig sammen når vi er på tur eller bare sammen.

      Jeg har hatt en veldig avslappende dag i godstolen, mens jeg har sett på sporten :o))

    7. Det er fint å komme seg på tur selv om man kan bli litt sliten fysisk. Artig å se bilder fra turen deres, og høre hvor dere har vært innom. Jeg har ikke vært der på årevis, men hadde vært gøy og tatt en tur. Rusta har jo kommet til Norge også, og er en av mine favorittbutikker, – er så koselig å gå innom der.

    8. Hanne Beate: Det er rart når man drar på disse turene til Nordby, så går man innom akkurat de samme butikkene hver gang. Rusta har blitt en av mine favoritter, og jeg besøker den like ofte her hjemme også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg