😤 Jeg ble sÃ¥ sint 😤

Da jeg kjørte til jobben i dag ble ikke kjøreturen avsluttet på en hyggelig måte, og jeg ble så sint at hadde ikke godt av det en gang. Jeg kom kjørende og nærmet meg et fotgjengerfelt, og jeg så en syklist på fortauet som så ut til å skulle videre bortover. Så plutselig uten å gi noe tegn svinger han ut i veien uten å se seg for. Han var så opptatt av å lese på mobilen sin mens han også hørte på musikk, at han ikke enset hva som forgikk rundt han.

Det var bare med nød og neppe at jeg klarte å unngå å meie han ned. Han så ikke til side, og så ikke hva som holdt på å skje. Jeg tutet på han og kjørte ned vinduet, for å si han et alvorsord. Til ingen nytte, for han bare syklet videre bortover å var langt borte før jeg fikk sukk for meg. Jeg ble altså så innmari sint at jeg bare måtte skrike høyt, for å få ut all frustrasjon. Siden jeg hadde vinduet åpent var det jo noen ganske mange som hørte deg utbruddet, og glante. Jeg fikk opp vinduet og kjørte videre 😠

beautiful angry woman screaming; Shutterstock ID 145368901; PO: aol; Job: production; Client: drone

Jeg begriper ikke at folk bryr seg så lite om sitt eget liv… Hvor fort hadde ikke dette kunnet bli veldig ille for ham, og jeg… Hadde jeg kjørt på han ville jeg ha blitt gjort til en kjeltring, og jeg ville helt klart ha følt det sånn også. Dette er ikke første gangen jeg har opplevde at en syklist har kjørt rett ut foran bilen, og helt klart hadde vikeplikt. Dessverre er det en gruppe med syklister som tror de eier fortauer og gater å ikke bryr seg det minste om hvordan de oppfører seg i trafikken. Som gående har jeg holdt på å bli nedkjørt på fortauet flere ganger.

Er det ikke på tide at disse råkjørerne på to hjul blir stilt til ansvar for oppførselen sin. De er veldig kjappe til å klage på oss som kjører bil, om at vi ikke viser hensyn til dem… Kanskje de burde gå i seg selv først!!!!!!

Det var dagens utbrudd, som jeg bare måtte ha ut!!! Nå skal jeg ikke ta alle syklister under et, for de aller fleste oppfører seg og følger trafikkreglene 😊

#syklister #bøller trafikkbøller #oppførsel #idioter #farlig #sinne #uoppmerksom #blogg

16 kommentarer
    1. skjønner godt att du ble sinna,hadde blitt det jeg også.Norge skulle hatt egne sykkelveier visavis bilveiene slik som i Tyskland,der har dei virkelig lagt opp til sykkelbruk,på en forsvarlig måte

    2. Skremmende!! MÃ¥ jo være helt borte vekk sÃ¥nne folk! grrr..skjønner veldig godt du ble sinna..Det er min store skrekk og kjøre pÃ¥ noen..tenk Ã¥ sitte med de tankene etterpÃ¥…

    3. SÃ¥nt er sÃ¥ unødvendig, skape slike situasjoner som kan fÃ¥ fatale konsekvenser bÃ¥de for en selv og andre…skjønner godt du mÃ¥tte fÃ¥ ut litt frustrasjon .. HÃ¥per du har en rolig og fin kveld <3

    4. fruensvilje: Huff jeg var ikke blid igjen før lenge etter at jeg kom på jobb. Her oppe hvor jeg bor og et godt stykke nedover mot byen, er det fine sykkelfelt ved siden kjørfeltene. Nede i sentrum dessverre er det dårlig med det.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tenk at de ikke tenker pÃ¥ hvilken fare de setter seg i…. Grøss og gru hvis jeg hadde truffet ham, for da hadde jeg garantert mistet føre kortet pÃ¥ stedet. SÃ¥ hadde jeg mÃ¥tte sitte der med skyldfølelser over det som hadde skjedd ??

    6. Synes det er morsomt at de har begynt å ta dette på alvor nå. De har jo laget den reklamen med at de tar med masse syklister og spør en om han kan sitte i en trailer for å se om han kan se noen i blindsonen. Og der sto det jo en hel gjeng da som han ikke kunne sett. Så han lærte ihvertfall om blindsone og slikt ;o Så håper de fortsetter med å nå ut til syklister at det faktisk er trafikkregler for de også. Ser så mang som sykler på rødt lys og slikt, de tror de kan gjøre hva de vil fordi de er på en sykkel. Eller ikke gidder å gå av sykkelen når de skal over et fotgjengerfelt. Blir så irritert. Jeg har selv vært syklist og er selv en bilist, men følger reglene.. Tror nok alle som ikke har førerkort og faktisk kjørt en bil vet helt hva som står på spill.. Dette gjelder jo også alle som ikke har refleks på seg på kvelden fordi de tror at så lenge det er gatelys så ser vi dem, feil..
      Du ser jo hvor engasjert og forbanna jeg blir siden dette ble et ganske langt svar 😛 Haha

    7. Søtmonsen ): Veldig fint deg at du blir forbanna og engasjert, hadde enda flere blitt det… Er sÃ¥ viktig og sette fokus pÃ¥ dette, og skape debatt. Jeg har sett reklamen du henviser til og det er en god start. Disse rÃ¥kjørerne pÃ¥ to hjul er livsfarlig…..

    8. Jeg skjønner veldig godt at du ble sint. Jeg fÃ¥r av og til lyst Ã¥ kjøre de “bare litt” ned sÃ¥nn at de lærer…. hehe. Heldigvis har jeg litt impulskontroll 🙂

    9. Huff, dette er farlig altså! Som syklist er man også trafikant, og det å taste på mobilen da, DET er farlig! Skjønner godt at du reagerte med å bli sint! Hadde nok jeg også gjort.. Godt at det gikk bra! <3

    10. Syklister må tenke seg om, vise tegn og avpasse fart etter andre trafikanters behov. Jeg sykkler endel sjøl og da tenker jeg slik. Hvis man ikke er våken kan det skje at man kan kollidere med andre syklister, noe som jeg har erfart.

    11. Hva skal jeg si….jeg sykler mye, og gÃ¥r alltid av og leier sykkelen over gangfelt. I gÃ¥r ble jeg nesten kjørt ned av en bilist som kom sÃ¥ fort inn mot krysset at han nesten ikke greide Ã¥ stoppe. SÃ¥ det gÃ¥r nok begge veier, er jeg redd for.

    12. Anne Grethe: Jeg har ogsÃ¥ tenkt den tanken, bare dytte litt til dem…. Heldigvis blir det bare med tanken, for det ville uansett bli verst for megselv.

    13. Helge: Hvis vi alle sammen kunne klare å vise hensyn til hverandre, om man er gående, syklende eller kjører bil, så ville det ikke skje så mye ulykker med tragiske følger.

    14. Synne: Det er helt klart at mange bilførere også må ta seg i nakken. Ikke kjøre så agresivt, og ha bedre tid når de skal fra A til B. Jeg har sett endel nesten ulykker hvor bilfører heller ikke viser hensyn til både gående og syklende. Vi må alle om vi går, sykler eller kjører bil se oss føre og vise hensyn til andre som ferdes sammen med oss. Klarer vi det vil det ikke skje så mange ulykker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg