Bytur og litt annet…

Som jeg fortalte for et par dager siden skulle bestisen og jeg en tur på bibloteket for å grave litt i historien rundt bydelene jeg bor i. Vi hadde etter en diskusjon blitt veldig nysgjerrig på hvor inndelingen av de forskjellige bydelene gikk. Begge syntes at dette er et interessant spørsmål, som vi følte at måtte grave litt mer ned i.

Da vi begge to drev med sleksforskning, pleide vi å sjekke hvilke bøker som var tilgjengelig for utlån. Dette hadde vi helt glemt i forveien, og vi endte opp med å ikke finne noe av interesse. Vi ble enig om å komme tilbake igjen etter at vi hadde lett mer hjemme på PC’n. Til tross for at det ble en bomtur på bibloteket, så var det godt å komme seg ut å røre litt på seg.  

På veg tilbake igjen gikk vi ned til Akersgata og forbi Regjeringskvartalet, og helt ærlig så får jeg alltid en guffen følelse når jeg går den veien. Jeg får alltid gåsehud på armene og et kjølig drag igjennom kroppen hver gang. Vet ikke om det skulle skje noe der, for NRK var der et team, i tillegg til en del fotografer. Tenkte først at jeg skulle spørre dem, men endte opp med å la være.

Jeg har aldri vært noe glad i å ta bilder av megselv, og i sær ikke  hele meg… Det er nok for at jeg alltid har vært stor og omfangsrikt, og syntes ikke det er noe hyggelig å vise fram. Begynner vel kanskje å bli litt mer avslappet til det, og tenker vel at “alt samme” er jo også meg. Derfor ble et bilde av meg fra Akersgata ved siden av statuen av den avislesende herren :o))


Bylivet gĂĄr sin gang pĂĄ Stortorvet, og i bakgrunnen sees Oslo Domkirke :o))

På veg nedover mot Domkirken kom vi forbi butikken som selger kaffe og te i løsvekt. Anne hadde vært på jakt etter en svart te i løsvekt en stund, men hadde ikke klart å finne noe. Så vi stakk innom for å se om hun kunne finne det hun var på jakt etter. Damen i butikken kom med et forslag til en te, og den syntes hun virket ok, og kjøpte. Selv er jeg ikke noen stor te-drikker egentlig, men nå som det er kaldt ute syntes jeg det er godt med en varm kopp te. Den luner bedre enn en kopp kaffe!

Når vi kom ned i Torggata begynte den kjølige vinden å krype inn i kroppen, så vi stakk inn i bokhandelen Eldorado (tidl. kino). I barneavdelingen sto en “Trone”, og jeg kunne ikke motstå fristelsen til å sette meg i den for en mini photoshoot :o)) Dronning for et par minutter, knis!

Klokka begynte etterhvert ĂĄ bli mye, og det var en stund siden vi hadde spist. Vi hadde bestemt ĂĄ helgehandle pĂĄ Bryn-senteret, sĂĄ da reiste vi rett dit for ĂĄ spise middag hos Al Dente.

Jeg orket ikke noen kraftig middag, så jeg valgte en pasta bolognese, som smakte ganske greit men ikke mer. Helt ærlig så minnet smaken litt om de boksene med bolognese jeg kjøpte for mange år siden. Å det mener jeg ikke akkurat på en positiv måte. Ettersom middagen ble spist der, så slapp jeg å begynne med noe matlaging når jeg kom hjem igjen. 

Når jeg endelig kom hjem etter et par timer var jeg helt utslitt, for jeg hadde jo vært til trening på formiddagen som var ganske hard. Jeg sank ned i godstolen, og ble sittende der resten av kvelden mens jeg sløvet meg igjennom programutvalget på tv.

#bytur #biblotek #oslo #oslosentrum #domkirken #oslodomkirke #akersgata #photoshoot #trone #eldorado #bokhandel #historie #byhistorie #bryn #brynsenter #aldentebryn #februar #blogg

6 kommentarer
    1. Høres ut som en koselig tur da! og du er da ikke stor du da…tull..Helt perfekt er du!! Flotte bilder av deg og alt det andre..skjønner at du ble sliten etter en sĂĄnn dag..;.) Ha en god kveld!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk for de fine ordene ?? Huff disse treningstimene tar på, og jeg burde jo strengt tatt ha holdt meg hjemme å slappet av, men så er det jo så deilig å komme seg ut litt også. Ha en fortsatt fin søndagskveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg