❄ Isroser og kaktusblomster 🌹

Jeg prøvde å ta bilder av noen isroser som hadde dannet seg på balkongvinduene mine, men det var kun et av dem som ble såpass at jeg kunne vise det frem. Alle de andre ble utydelige dessverre.

Jeg har flere kaktuser, som enten er påske, pinse, november eller julekaktuser… To av dem er nå full av små og store knopper, som snart springer ut. Den ene er laksefarget mens den andre er hvit. Resten av gjengen med kaktuser har aldri blomstret så jeg aner ikke hvilken farge de er. Uansett så er det hyggelig at noen av dem blomstrer :o))

#is #isroser #snø #vinter #kaktus #pinse #påske #november #jul #planter #natur #blogg

16 kommentarer
    1. Vakker isrose:) Og slike kaktuser er skikkelig fine, men noen år siden jeg har hatt det nå 🙂 Har som regel bare en blomst på stuebordet og en på kjøkkenet av gangen..men mot jul blir det nok litt ekstra :))
      Skikkelig farsdagsfeiring sÃ¥ jeg i det forrige innlegget..hehe…

    2. Ja det var en flott isrose!! Jeg fant også mange flotte iskrystaller i dag! Så gøy..men så vanskelig å få dem klare.. Flotte bilder!!

    3. annebe: Den ble ikke så ille den isrosa, hvis jeg skal være ærlig :o)) Alle mine vindusposter er fulle av planter, men det er kun disse to kaktusene som har blomster. Alle de andre er grønne planter (lettere å holde liv i, hihihi)

      Hehehe, man kan lage festdager av det med meste, vet du :o))

    4. fruensvilje: Det er utrolig hvilke flotte formasjoner som lages når vann eller dugg fryser, og noen ganger er man heldig å klare og få et fint bilde av dem :o)) Jeg er veldig glad i denne type kaktus, og det er vel derfor jeg har så mange av dem :o))

    5. karidansen: Jeg blir alltid så fasinert over hvor vakre og forskjellige disse isrosene blir. Jeg hadde mange flotte på balkongvinduet mitt, men jeg var en elendig fotograf i dag å fikk bare et godt bilde!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Du har så rett, det er ikke lett å fange dem klare og fine. Et par ganger før har jeg tatt bilde av dem i mørket, og fått et bedre resultat :o))

    7. Så fin isrose, flink du er som legger merke til de. Sånne kaktuser blomstrer masse når de først begynner, og så er de enkle å stelle. Jeg har en rød og en rosa, og om man glemmer dem med vann innimellom går det greit. Man må likevel være litt mer påpasselig med vanning når de blomstrer

    8. Hanne Beate: Jeg var ganske kjapp ut på balkongen når jeg oppdaget isrosene, for sola var like rundt hjørnet å da ville de bli borte. Ja disse kaktusene er voksevillig, og ene har vært døden nær et par ganger men har gjenoppstått :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg