🍁En liten høsttur med naboen 🍂

På formiddagen i dag bestemte jeg meg for å ta med kamera, og gå en tur i skogen ved siden av blokkene der jeg bor. Jeg hadde satt i gang en vaskemaskin, som ikke var ferdig på en stund å jeg hadde egentlig ikke noe spesielt å gjøre. På veg ut av døra traff jeg på mine naboer, som var ute i samme ærend å vi bestemte å gå sammen.

De er et fantastisk flott par i en godt voksen alder, som hver dag går en tur for å komme ut å bevege kroppen å få litt luft. Turen er ikke så lang, men like viktig av den grunn. Siden farten ikke var så høy kunne jeg få tatt noen bilder mens vi gikk.

Ikke like fint som Frodith sine, men et skyggebilde ble det da av oss alle tre :o))

På enden av blokken nedenfor min har to beboere jobbet i to år med å lage en fin samlingsplass, hvor det på sommeren står krakker som man kan sitte ned å nyte dagen eller ettermiddagen. Personlig så må jeg innrømme at jeg ikke helt har klart å få noe eierskap til plassen enda, noe som kanskje kommer av beliggenheten. Føler det litt merkelig å gå bort å sette meg “der borte”. Litt dumt, men sånn er det!! Plassen har blitt døpt til Champagne-plassen :o))

Noen av plantene som omkranser sitteplassen… 

På veg tilbake igjen kom vi forbi disse fruktene inne i et kratt, men hvilken type frukt det er ble vi ikke helt enig om. Jeg syntes det lignet på sitroner, noe som kanskje ikke kommer så godt fram på bildet. Skallet på frukten minnet veldig om sitron!! Er det noen som kan bekrefte hva det er, så hadde det vært fint :o))

Denne planten har stått på denne plassen siden jeg var barn, og flyttet til området. Den gangen var det flere av dem langs en sti som gikk opp til blokkene, men de andre har ettervert blitt pjuskete å har blitt fjernet. Denne har jo helt fantastiske farger nå på høsten :o))

Jeg tok også noen flotte bilder av naboen, som jeg nettopp har vært over å levert til dem. De har ikke noen data, så derfor bestemte jeg meg for å printe bildene til dem. Jeg hadde dessverre ikke igjen av det gode fotopapiret, men bildene ble bra allikevel å de ble så glad for dem at de klemte meg. Jeg ble helt rørt jeg av at de ble så glad for bildene 😍

#høst #høstbilder #skyggebilder #nabo #påtur #høsttur #fotosafari #blogg #høst2016 #oktober #oktober2016

18 kommentarer
    1. Koselig å komme ut i finværet og nyte og ta bilde av de flotte høstfargene 🙂 Så koselig av deg å gi naboene bilder , du fortjente de klemmene syns jeg :))) Kos deg med kvelden..nå er det jammen mørkt ute :))

    2. Deilig å få seg en tur ut, og viktig å få tatt litt skyggebilder 😀 Veldig fint det her vel 🙂 Moro å ta skyggebilder, prøve nye ting osv 🙂 Så fine farger også ute nå .-) Høsten er så pen <3

    3. Det har vært en fin søndag. Har gått 2 turer i dag. Den første ble kun 4 km, mens den andre ble på ca 8 km. Det var masse folk ute så folk liker seg i skogen. Hadde kun med meg vann denne gangen. Men seinere i uka blir den en sikkelig langtur med mat og kaffe i sekken, mulig det blir en kveldstur iløpet av kort tid med hodelykt og vandring utenfor lysløypsa. Uansett så er det deilig i naturen.

    4. Veldig fine bilder( uten det av deg i ruten din, huff og huff..:)
      Jeg nyter også synet av fine høstfarger, og har mange bilder av samme busken/planten du har på siste bildet. Den er virkelig fargesprakende og vakker…

    5. her var det mange flotte bilder,dere har et vakkert boligområde )) sitronenene dine heter kvede og om sommeren har busken fine orange blomster,disse fruktene kan plukkes og koke sylte og gele av ) deilig til ost

    6. annebe: Det var jo så nydelig vær, ikke så varmt, men så hærlig bare å være ute :o)) Jeg hadde først postet bilde for dem på ene datterens fb-side for å si hei. Hun og mannen er på en 3 mnd ferie. De var også veldig takknemlig for det. Det er alltid hyggelig å gjøre noe for andre :o)) Ha en fortsatt hyggelig kveld!

    7. frodith: Når Dronningen av skyggebilder sier de er bra, ja blir jeg litt stolt :o)) Det begynner å bli lite farger igjen å ta bilder av her oppe hos meg, så jeg tror dette blir siste sjanse for mitt vedkommende.. Det er virkelig vakkert ute nå :o))

    8. Helge: Med det fine været vi hadde i dag, var det virkelig deilig med en spasertur. Mange fine farger, men snart ligger det meste på bakken så man må passe på nå hvis man vil ta noen fine bilder.

    9. maiken: Tusen takk :o)) Hehehe, det tok litt tid før jeg forsto hva du mente, men så gikk det opp for meg at det var vampyrbildet. Mitt alter ego, knis!! Høstfargene får meg i virkelig godt humør, og de er så behagelig for øyet :o))

    10. fruensvilje: Tusen takk, og takk for at du ga svaret på hva frukten het. Jeg bort ca 20 minutter med t-banen fra Oslo sentrum, og det er virkelig ganske landlig her oppe. Vi har mye vegetasjon og skog rundt blokkene våre. Det er en av grunnene til at det er så populært å bo her oppe :o))

    11. Søtmonsen ): Tusen takk :o)) Det ble en hyggelig tur, spesielt siden jeg fikk følge med naboen. På den måten ble jo turen litt lenger enn jeg i utgangspunktet, hadde tenkt meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg