Med benet på en stol

Som jeg fortalte i forrige innlegg så var jeg så uheldig å trå over ankelen min da jeg kom hjem i natt. Jeg tenkte da at det nok ville bedre seg til i dag, sånn at jeg kunne reise til Blaafarveverket sammen med Anne og Brit. Noen ganger er det så veldig lite som skal til for at man skal få vondt og ha problemer med å røre på seg.

Da alarmen kiiimte til morran i dag, kjente jeg med en gang at alt var ikke så bra med ankelen som jeg trodde. Den var slettes ikke spesielt happy når jeg forsøkte å gå på foten. Den var i tillegg ganske hoven, men det var ikke tegn til noen missfarging. Jeg ringte til Anne for å si fra at jeg ikke orket å bli med dem. Det var jo ikke noen grunn til at de skulle utsette turen på grunn av meg, og dessuten kan jeg jo dra dit senere. Kanskje en gang i løpet av ferien.

Det var jo ikke så mye jeg orket å gjøre i dag, så jeg bestemte meg for å hompe ut på balkongen. Været var helt nydelig, og jeg linet opp med mat, vann og kaffe og boka min. Der dumpet jeg ned i i favorittstolen med bena på en stol. Der ble jeg sittende det meste av dagen og lese.

Da jeg begynte å lese hadde jeg omtrent halve boken igjen, men den er/var så fengende og gripende at jeg ikke klarte å legge den i fra meg før jeg hadde lest den ut. Når jeg nærmet meg slutten på boken ble så trist at jeg satt å tørket tårer hele tiden. Anne leser også samme boka, og når hun også har lest ut sin har vi tenkt til å gå å se filmen. Er den like fin og tåredryppende som boka har vi noe å glede oss til. Andre som har sett filmen sier jo at den er veldig fin, og at det lønner seg å ha med seg papirlommtørkler for det er vanskelig å holde tårene borte.

I morgen var det meningen at jeg skulle være med til Hadeland Glassverk, men foten min er ikke bra nok til å traske rundt enda så jeg holder meg hjemme i morgen også. Dersom været er like bra da skal jeg sette meg ut på balkongen for å lese eller bare slappe av.

Jeg er jo altetende når det gjelder bøker, kan like gjerne lese en krim som en ungdomsbok i fantasysjangeren. Neste bok blir nettopp det, og heter Bedratt fra en serie som heter House of Night. Dette er bok nr 2 i serien. Bøkene handler om Zoey Redbird som finner ut at hun er vampyr, og slutter på sin vanlig skole å begynner på House of Night. Man blir ikke en vampyr over natten, men må gå igjennom en forvandlingsprosess. Ikke alle klarer denne og blir tilintetgjort. Jeg liker jo alt som er litt unaturlig, så dette er jo midt i blinken for meg :o))

#ankel #vondt #tråkketover #forstuet #blaafarveverket #dagstur #hadeland #glassverk #lese #balkon #houseofnight #fantasy #krim #romaner #bedratt #blogg

12 kommentarer
    1. Har du kjøpt boken til Lithanna? Blogg-dame 🙂 Det er jo overnaturlig og fantasy 🙂 Kos deg i stolen i dag da. Her er det jobb igjen…

    2. Kjipt at slikt skjer når man skal oppleve fine turer sammen med venner. La benet hvile og trå minst mulig på det. Burde kanskje sjekke det hos en lege? Friske bein må man ha.
      God bedring.

    3. Åh, så synd at du ikke kom deg til hverken Blaafarveverket eller Hadeland Glassverk! Jeg har vært på begge steder og de er vel verdt et besøk, men ikke når man har vondt i beinet. Håper du får anledning seinere i ferien din!
      På glassverket har de gratiskonserter hver lørdag kl 12, men nå er det bare neste lørdag igjen før det er slutt på det, og da er det Trond Lien: https://www.gjovik.com/hva-skjer/musikalsk-formiddag-pa-glassverket-p1707633 Årets utstilling der er papirkunst: http://www.hadeland-glassverk.no/blogg/2016/01/05/med-saksen-som-pensel/ Ellers er det masse å se der forøvrig av både glass, porselen og interiør.

    4. Like greit Ã¥ holde seg i ro da ja :)) Da barna var smÃ¥ var vi en del pÃ¥ Blaafarveverket…nÃ¥ er det noen Ã¥r siden :)) Kos deg med lesing..og god bedring <3

    5. frodith: Nei ikke enda, men det kan nok tenkes at jeg gjør det :o)) Benet mitt er bedre igjen i dag, så etter en avslappende formiddag på balkongen dristet jeg meg ut. Det gikk ganske bra :o)) Gikk det greit å begynne på jobb igjen?

    6. Helge: Tusen takk :o)) Foten er betraktelig bedre i dag, sÃ¥ jeg dristet meg en liten tur ut for Ã¥ handle litt. Det gikk ganske bra siden jeg gikk veldig forsikring pÃ¥ foten. Resten av ettermiddagen og kvelden skal jeg sitte med benet høyt….

    7. Siv Svanem: Den er allerede mye bedre så jeg har vært ute en tur i dag, og gått forsiktig på foten. Resten av kvelden skal benet holdes i ro, så er det nok ganske greit i morgen.

    8. Hanne Beate: Det ble ikke noe av Hadeland Glassverk for de andre to heller, sÃ¥ da kan det nok hende at vi drar en tur senere i ferien. Det fÃ¥r ikke blitt pÃ¥ lørdagen for da skal jeg være sjÃ¥før i løpet av dagen…

      Foten min er mye bedre i dag, og jeg har vært ute en liten tur. Det gikk veldig bra, sÃ¥ jeg gÃ¥r ut fra at jeg er klar til nye utfordringer i morgen. Problemet nÃ¥ er at bestis Anne ramlet i skogen i dag og vred kneet sitt, sÃ¥ nÃ¥ er det hun som sitter med benet pÃ¥ en stol. Vet ikke om jeg skal le eller grine jeg…..

    9. annebe: Etter en og en halv dag med benet på en stol, var jeg klar for en liten tur ut. Det var lit ømt å trå på, men det gikk heldigvis greit :o)) Jeg satt en stund å leste på balkongen på formiddagen, og kom meg igjennom 3 avsnitt før jeg ga meg!!

    10. Så bra at foten din har blitt bedre, men synd med venninnen din da! Hvis dere skal til Hadeland Glassverk så anbefaler jeg en tur innom Kistefos-Museet som også ligger på Jevnaker. Der er det bl.a. en stor skulpturpark hvor det er gratis å gå (iår), mens det er inngangspenger på utstillingene. http://www.kistefos.museum.no

    11. Hanne Beate: Foten min er tilbake til normalen igjen, mens bestiesen kne fortsatt er litt vondt. Allikevel har vi vært ute å ruslet rundt noen timer i dag. Det blir nok en tur til Hadeland Glassverk senere, og da skal jeg tenke på det du sier :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg