En bok i øret eller i hånden

For en stund siden kjøpte jeg de fire første bøkene i Outlander-serien på engelsk, og med frisk mot begynte jeg å lese… Det gikk litt tregt i begynnelsen, men så tok det seg opp. Etter et par dager dabbet det av med lesingen, og det har vært vanskelig å komme i gang igjen.

Bestis Anne fortalte i går at hun hadde lastet ned en app på telefonen som heter Storytel. Der kan man laste ned bøker og høre dem på telefonen, nettbrettet eller pc. Det hørtes veldig fristende ut, så jeg lastet ned appen i går kveld for å bruke den i dag.

Til min store glede lå alle Outlander-bøkene på engelsk der, og jeg passet på å legge dem i bibloteket med en gang. Siden det ikke akkurat har vært nydelig vær i dag, har jeg sittet det meste av dagen foran skrivebordet med hodetelefonene på å hørt på Outlander. Mens jeg hørte på satt jeg å fargela i fargeboken min, og timene bare fløy avgårde. Til slutt verket det i ørene pga hodetelefonene, og jeg var støl av å sitte for lenge stille. Til slutt måtte jeg bare legge bort “boka” og komme meg opp på bena og røre litt på meg. Jeg kom meg igjennom 9 kapitler, og det hadde tatt noen timer å komme meg igjennom. 

Det kan nok hende at hører et kapittel til innen jeg tar kvelden i dag…., vi får se!!

Denne tegningen jobbet jeg med i går når jeg var hos Anne, og jeg ble ferdig med den også :o))

Dette er tegningen jeg har jobbet med i dag, men den er ikke ferdig enda. Jeg har igjen litt midt i tegningen, men det er for mye jobb til at jeg blir ferdig med den i dag. Akkurat nå orker ikke øynene og hodet mitt noe mer. Nå som tegningen er forstørret ser jeg jo at fargeleggingen ikke er helt jevn, men det får bare være sånn
.
Til morran i dag dro jeg fram husmorgenet, og fikk skiftet sengetøy og satt i gang en maskin med klær… Etter det var husmorgenet slitent å måtte hvile seg resten av dagen gitt :o))

Har du hørt om Storytel?

#storytel #lese #lydbok #tekstbok #outlander #serie #hobby #fargelegging #fargeleggingforvoksne #fargebok #blogg #august #august2016 #søndag 

6 kommentarer
    1. du er tøff som går på engelske bøker ) jeg liker norsk jeg hi hi ,har ikke hørt på bøker som lydbok,men kan godt høre på hørespill på radio .
      Du er flink å fargelegge,nydelig fargesammensetting i bilde ) det er lett å la seg rive med og bli sittande )

    2. Så morsomt! nå får du da tegnet og hørt bok! Jeg har ikke prøvd meg på lydbok..men hører det er fint terapi..jeg innbiller meg at jeg ikke vil klare å konsentrere meg om å høre..men må prøve engang..Flotte tegninger! Ha en god dag!

    3. fruensvilje: Tusen takk, så koselig at du likte bildene. Det er jo så gøy å fargelegge, og jeg har jo valgt å bruke tusj for å få sterkere farger. Går det galt da, så får man ikke rettet det opp igjen, og noen ganger blir det helt feil, hihihi!! Jeg er glad i å lese, eller høre lydbok, og det går like bra på engelsk som på norsk :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Når jeg skal høre på en bok, kan jeg nok ikke løpe rundt å drive med andre ting. Jeg er nødt til å sitte i ro, ellers får jeg inn så mange andre forstyrrende inntrykk. Prøv, så kanskje du finner ut at det er noe for deg :o))

      Ha en suuuper dag :o))

    5. maiken: Tusen takk, så hyggelig at du likte dem <3 Lydbok er midt i blinken, og i går etter middag satte jeg meg godt til rette i godstolen å hørte på et par kapitler innen jeg gjorde noe mer. Deilig å avslappende :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg