I forrige uke kom en etterlengtet lĂžnning inn pĂ„ kontoen, og da jeg kom hjem fra jobb satte jeg meg godt til rette i godstolen med mobilen i hĂ„nden. For i dette hjemmet betales alle regninger med mobilen. PCân har jeg ikke blitt brukt til det formĂ„let pĂ„ aldri sĂ„ lenge, og jeg har jo ikke noe Ăžnske om Ă„ begynne med det igjen heller.
Alt gikk veldig greit nĂ„r jeg var inne Ă„ godkjente alle e-fakturaene mine, men nĂ„r jeg var ferdig med det sĂ„ logget jeg meg ut. Dumt, for jeg hadde en manuell faktura som ogsĂ„ mĂ„tte betales, og det var da det ikke var morsomt lengre. Jeg fikk ikke logget meg inn igjen med Bank id, og nĂ„r sĂ„nt skjer, blir jeg sĂ„ inni hampen irritertâŠ.. Vel jeg ble mer enn irritert, for jeg ble rasende og holdt nesten pĂ„ Ă„ slenge mobilen i gulvet.Â
Ettersom jeg ikke lenger hadde en kodebrikke, fikk jeg jo ikke godkjent den siste regningen, grrrrr!!
Jeg gjorde alt som sto i min makt for Ä fÄ ordnet opp i det, men etter x-antall svordommer og alt det som hÞrer med nÄr ting ikke gÄr som det skal, mÄtte jeg se meg slÄtt. SÄ etter at jeg hadde vÊrt hos lege og til trening pÄ fredagen besÞkte jeg banken for Ä rydde opp i floka. Jeg fikk ny kodebrikke, og sÄ skulle jeg selv ordne opp med Ä bestille ny bankid til mobilen. Det gikk ikke sÄ bra det heller, sÄ i dag mÄtte jeg pÄ nytt tusle i banken for Ä fÄ litt hjelp.
Jeg kom til en veldig hyggelig kundebehandler, som med noen smĂ„ tastetrykk klarte Ă„ fĂ„ orden pĂ„ bankidân min. Jeg nĂŠrmest danset ut av banken, for i sĂ„ godt humĂžr og lettet ble jeg. Det har jo blitt sĂ„nn at mobilen er hovedverktĂžyet mitt nĂ„r noe skal gjĂžres, regninger skal betales, billetter som skal bestilles,og all aktiviteten pĂ„ sosiale medier. SĂ„ mĂ„ det jo nevnes at hver gang en diskusjon med uenigheter er i full sving, er det jo mobilen som avgjĂžr hvem som har rett og avslutter enhver uenighet :o)) NĂ„ kan jeg senke skuldrene, for regningen som forfalt for flere dager siden har blitt betalt :o))
#bankidpÄmobil #bankid #mobil #frustrasjon #banken #service #hjelp #faktura #februar #tirsdag #blogg
skjÞnner godt att du danset ut av banken hi hi ,jeg har ikke turt Ä ha bank pÄ mobilenn,sÄ jeg logger inn pÄ pcen ) vi blir fort vanedyr
Men hvorfor har du ikke bĂ„de pĂ„ pc og mobil? Er jo sĂ„ enkelt pĂ„ pc ogsĂ„..Sier jeg som ikke har prĂžvd meg pĂ„ mobil bank..hihihih..Godt du fikk ordnet det…er jo sĂ„ vanskelig nĂ„..for det er jo ikke banker overalt heller..Ha en god kveld!
fruensvilje: Da jeg fikk bank id pĂ„ mobilen, mĂ„ jeg innrĂžmme at jeg syntes at det var litt skummelt. Det tok ikke lang tid innen jeg fĂžlte meg trygg pĂ„ det, og nĂ„ klarer jeg med “nesten” ikke uten :o))
dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kunne ikke bruke PC’n akkurat nĂ„, for Ă„ fĂ„ godkjent regningen mĂ„ jeg enten ha kodebrikke eller bank id pĂ„ mobilen, og jeg hadde ingenting jeg ?? Jeg foretrekker Ă„ bruke mobilen, for da kan jeg betale regninger og gjĂžre andre ting nĂ„r det ikke er en pc i nĂŠrheten.
Det er langt mellom bankfilialene nĂ„ for tiden, for vi skal jo klare alt selv!! Det jeg savnet mest ved bankbesĂžket var Ă„ kunne sitte ned mens vi ordnet sakene. Jeg er ikke sĂ„ glad i Ă„ stĂ„ Ă„ henge ved et hĂžyt bord, men det er sĂ„ moderne…. Er nok litt gammeldags der!!
SkjĂžnner deg veldig godt!
Hater sĂ„nt styr med det der altsĂ„ đ Da kan jeg fĂ„ hĂ„r pĂ„ tennene som pappa bruker Ă„ si xD Jeg har bĂ„de pĂ„ pc og mobil, og pĂ„ mobilen har det blitt ganske greit med Ă„ betale og overfĂžre đ
Kjipt nÄr slikt skjer. Man blir fort sint og irritert nÄr ikke de digitale greiene virker. Men det er bra med en reservelÞsning. Det er sjelden man gÄr i banken i dag men hjelp ansikt til ansikt kan aldri erstattes. SÄ det var bra at ddu traff en koselig kundebehandler. SÄ det er bra at bankene er der.
Victoria Larsen: Slike ting har jeg dessverre ikke noen tĂ„lmodighet med….
SĂžtmonsen ): Ja nĂ„ som mobilen er som en liten datamaskin, kan den jo utfĂžre de fleste oppgaver. Da er det ikke morsomt nĂ„r ting ikke fungerer, og denne bankid’n mĂ„ man jo ha nesten hvor man skal inn nĂ„!
Helge: Jeg blir jo sÄ irritert og oppgitt nÄr slike ting skjer, at jeg har nesten ikke godt av det en gang ;o)) Hjelp ansikt til ansikt er i mange tilfeller den beste lÞsningen, for det er ikke alltid ting kan gjÞres pÄ egen hÄnd.