Tur til Nordby Shoppingcenter

Når alarmen ulte som besatt veldig tidlig i går, var min første tanke… Hvorfor pokker har jeg satt på alarmen så tidlig på en lørdag, men så husket jeg at Anne, Terje og jeg skulle en tur til Nordby Shoppingcenter. Jeg har sovet ganske dårlig de siste nettene, så jeg var trøtt og sliten før jeg la meg på fredagen. Så i utgangspunktet hadde jeg nok hatt behov for mer søvn, men jeg kom meg da opp å fikk gjort meg klar til turen. Når Anne kom, hehe, så var hun like smal i øynene som jeg var 😪

Vi ringte til Terje da vi dro fra meg, sånn at han skulle ha en viss peiling på når vi skulle være hos han. De er fortsatt ikke ferdig med gaten utenfor der han bor, så han sto nede i hovedgaten å ventet på oss. Vi var litt forsinket for jeg fikk ikke koblet iPhonen koblet opp mot bilen, og brukte litt vel lang tid på det… Anne hadde bakt skoleboller i går, og hun hadde tatt med seg en til hver av oss som vi koste oss med mens vi kjørte nedover. Oppskriften hun hadde brukt er den som mamman hennes alltid brukte, når hun bakte boller…. utrolig gode!! Mens vi satt der å skravlet oss nedover Østfold, kom jeg på at det hadde vært veldig hyggelig om nevøen til Anne kunne være med. Jeg foreslo for henne at hun kanskje kunne ringe ham å spørre om det passet, og til alles store glede kunne han og ville. Han bor ikke så langt fra Fredrikstad, så det var ikke så langt for ham å kjøre. Anne avtalte med han at vi skulle møtes kl 12.

Man kunne godt merke at det var en lørdag og fellesferie, for et var betraktelig flere mennesker der. Vi drar jo alltid tidlig på morningen, sånn at vi skal få unnagjort matbutikken innen den blir for full. Nå var det allerede mange der, man ikke så mange at man ikke kom fram. Jeg hadde ikke skrevet noen handleliste, for jeg det var ikke så veldig mye jeg skulle ha. Jeg kjøpte med meg to pakker med laksefileér til 59,- per stk., noe som er mye billigere enn her hjemme. Jeg har kjøpt det tidligere, og fisken er veldig fin. Passet også på å kjøpe med meg ferdig fiskesaus. Ellers ble det litt småtteri. Handlevognen min var ikke så full denne gangen, og jeg kom faktisk godt under 1000,- lappen :o))

Etter å ha vært i bilen med varene kunne vi senke skuldrene og rusle litt rundt å kikke i de forskjellige butikkene. Jeg hadde vært på jakt etter en mindre “bag” i noe annet en sort, og hadde sett for meg noe fra Kipling. Derfor var jeg innom min favoritt veskebutikk, Adriatik, for å kikke litt. De hadde ikke noe annet enn sorte eller beige Kipling bager, men jeg fant en fin en fra Bjørn Borg i passe størrelse i lilla. Den var det også 30% rabatt på 😄 Hos Rituals kjøpte en liten “reiseflaske” med parfyme, mest for å test ut om jeg likte den. Hvis ja så kommer jeg kanskje til kjøpe en større flaske ved neste besøk, senere i sommer!

Når John Kåre kom var vi alle sammen ganske sultne, så vi gikk inn på vårt nye favoritt matsted, Nordby Wok. En hærlig asiatisk restaurant hvor man betaler en billig penge for buffet, og man kan spise så mye man bare orker. Maten er så god at det er veldig lett å gå bort å fylle opp tallerkenen enda en gang, selv om man er mett. Det var så koselig å treffe John Kåre igjen, for jeg har ikke sett han siden september i fjor. Vi ble sittende veldig lenge ved bordet å skravle, o g etter en stund så jeg de bak disken stirret bort på oss. Vi var vel de som satt der lengst av alle 😄

Etter et fortreffelig måltid tok vi oss en snartur innom Rusta, for Anne skulle ha noen småting. Så ble det et besøk hos Panduro for å se på noen tusjer, og Anne viste meg noen som hun hadde sett her hjemme. Vi lurte på om de kunne brukes til fargelegging, men etter å ha prøvd dem på to forskjellig slag papir så vi at det ikke gikk. De trakk rett igjennom papiret, og det går ikke når det er tegninger på begge sider av arket. Etter Panduro var det på tide å rusle tilbake til bilene igjen for å reise hjem igjen.

Det var ganske tett trafikk på motorveien, og et par ganger stoppet det nesten helt opp… Det hadde vært en lang dag, og jeg var ganske sliten i hode så det var veldig godt å komme hjem. Ettersom jeg ikke hadde handlet så mye, var det raskt å pakke bort varene mine. Pusene fikk middagen sin, og var fornøyde for en stund.

Det blir nok ikke så lenge til neste gang vi drar igjen, for vi hadde allerede planlagt en tur i sommerferien 🚗

#handle #shopping #nordby #nordbyshoppingcenter #vennetid #adriatik #rituals #rusta #nordbywok #panduro #asiatiskmat #buffet #sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #fellesferie #lørdag #hjemmebakt #skoleboller #blogg

18 kommentarer
    1. koselig med en slik dag ilag med gode venner/familie,ikke alltid en treng handle så mye,det sosiale teller jo litt også ) nå har jeg prøvd både tusjer og fargeblyanter på fargelegging,jeg har da funnet ut att jeg liker best fargebluanter,tusj bruker jeg kun til små prikker eller syltynne strek ) jeg skjelver slik på handa når jeg bruker tusj så det er umulig å holde seg innenfor streka ) har dei fine fargeblyanter på panduro ?

    2. fruensvilje: De har mange fine fargeblyanter der, men jeg kjøpte også en stor eske med fargeblyanter på Nille som heter Jippy som ikke var så ille. Vi koser oss alltid på disse turene vi tar sammen… Skravler høl i hue på hverandre og andre rundt oss, ler og morer oss. Folk rundt oss tror sikkert at vi er den gale familien Glum, hihihi!!

    3. Koselig med tur selv om man ikke handler så mye..og litt ble det jo :)) Og asiatisk mat er jo deilig da :)) I natt sov jeg heldigvis noen timer for natta før tror jeg ikke jeg sov i det heletatt..og søvn måååå man ha for å fungere:)) Kos deg med søndagskvelden <3

    4. annebe: Vi har det alltid så koselig når vi drar på tur sammen, og jeg fornøyd med at ikke gikk helt av hengslene og handlet for mye. Veldig fornøyd med duften jeg kjøpe hos Rituals, mye spennende der :o)) Jeg sover alt for lite om natten, maks 5 timer, og det er vel kanskje litt derfor jeg er så sliten når jeg kommer hjem fra jobben. Ha en fortsatt fin søndagskveld du også :o))

    5. Det ble vel en varm tur etterhvert kan jeg tenke meg, mange mil i full bil og sola. Men med god lufting og mye drikke kan man takle mye. Jobba til kl 2 igår og var utkjørt av varmen. Vel hjemme via kiwi tok jeg en dusj og la meg siden på balkongen og halvsov ca 1 time. Tok litt vasking av kjøkken idag tidlig før jeg dro til skogs, gikk til 349 moh til Hauåsutsikten. Tror jeg skal steke litt bacon til kvelds og da med egg til – tar en stor posjon fruktsalat ved siden av. Man kan kose seg litt på en sommerkveld.

    6. Helge: Da vi dro hjemmefra var det litt overskyet, men det ble sol når vi kom nedover i Østfold. Jeg AC i bilen så der inne var det kjølig og behagelig. Jeg skal kose meg med en fruktsalat litt senere i kveld, som jeg kjøpte i Sverige i går. Ha en fortsatt fin søndagskveld :o))

    7. Koselig å ta en sånn dag med gode venner..og samtidig få gjort noe fornuftig..som å handle..hihi. Ha en god dag!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Vi trives så godt sammen, og storkoser virkelig når vi finner på noe. Om det er reiser eller bare møtes for lunch <3 Ha en strålende dag videre du også :o))

    9. Kjempekoselig med en langtur, og så har man noe å glede seg til når man kommer fram. Asiatisk mat er veldig godt, og foretrekker enten det eller salat når jeg spiser ute. Artig med ny parfyme også, – jeg har ikke hørt om den.

    10. Hanne Beate: Jeg skulle jo ikke handle så mye, men syntes det var bare fint med turen. Vi koser oss jo alltid så godt sammen når vi finner på noe ? Jeg har i ettertid funnet ut at Rituals kan kjøpes her i Oslo, og da kan det være mer interessant å kjøpe dem også. Syntes kanskje at det var litt dumt nå jeg må helt til Sverige for å fylle opp eller gå på nett. Liker best å handle i butikken jeg da :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg